2020-05-23, 22:02
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du beskrev en familjekonstellation som framstod som förtryckande, tvingande, rå och egoistisk. En slags materialistisk och psykologisk krigsföring mot den som står en närmast.

Så ser livet ut innerst inne under den väv av vita lögner du lever i. ALLT i livet är en kamp om knappa resurser. Vårt samhälle försöker maskera detta, men nu när samhället förfaller, så kommer detta att framstå allt tydligare. Kärlek? Samma sak. Det känns bra, men syftar till att försörja avkomma.
Citera
2020-05-23, 22:02
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Ja.
Men han har rätt i att kvinnor (generellt) vill ha en man de kan se upp till och skryta om.

Generellt vill kvinnor hitta någon som som står socialt över dem själva.
Problemet är att de har denna önskan genom hela livet, och får de för mycket av sin mäns status kan de vilja byta upp sig.

Lösningen på detta är dock inte att förtrycka sin fru...

Och män älskar att visa upp och skryta om sina vackra flickvänner/fruar/sambos. Manlig hypergami går efter utseende och kvinnlig efter status, väldigt enkelt uttryckt.
Citera
2020-05-23, 22:05
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Då är jag helt med på ditt förra påstående.

Jag har inget att invända.

Edit: jag var bara lite reserverad för jag var orolig över en för stor fokus på monetära resurser.

Monetära resurser är viktiga, men social status hos mannen är lika viktig. Denna kan yttras på många olika sätt. Men den korrelerar positivt med monetära resurser. Självsäkra och välutbildade män framstår som mer attraktiva hos kvinnor. De tjänar ofta mer pengar också, så kopplingen finns där...
Citera
2020-05-23, 22:05
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Och män älskar att visa upp och skryta om sina vackra flickvänner/fruar/sambos. Manlig hypergami går efter utseende och kvinnlig efter status, väldigt enkelt uttryckt.
Japp.

Har jag sagt att min fru är den finaste och sexigaste som finns?
Dessutom tjänar jag 4ggr så mycket.
Citera
2020-05-23, 22:06
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Monetära resurser är viktiga, men social status hos mannen är lika viktig. Denna kan yttras på många olika sätt. Men den korrelerar positivt med monetära resurser. Självsäkra och välutbildade män framstår som mer attraktiva hos kvinnor. De tjänar ofta mer pengar också, så kopplingen fins där...
Absolut.

Jag säger inte emot dig än.
Citera
2020-05-23, 22:08
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Det stämmer. Det finns dessutom studier på att när mindre attraktiva män visar sig med attraktiva kvinnor så stiger deras skattade attraktionskraft hos kvinnor. Motsvarande effekt finns inte för kvinnor.

Sedan när kvinnor får högra ekonomisk och social status så vll de fortfarande ha män som har högre status. För män saknas den effekten helt och hållet.
Citera
2020-05-23, 22:12
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Så ser livet ut innerst inne under den väv av vita lögner du lever i.

Du lever knappast mer sanningsenligt än någon annan som lever efter andra strategier/har andra synpunkter.
Citera
2020-05-23, 22:12
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Du lever knappast mer sanningsenligt än någon annan som lever efter andra strategier/har andra synpunkter.

Jag tillämpar en evolutionär strategi i praktiken, och det fungerar ypperligt.
Citera
2020-05-23, 22:15
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det stämmer. Det finns dessutom studier på att när mindre attraktiva män visar sig med attraktiva kvinnor så stiger deras skattade attraktionskraft hos kvinnor. Motsvarande effekt finns inte för kvinnor.

Sedan när kvinnor får högra ekonomisk och social status så vll de fortfarande ha män som har högre status. För män saknas den effekten helt och hållet.

Ja manlig hypergami och kvinnlig hypergami är väldigt olika. Kvinnlig hypergami driver generna framåt, medans många män kan tänka sig sätta på vad fan för bottenskrap som helst med fitta och bröst.
Citera
2020-05-23, 22:17
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Jag tillämpar en evolutionär strategi i praktiken, och det fungerar ypperligt.

Skulle du komma till vad du studerat i 12 år eller var det slut på din dragning av allt från början?
Citera
2020-05-23, 22:17
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Japp.

Har jag sagt att min fru är den finaste och sexigaste som finns?
Dessutom tjänar jag 4ggr så mycket.

Har jag sagt att min sambo är skitsexig och lagar väldigt god mat? Han tycker dessutom det är roligt. Hans matlagning är så mycket bättre än min. Vilket kap.
Citera
2020-05-23, 22:18
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Då är jag helt med på ditt förra påstående.

Jag har inget att invända.

Edit: jag var bara lite reserverad för jag var orolig över en för stor fokus på monetära resurser.

Inget att invända? Menar du att du är enig med WW om att män ska springa på horhus och bedra sin fru?
Bara för att ta ett exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in