Citat:
Ursprungligen postat av
kate88
Till alla naiva människor , Herrgud vakna upp. Rebecka är inget offer som har blivit såhär galen pågrund av droger och någon ” fejk-trauma.
Människors personlighet brukar komma fram när de är fulla eller påverkade av annat.Rebecka njöt av att plåga sin dotter , kvinnan planerade ju för fan hur hon kan plåga barnet ännu mer. Hon har medvetet plågat sina barn och hon älskade varje minut av det. Barnen var fan drogade och gjorde inte så mycket väsen av sig, men ändå skulle häxan plåga dem ytterligare .
Hoppas det monstret aldrig kommer ut , fan att njuta när ens barn far illa ut.
Naiv vet jag inte om jag är.
Jag ser en fruktansvärd avskyvärd handling som ligger långt i från de flestas natur.
Däremot vet jag att det finns omständigheter som gör att människor utvecklas åt ett felaktigt håll.
Det finns alltid en rad osaker som driver människan att begå ond och bråd, att anta att en person föds som mördare ligger inte riktigt i fas med den forskning som finns.
Okej, vi föds alla med anlag att utveckla mer eller mindre av olika drag, men sedan är det i mångt och mycket livet som formar oss!
Att använda avtrubbadande narkotika är en faktor av många i detta fall.
Tror det eller ej, men inom de flesta gärningsmän finns innerst inne ett offer! Störningar hos människor utvecklas av att relationer och miljö varit motsägesfulla eller i värsta fall innehållit övergrepp och brist på kärlek och empati.
R är inget offer i den handling hon deltagit i, där har hon agerat empatilöst, rått och vidrigt! Men har hon gjort det för att hon ÄR ett monster?
Troligtvis inte.
Jag tycker som du att kvinnan ska få ett märkbart straff, men jag tror att när känslorna hinner i kapp får hon leva med det värsta en människa kan utstå, vetskapen om att man orsakat sitt eget barn döden.
Hon kommer vara ensam och utan sympatier.
Rädd för att någon ska hämnas osv.
Så ja, att kvinnan straffas tills döden tror jag inte är något vi behöver betvivla.
Det jag tycker är viktigt är hur allt sköts från myndigheterna under tiden E utsattes för alla trauman! Svårt när man inte kan kasta skit på en person utan ett helt system som fallerart.
Att de inte drogtestades, att inte flickan fick träffa en psykolog som kunde bedöma hur illa hon farit av hemslussning till sin bio-familj ect?
Ja listan över misslyckanden som ledde till Es död är lång.. Det får aldrig någonsin hända igen!!