2020-05-24, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Dom kan ha bättre skydd inom äldreomsorg och att det kom in där pga slarv, kan vi inte beskylla FMH för...

Slarv?

Myndigheterna avskaffade munskyddskravet på grund av att det inte fanns skydd till sjukvården och för att FHM rekommenderade att det inte behövs.
SVT tog ju upp det. Det trots att deras egna expert sa att munskydd hjälper.
Så påstår du att det var slarv?

Här har vi ett lättmanipulerat får allihopa.
Citera
2020-05-24, 07:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Det finns människor som åker på semester till skillnad från dig. Du vet , njuta av livet och annat än hålan du bor i .

Så du får inte åka till Cypern ett år. Återigen, vem fan bryr sig?
Citera
2020-05-24, 07:40
Medlem
arbetets avatar
Glöm Cypern om ni ska på semester svenskar:

Svenskar portade när Cypern öppnar upp i början av juni
Cypern väntas öppna upp för direktflyg från bland annat Danmark, Norge och Finland den nionde juni.

Svenskar är portade.

Sverige finns inte ens med i omgång två – när medborgare från östblocket släpps in.
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/svenskar-portade-nar-cypern-oppnar-upp-i-borjan-av-juni/
Citera
2020-05-24, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag tycker att du ska titta på Danmark, Norge och Finland för att finna svaret, det trodde jag var uppenbart?

Det är som att titta på dem som har sprungit halva marathon och utbrista: titta han VANN ju!

Dessa länder håller på att lätta på sina restriktioner.

Danmark har erkänt att de dessutom har tittat på fel siffror när de införde restriktionerna (eller ljugit om dem).

Italien har "glömt" att registrera 19.000 till döingar.

Det kommer att bli helt andra siffror i slutändan när det inte går att dölja verkligheten.
Citera
2020-05-24, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är detta som får mig också att häpna. Vilka äldre män vistas på äldreboenden om det nu vore helt friska? Varför är de inte hemma och njuter av livet?

Svåra underliggande sjukdomar är ju ett MÅSTE för att hamna där.

Är du det minsta frisk hamnar du inte på äldreboenden
Vissa härinne tycks tro att dom e friska dom nötkärnor på dessa boenden, lycka till o försök komma in när det e dags, tyvärr är det svårt komma in på boenden om kan inte är väldigt dålig.

Att det dör folk på äldreboenden är liksom inget nytt

https://www.aftonbladet.se/a/wP10k4
Citera
2020-05-24, 07:43
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Dom kan ha bättre skydd inom äldreomsorg och att det kom in där pga slarv, kan vi inte beskylla FMH för...
Nu var det ju smitta kontra smittade i förhållande till hårdare restriktioner vi talade om. Att mindska samhällssmittan ger per automatik ett lägre antal smittade vilket leder till ett lägre antal dödsfall.

Hur svårt är detta enkla samband att förstå?
Citera
2020-05-24, 07:45
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Smittade kanske ja... men nivå av smittspridare än annan sak?
Det finns vad jag vet ingen studie i ämnet som är konklusiv i det avseendet. Och då undrar man varför barn skall tillbaka in i skolan?
Citera
2020-05-24, 07:45
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är som att titta på dem som har sprungit halva marathon och utbrista: titta han VANN ju!

Dessa länder håller på att lätta på sina restriktioner.

Danmark har erkänt att de dessutom har tittat på fel siffror när de införde restriktionerna (eller ljugit om dem).

Italien har "glömt" att registrera 19.000 till döingar.

Det kommer att bli helt andra siffror i slutändan när det inte går att dölja verkligheten.

Det är önsketänkande ifrån din sida. Så kommer det med största sannolikhet inte att bli.
Citera
2020-05-24, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Slarv?

Myndigheterna avskaffade munskyddskravet på grund av att det inte fanns skydd till sjukvården och för att FHM rekommenderade att det inte behövs.
SVT tog ju upp det. Det trots att deras egna expert sa att munskydd hjälper.
Så påstår du att det var slarv?

Här har vi ett lättmanipulerat får allihopa.

Ja slarv genom bristande kunskaper inom vården, eftersom det är för låg lön är det ständigt brist på personal så outbildad personal kastas in..
Vikarier som är livrädda för sjuka sig, ploppar i sej Alvedon o går o jobbar..
Skulle vi höja lön för vårdpersonal skulle status samt kvalitet öka...
Citera
2020-05-24, 07:46
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Problemet är att debatten är ensidig. Vissa linslusar förekommer i media så gått som dagligen. Men vi borde få höra mycket mer av "den andra sidan". Snarast är det väl media som det är fel på de snedvrider allt genom att anlita dessa pensionerade experter.

Du är fel ute om du inte tror att jag ifrågasätter för det är just vad jag gör. Jag kommer aldrig bli en radiostyrd marionett. Det finns tyvärr för många av de radiostyrda i Sverige. Jag lyfter något som jag finner förnuftigt och ifrågasätter vansinne. Som tex vansinnet av ickehantering av regeringen och felaktigheter från FHM.
Citera
2020-05-24, 07:47
Medlem
arbetets avatar
Ny video på Covid-19 / Myter och fakta - Myths and facts:

Jens Sörensen - ansvarsbrist, tomma beredskapslager, myndigheter och handlingsförlamning.
SAMTAL: Sveriges sätt att hantera coronakrisen blottlägger brister i myndighetsstruktur och ansvarstagande, ett nedmonterat civilförsvar och svällande byråkrati, bristande transparens och medial granskning med mera. Samtal med Jens Sörensen, forskare i fred och utveckling vid Göterborgs universitet som även jobbat för OSSE, försvarsmakten och med fredsbevarande uppdrag i forna Jugoslavien.
https://youtu.be/6xj-zbr7ViY
Citera
2020-05-24, 07:47
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Sannolikt är det därför Tyskland lyckats så bra trots smittspridning. Man testar för att identifiera smittade och sätter in behandling direkt istället för att som i Sverige (och UK) endast ta emot folk när de har långt framskriden lunginflammation och en saturation på en nivå som kräver intubering.
Jag tror att det gör mycket stor skillnad. Det har ju visat sig att väldigt mänga äldre på en geriatriskavdelning tillfrisknade bara de fick syrgas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in