2020-05-23, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jamen dom enda yrkandena som Finns är Mord (alt. Grov misshandel och Vållande till annans död) och Brott mot griftefriden. Några mer "småsaker" finns inte
Nä jag förklarade oxå för dig var ja fått det ifrån, det låg i mitt närminne. Ber så hemskt mycket om ursäkt
Citera
2020-05-23, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Hon kan ju ha sovit, varit i tvättstugan.....och han hade ju alla passwords till hennes konton etc.

Hon kan ju även ha sett det men inte sagt något?

Bara spekulationer av mig. Men ett sms säger faktiskt inte till 100% vilken fysisk person som har skickat det.
Dina konspirationsteorier börjar verkligen rivalisera vemsas nu!

Vad näst, har T kunnat använda sig av någon slags röstförändringsapp kl 17 dagen mordet tros ha skett och pratat med Ws syster medan hon i verkligheten redan var död?!

Det finns en massa grejer som KAN ha hänt, men sedan får man ju använda sin hjärna till att tänka sig fram till om det är rimligt/sannolikt, varför, stämmer det in i händelseförloppet osv... annars är man som vemsa
Citera
2020-05-23, 20:54
Medlem
[quote=cactaceae|71696811]
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Att slänga in ett huvud i en väska i sin egen lägenhet tyder på ren panik och att T inte hade en jävla aning om hur han skulle lösa allt. Dessutom med alla spår kvar i lägenheten med blodstänk osv så kommer han åka dit så det visslar om det.

Tror även åklagaren har mer bevis att framföra och kanske fler vittnen.[/QUOTE]

Till det försvarets vittnen och vad de kommer med. Inget jag varken vet eller spekulerar om.

Det är ju ingen advokatserie detta. Sånt händer inte i verkligheten. Bara på film.
Citera
2020-05-23, 20:57
Medlem
[quote=Qurera|71696980]
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae

Det är ju ingen advokatserie detta. Sånt händer inte i verkligheten. Bara på film.
Ja men inte nog med att det inte händer utan det är ju inte ens möjligt eller tillåtet. Åklagare får inte hemlighålla bevis och använda som något sorts trumfkort.
Citera
2020-05-23, 21:08
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii

Vad näst, har T kunnat använda sig av någon slags röstförändringsapp kl 17 dagen mordet tros ha skett och pratat med Ws syster medan hon i verkligheten redan var död?!

Det finns en massa grejer som KAN ha hänt, men sedan får man ju använda sin hjärna till att tänka sig fram till om det är rimligt/sannolikt, varför, stämmer det in i händelseförloppet osv... annars är man som vemsa
👍👍
Ja, det ”ploppar” upp teorier som går stick i stäv med dessa tramserier
Citera
2020-05-23, 21:11
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Kallar du alla andras spekulationer och hypoteser för "konspirationsteorier" bara för att de inte passar in i din??

W pratade väl med sin MAMMA den 14/11 kl 17.03, inte med sin syster!

Du vet inte vad jag vill med mina frågor, så sluta att attackera. Scrolla förbi det du inte förstår!

T har enligt ganska många vittnen/arbetskamrater uppträtt ganska konstigt dagarna FÖRE mordet och enligt T:s vänner etc har han uppträtt konstigt sedan den misslyckade USA-resan några veckor tidigare. Vad jag vill med mina misstankar om göra-slut-sms till Malin skrevs av T, är att T har planerat detta dåd mera än vad det först ser ut som.

Och är det några som ska ha ordentligt med ris så är det väl poliserna som plockar upp en galning på motorvägen utan att faktiskt följa med honom upp i lgh och kolla runt lite i hemmet, ta med han till stationen för ett pissprov m.m. De sväljer T:s historia med hull och hår.

Vilken jättekick det måste ha varit för T att lura poliser bara några timmar efter mordet.
Citera
2020-05-23, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Tror aldrig han erkänner, stor sannolikhet att han bryter ihop i rätten, men orden om ett erkännande kommer inte ur hans mun ändå.. Han kan bara inte, om det så skulle funnits på film, så nej. Det är hedern. Jag tror på en kraftig dom ändå, fast kropp saknas och dödsorsaken inte kan fastställas. Tippar på 10-14 år. Jag tror han var ensam gärningsman hela vägen från början till slut. Och jag tror att han kommer ta sitt liv så fort han får chansen.
Jag tror på 18 år därför att skadorna i hennes ansikte tyder på att hon haft ett ovanligt stort lidande. När man sedan läser i FUP om hur han enligt vittnesmål har behandlat henne psykiskt tror jag dom beaktar detta också. Kom nu inte och skriv att det inte är det han är åtalad för för det vet jag. Men jag tror ändå att det kommer att ha betydelse för domen.
Nog för att han verkar vara lite psykopat men inte tillräckligt tokig för psyket. 18 år i fängelse tror jag. Han var ju också intresserad av kriminella personer så nu blir det rätt man på rätt plats.
Citera
2020-05-23, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Att slänga in ett huvud i en väska i sin egen lägenhet tyder på ren panik och att T inte hade en jävla aning om hur han skulle lösa allt. Dessutom med alla spår kvar i lägenheten med blodstänk osv så kommer han åka dit så det visslar om det.

Tror även åklagaren har mer bevis att framföra och kanske fler vittnen.

Bedömer det som osannolikt att åklagaren har särskilt mycket mer bevisning än den som förekommer i FUP:en, och om det är allt är det osannolikt att han blir dömd för mord.

Tillägg: Då utifrån förutsättningen att han inte spontant erkänner och berättar var kroppen finns, men det känns ytterst osannolikt.
Senast redigerad av Nulb 2020-05-23 kl. 21:14. Anledning: Tillägg
Citera
2020-05-23, 21:16
Medlem
[quote=Arcanii|71697013]
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Ja men inte nog med att det inte händer utan det är ju inte ens möjligt eller tillåtet. Åklagare får inte hemlighålla bevis och använda som något sorts trumfkort.

Åklagare kan ju i teorin komma över ny bevisning efter att åtal är väckt, däremot kan han ju - som du säger - inte hemlighålla detta då det skulle utgöra tjänstefel samt innebära att huvudförhandlingen fick skjutas upp.
Citera
2020-05-23, 21:18
Medlem
Citat:

Men hur är det med försvaret? De lusläser nu åtalet, sedan... vad kommer från deras sida? Tänker att om de har någon som kan vittna emot/bevisa att något vittnessuppgift inte stämmer, får de inte ta upp detta nya vittne
Citera
2020-05-23, 21:25
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Men hur är det med försvaret? De lusläser nu åtalet, sedan... vad kommer från deras sida? Tänker att om de har någon som kan vittna emot/bevisa att något vittnessuppgift inte stämmer, får de inte ta upp detta nya vittne
Under rättegången vittnar de under ed och vem och vad skulle försvaret ha som vittne?
De som vittnar blir förhörda av både åklagare och förvaret.
Citera
2020-05-23, 21:26
Medlem
Citat:

Kan inte påstå att jag är helt insatt i regelverket men vill nog mena att försvaret spelar enligt något lösare boliner, däremot ser jag ingen som helst anledning för en försvarare att "hemlighålla" friande bevisning till huvudförhandlingen. Det skulle sannolikt gå i strid med god advokatsed.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in