Citat:
Ursprungligen postat av
Ladiebug
Tack för tydliggörande.
Herregud! Inte konstigt så många fortsätter missbruka på boenden eller går över till tyngre när det kan gå till så som du beskrev.
Så det var därför familjen kunde neka uppföljning osv för att efter ett upphävande räknas allt i princip om från noll?
Men om socialsekreteraren uppfattade R som påverkad vad kunde dom göra på plats då? Vad är deras befogenheter? Om dom reagerade på S men är där för E hur mycket får dom agera då?
Och polisen som var med borde väl ha kunskap nog ang narkotika för att reagera? Eller ska polis vänta på avstånd och därmed aldrig såg föräldrarna?
Såsom jag uppfattat det så har socialtjänsten varit tydliga i deras bedömning att föräldrarna var olämpliga men kammarrätten totalt sågat socialtjänstens bedömningar.
Hör inte till ovanligheterna att rättsväsendet går rakt emot socialtjänstens uppfattning i andra ärenden som vårdnadstvister osv.
En förälder som misshandlat sina barn får behålla vårdnaden, domstolen tvingar barn till övervakade umgängen med den våldsutövande föräldern. Detta fast att många runt barnen ser att barnen far direkt illa, slutar äta, kissar på sig på nätterna, skriker och slår sina huvud i väggen! Fast att socialen, BUP, skola m.m larmar från alla håll! Föräldrar som sexuellt utnyttjat sina barn ska tvunget tillåtas umgänge. Har sett det på nära håll, det händer hela tiden. När tingsrätt/förvaltningsrätt och i detta fall kammarrätten beslutat (trots överklagan) så finns det inte så mycket socialen kan göra.
Det jag tänker på är att en polisanmälan borde gjorts...det är ju ett brott att droga sina barn..polisen kunde ju agerat och borde ju definitivt haft kännedom om P brottshistorik..
Kan inte se att någon polisanmälan gjorts..eller har jag missat det?