2020-05-23, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
"Från köket finns ytterligare en entrédörr som
leder ut till ett mindre spiralformat trapphus. Inga andra säkringsvärda spår iakttogs i
köket. "

Hittade det i FUP nu, ibland ser man inte, men det står bland bilderna. Ingen annan info dock.

Jag läste också det! Man får ju verkligen hoppas att polisen sökt igenom det utrymmet annars är dem ju totalt inkompetenta. Men varför står det inte i FUP i så fall..
Citera
2020-05-23, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vilken advokat pratar ni om nu? Inte den nuvarande, brottsmålsadvokaten, väl? Man kan inte beskylla en brottsmålsadvokat för att han gör det som han har betalt för, nämligen att försvara sin klient. Advokater hör till rättssamhället. Hur skulle det se ut annars?

Däremot blir JAG mordisk när jag tänker på Martin Bengtsson, på grund av att HAN inte hade någon skyldighet att gå på föräldrarnas sida. Tvärtom - han skulle ha varit på lillflickans sida. Det var DET som var hans roll och DET som han hade betalt (av skattepengar) för. Jag förespråkar inte våld, men på något sätt borde han hindras från att fortsätta arbeta i yrket. Men jag vet inte hur..?
Jag åsyftar Martin Bengtsson när det handlar om kammarrätten, när det kommer till nuvarande advokat till R har jag kommentarer, men vill inte lägga dem här av diverse anledningar. Sen så skrev jag att alla inblandade myndigheter i Norrköping borde åtalas för medhjälp till mord. Det kan man tolka hur man vill.
Citera
2020-05-23, 22:44
Medlem
3timeseGOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Kan det vara så at Rebeck* forsöker sätta dit Patric*s brorsa? Stöka till lite mera, så hon själv blir lite mindre interessant i undersökningen? Om hon är den enda som säger att han varit inne i bostaden.

Jag får läsa om forhören med brorsan och P.

Polisen frågar brodern om han varit inne i lgh någon av dessa dagar och det svarar han Nej på.. men samtidigt har han stått i hallen.

R berättar att P och brodern pratar i köket och att brodern går därifrån stressad el skärrad.
Citera
2020-05-23, 22:46
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Jag åsyftar Martin Bengtsson när det handlar om kammarrätten, när det kommer till nuvarande advokat till R har jag kommentarer, men vill inte lägga dem här av diverse anledningar. Sen så skrev jag att alla inblandade myndigheter i Norrköping borde åtalas för medhjälp till mord. Det kan man tolka hur man vill.

Martin Bengtsson - bra!

Ja, jag vill också se räfst och rättarting för alla som bidrog till "hem"flytten för Esmeralda. Men jag gillar inte att man pekar ut försvarsadvokater som yrkesgrupp, för att de gör sitt jobb! Tänk om ingen skulle våga arbeta som det!
Citera
2020-05-23, 22:49
Medlem
3timeseGOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoastnToast
Tror att han ska vittna i rättegången, ska i sådana fall bli intressant vad han säger!

Jasså? Jag tror alla ljuger och skyddar varann!
Soc borde utreda hela bunten!
Citera
2020-05-23, 22:52
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananapie
Jag läste också det! Man får ju verkligen hoppas att polisen sökt igenom det utrymmet annars är dem ju totalt inkompetenta. Men varför står det inte i FUP i så fall..

Fanns kanske en orsak, inget sådant utrymme eller att alla grannar har tillgång till, eller liknande. Annars borde de ju ha kollat.
Citera
2020-05-23, 22:57
Medlem
Till alla naiva människor , Herrgud vakna upp. Rebecka är inget offer som har blivit såhär galen pågrund av droger och någon ” fejk-trauma.

Människors personlighet brukar komma fram när de är fulla eller påverkade av annat.Rebecka njöt av att plåga sin dotter , kvinnan planerade ju för fan hur hon kan plåga barnet ännu mer. Hon har medvetet plågat sina barn och hon älskade varje minut av det. Barnen var fan drogade och gjorde inte så mycket väsen av sig, men ändå skulle häxan plåga dem ytterligare .

Hoppas det monstret aldrig kommer ut , fan att njuta när ens barn far illa ut.
Citera
2020-05-23, 22:58
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3timeseGO
Polisen frågar brodern om han varit inne i lgh någon av dessa dagar och det svarar han Nej på.. men samtidigt har han stått i hallen.

R berättar att P och brodern pratar i köket och att brodern går därifrån stressad el skärrad.

Lite fascinerande hur Rebecka minns vissa saker i detalj, såsom Patriks brors ansiktsuttryck när han lämnade lägenheten samt vilken dag det var. Samtidigt minns hon ingenting om Esmeralda?
Visst kan hjärnan blockera/stänga ner vid traumatiska händelser, men borde inte hela minnet vara borta tisdag-torsdag då? Eller att man har vaga minnen om att någon har varit i lägenheten, men man minns inte vilken dag eller tid?

Jag vet inte hur det funkar, men i mitt lekmannasinne känns det för selektivt.
Citera
2020-05-23, 22:59
Medlem
Sen kanske polisen inte hade tillgång till sms informationen när den undersöktes så det kanske inte gjordes så noggrant?

Har sett andra fall med slappare hantering och med tanke på hur alla myndigheter vände den här flickan ryggen så skulle det inte förvåna mig om fler gör det.
Plus åklagaren.
För dem är det ytterligare ett fall i allt träsk medans det för oss har påverkat oss rejält. Om inte mer än något annat.

En 3 åring blir torterad och neddrogad och spottad på (psykisk misshandel) och ingen gör någonting, det gör hål i ens hjärta alltså och jag önskar att jag jobbade som utredare. Jag hade inte sovit förens aset var bakom lås och bom och SANNINGEN kom fram.
Ni vuxna som är inblandade i detta och inte kan förmå er att tala sanning - jag hoppas fan ni skäms. För jag kan inte förstå hur man kan ljuga för att skydda sig själv eller någon annan när en oskyldig liten flicka har dött. För att föräldrarna bara tänkte på sig själv.
Citera
2020-05-23, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Hon godkände bara det under tiden hon var häktad. Står i omhändertagandet av S och A. Blev typ ännu mer arg när jag läste den för jag hade missat det!
Stod det ngt mer av intresse i det dokumentet? Går ej att öppna, kan iheller inte klicka på länken du lagt upp. Eller länken i trådstarten, just om omhändertagandet av S och A efter mordet? Mkt konstigt för jag får ner alla dem andra dokumenten.
Citera
2020-05-23, 23:05
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Martin Bengtsson - bra!

Ja, jag vill också se räfst och rättarting för alla som bidrog till "hem"flytten för Esmeralda. Men jag gillar inte att man pekar ut försvarsadvokater som yrkesgrupp, för att de gör sitt jobb! Tänk om ingen skulle våga arbeta som det!

Visst behövs goda försvarsadvokater,
Fast det är skillnad på att försvara en brottsling utifrån bevis och rättvisa än i stället hjälpa brottslingen att ljuga och hittepå, som den der Oehme gör i flera forhör.
Senast redigerad av WinnieSeila 2020-05-23 kl. 23:16.
Citera
2020-05-23, 23:07
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3timeseGO

Precis, det var detta jag reagerade på. Någon ljuger. Hoppas det inte är farbrorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in