2020-05-23, 22:07
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Tycker f.ö. att blodstänken i handfatet kan påminna om hur det ser ut om ngn rengör en spruta? Hadde ngn utav föräldrarna spår efter injiceringar? Eller barnen?

Eller borstar tänderna.

Det är inte bevisat blod heller väl?
Citera
2020-05-23, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananapie
Ja att brodern varit där erkänner han också. Så det är väl mer eller mindre bekräftat.
Absolut R är inte trovärdig men det är lite skumt..

Tror att han ska vittna i rättegången, ska i sådana fall bli intressant vad han säger!
Citera
2020-05-23, 22:09
Medlem
Citat:
Som han håller på under forhören, borde han åtalas för medverkande.
Alla inblandade myndigheter i Norrköping borde åtalas för medhjälp till mord!
Citera
2020-05-23, 22:20
Medlem
f30malmos avatar
"Från köket finns ytterligare en entrédörr som
leder ut till ett mindre spiralformat trapphus. Inga andra säkringsvärda spår iakttogs i
köket. "

Hittade det i FUP nu, ibland ser man inte, men det står bland bilderna. Ingen annan info dock.
Citera
2020-05-23, 22:21
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Håller med. Hoppas värkligen det kommer fram, och att hennes jävla advokat får sig en smack över käften också.

Jag är helt införstådd i att alla är lika inför lagen och att alla har rätt till försvarare vid en rättegång osv, men hur i hela helvete kan dessa människor sova om nätterna?
Det är samma advokat som företrädde Bobbys styvfar - har han empati för barnamördare? Man kan väl välja att vägra vissa fall - som att Silbersk* vägrar representera misstänkta i narkotikafall. Vem vill representera, försvara och förvränga sanningen för att skydda inte bara en, utan två av de mest avskydda barnamördarna i Sverige i modern tid?
Senast redigerad av OroligLantis 2020-05-23 kl. 22:25.
Citera
2020-05-23, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teevee
Du låter säker, har du varit i en liknande lägenhet?

Hade varit GULD att få se hur denna pigingång ser ut, och om det är en sluten dörr...

För E var rädd för källaren...och skafferiet verkar ju vara en håla men det kan ju inte vara källaren som R och P syftar på.

Jag är säker för jag vet hur man ritar. Jag är gymnasieingenjör o har hållt på med ritningar. Sedan har jag bott i hus från detta byggnadsår med dessa typer av förråd.
Citera
2020-05-23, 22:24
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Ingen vet. Jag tror dem utreder det fort. Han hittades död i cellen. Tippar på att han dog av abstinens. Det som talar emot är att dem borde ju trappat ner honom och gett han vård. Det är regel när tunga missbrukare omhändertas. Även om han ljög om sitt missbruk, har det ju synts i hans prover (som dem tar direkt när man kommer till häktet) och i journalen! Men man vill verkligen veta vad som hände. Känns som om att dem "lär" han dö lite..

Kan bara instämma att de tog ju massor av prover både blod och urin och såg hur mycket droger han hade i sig så oavsett om han påstod han inte var en missbrukare så tycker man de borde ha förstått. Därför tycker jag det är konstigt om han avlidit av abstinens
Citera
2020-05-23, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bibbifin
Jag är säker för jag vet hur man ritar. Jag är gymnasieingenjör o har hållt på med ritningar. Sedan har jag bott i hus från detta byggnadsår med dessa typer av förråd.

Men tyvärr vet jag inte hur pigingången fungerar.
Citera
2020-05-23, 22:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Håller med. Hoppas värkligen det kommer fram, och att hennes jävla advokat får sig en smack över käften också.

Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Han borde släckas efter avslutade förhandlingar!

Vilken advokat pratar ni om nu? Inte den nuvarande, brottsmålsadvokaten, väl? Man kan inte beskylla en brottsmålsadvokat för att han gör det som han har betalt för, nämligen att försvara sin klient. Advokater hör till rättssamhället. Hur skulle det se ut annars?

Däremot blir JAG mordisk när jag tänker på Martin Bengtsson, på grund av att HAN inte hade någon skyldighet att gå på föräldrarnas sida. Tvärtom - han skulle ha varit på lillflickans sida. Det var DET som var hans roll och DET som han hade betalt (av skattepengar) för. Jag förespråkar inte våld, men på något sätt borde han hindras från att fortsätta arbeta i yrket. Men jag vet inte hur..?
Citera
2020-05-23, 22:30
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teevee
Du låter säker, har du varit i en liknande lägenhet?

Hade varit GULD att få se hur denna pigingång ser ut, och om det är en sluten dörr...

För E var rädd för källaren...och skafferiet verkar ju vara en håla men det kan ju inte vara källaren som R och P syftar på.

Uppenbart att det är en egen trappuppgång från FUP. Samt att dörren i köket går dit ut.
Citera
2020-05-23, 22:31
Medlem
f30malmos avatar
Men kan nog annars vara förrådet på andra sidan hon sovit i. Kan ju ha varit en lösning för att barnen inte alla skulle sova i samma rum och väcka varandra, i bästa fall.

Men förklarar inte varför hon är så rädd för trappen och källaren.
Citera
2020-05-23, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bibbifin

Jag tackar för din input, den och många andras kommentarer har gjort så att vi idag har en tydligare bild av planlösningen!

Nu återstår att se exakt hur den så kallade pigingången ser ut, och om den har en dold yta att gömma sig i...och om det finns DNA från E där.
Senast redigerad av Teevee 2020-05-23 kl. 22:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in