Citat:
Ursprungligen postat av
Yanii
Jag som granne känner dåligt samvete fast jag aldrig sett E eller något annat barn där. Tänker att man borde ha sett eller gjort något.
Då kan man ju tänka sig hur de som träffat flickan mår.
Tror de hade en mycket stark fasad utåt, det var nog svårt att hitta konkreta saker att anmärka på. Dessutom hade de ju inget umgänge med vänner osv för de höll sig väl inne och för sig själva.
Det där med att de var på lekplatserna varje dag tror jag inte på.
Det där tycker jag är viktigt. Nu sitter alla på sina höga hästar o säger att ”om jag hade varit socialsekreterare/polis så hade jag minsann tvingat mig in i lägenheten även om jag fick sparken för det”.
Och så känner man ju nu med facit i hand. Men jag tror inte att så många av oss hade gjort det på riktigt.
Det är så lätt att vara efterklok, och jag önskar så att någon hade haft kurage nog att göra det. Om socialtjänsten/polisen vetat hur det skulle sluta så hade de självklart brutit sig in med våld, grannar hade knackat på o tvingat sig in, BVC-sköterskan hade tagit E o sprungit för livet. Självklart var det människor som var oroliga, men jag tror/hoppas verkligen att ingen av dem trodde att det skulle gå så här jävla illa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Yanii
Men RS hämtar häxan på häktet när hon släpps och låter henne vara hos henne... Sen är de bästisar helt plötsligt.
Ja, och att Rebecka får flashbacks av att vara hos RS, men inget när de hade vallning (heter det så när polisen tog henne till lägenheten/brottsplatsen)?!? Väldigt märkligt enligt mig.
Jag kände hopp och tilltro till RS när jag läste att hon kontaktat M3linda, men i förhören efter RG varit hos henne så sjönk hoppet.
Hoppas att hon tagit del av förundersökningen och inser att det inte finns någon anledning till att skydda det där kräket.