2020-05-23, 17:09
Medlem
Fullt möjligt att han hade TVn på högt
Citera
2020-05-23, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag har tyvärr bott ihop med, varit gift med, och har 2 barn ihop med en "pothead". Det absolut värsta misstag EVER i mitt liv, men det var nu över 25 år sedan.

Jag kan upplysa om att de kan få värsta psykbrytet om deras "kära" röka är slut, minst i samma klass som heroinister, om inte värre. En av T:s f.d. kompis vittnade ju även om att T inte bara använde röka.

Kanske W råkade städa bort hans älskade röka.....när hon städade då damsugaren var trasig. kan vara ett motiv.

Fast min känsla är att mordet är mer planlagt än ett plötsligt vredesutbrott.
Nu är det inte droger fallet handlar om men känner bara att jag måste svara.
Det där med psykbryt för stå för dig och ditt ex. Jag har då blossat till och från i 10 år, ibland i perioder där jag röker varje dag och ibland paus men har då aldrig fått något psykbryt eller någon farlig abstinens när jag ej rökt. Varken jag eller någon jag känner, men har dock ett par gamla polare som sitter fast i heroin och recept piller träsket och dessa kan inte gå en dag utan skiten.

GM käkade säkert recept piller så som benzo eller något liknande som fuckar upp en helt och hållet. Dina känslor försvinner totalt. Är man också psyko som GM så kan man göra precis vad som helst.
Senast redigerad av Lovestein 2020-05-23 kl. 17:50.
Citera
2020-05-23, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Fullt möjligt att han hade TVn på högt
När då?vilken tid?
Senast redigerad av Gulabilen 2020-05-23 kl. 17:57.
Citera
2020-05-23, 17:55
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovestein
Nu är det inte droger fallet handlar om men känner bara att jag måste svara.
Det där med psykbryt för stå för dig och ditt ex. Jag har då blossat till och från i 10 år, ibland i perioder där jag röker varje dag och ibland paus men har då aldrig fått något psykbryt eller någon farlig abstinens när jag ej rökt. Varken jag eller någon jag känner, men har dock ett par gamla polare som sitter fast i heroin och recept piller träsket och dessa kan inte gå en dag utan skiten.

GM käkade säkert recept piller så som benzo eller något liknande som fuckar upp en helt och hållet. Dina känslor försvinner totalt. Är man också psyko som GM kan man göra precis vad som helst.

Jaa, jag håller med, för att få ordentliga psykbryt av röka underlättar det rejält med en psyksjukdom redan innan.

Men jag anser ändå att du har fel när det gäller abstinens, vilken ju såklart kan vara värre för vissa, men du verkar ju välja när du har "paus". Jag menar att T kanske fick en rejäl abstinens och ilska om nu W råkade städa bort hans "stash".....min spekulation.
Citera
2020-05-23, 18:06
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
När då?vilken tid?

Sorry att jag svarade dig på en annan användare.

Jag kan tänka mig att polisen har kollat hans TV. Vilka kanaler. Ljudinställningar.
Vilka DVD/Filmer som finns i lgh. Om det var en DVD/Film så är de kastade förstås.
Vad visades på kanalerna vid den tidpunkten.

Jag kan inte se på fupen att de fanns extra högtalare.
Jag kan inte heller se vilken TV de hade och då kan jag inte heller se vilka högtalare och hur många Db (Decibel) den har.

Men eftersom det verkar ganska lyhört så räcker det med en 40-50 tumare för skapa ganska högt ljud, speciellt med höga toner som kvinnoskrik.
Citera
2020-05-23, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag tror att det är T själv som skriker, och i falsett ibland, bråkar högljutt med sig själv, där runt 22-tiden. Var det ingen av grannarna som hörde vilket språk det bråkades på, vid 22-tiden? Någon granne trodde att det var en högljudd film......som de tittade på.

Jag tror T är helt ensam gärningsman, jag tror att sinnet rann till ordentligt på honom, plötsligt. Vad finns det för uppgifter på att W hade gjort slut, är det bara sms:et till Malin (?) på kvällen den 13/11? För det sms:et behöver ju inte hon ha skickat även om det kommer från hennes telefon. Det låter så konstigt att göra slut på kvällen, gå och sova, packa sina saker men sedan städa??? (Sms:et att damsugaren är trasig). Och att W:s mamma L frågar efter W:s kläder och får dem i 2 olika påsar......så W verkar ju inte alls ha packat några av sina saker, för att flytta.
Jag tror att pengarna var slut och han var trött på att försörja henne då hon inte heller jobbade. Det var nog han som sagt till henne att hon skulle ringa till sin mamma och be om pengar till tandläkaren. Från hans sida fanns nog ingen kärlek kvar. Hon var nog bara ett på häng för honom. Nu hade han retat sig tillräckligt och då blev det som det blev. Tror inte att det var svartsjuka, mest bara att han var tillräckligt trött på henne.
Citera
2020-05-23, 18:23
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Det står i den handling akt.bil 136 som kallas "Diverse SMS", s.12, kap 4.2
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Men ok, Södra Lövåsvägen kanske är "hemmamast" då?
Den på Packhusgatan är betydligt närmare (s.8 samma fil).

Tack, har jag laddat ner fel FU-sammanställning? Jag har bara en stor PDF, men denna saknas i den? Finns komplett FU?

Sedan undrar jag varför SMS-trafiken är sekretessbelagd? Har jag inte sett tidigare
Citera
2020-05-23, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Det står i den handling akt.bil 136 som kallas "Diverse SMS", s.12, kap 4.2
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Men ok, Södra Lövåsvägen kanske är "hemmamast" då?
Den på Packhusgatan är betydligt närmare (s.8 samma fil).

Nu är jag med på var det står, tack!

Ja, måste nästan vara det med tanke på hur frekvent den syns på hennes telefonlista. Konstigt dock för jag håller med dig om att den på Packhusgatan ju ser ut att vara närmare hemmet.
Citera
2020-05-23, 18:30
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jamen postaren menar att det kan bero på vad T:s släkt och omgivning kan tycka,
att det finns en rotad uppfattning om hur kvinnor ska klä sig i deras nedärvda kultur
(oavsett om de säger sig ha tagit avstånd från islam eller inte.)
Om han själv tyckte mycket eller lagom eller bara litet spelar inte så stor roll.
Han ville inte skämma ut sig pga hennes klädsel och han gillade inte att andra killar kollade
på W pga kläderna. Det sista står i förhör, men hittar ej.
Han ville inte hon skulle gå utmanande klädd pga svartsjuka/andra killar + han tvinga W att hon skulle bära ALLT smink under natten också!! Hon såg inte ”verklig” ut med tjok av brunkräm, lösögonfransar som en skyltdocka.
Citera
2020-05-23, 18:34
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Tack, har jag laddat ner fel FU-sammanställning? Jag har bara en stor PDF, men denna saknas i den? Finns komplett FU?

Sedan undrar jag varför SMS-trafiken är sekretessbelagd? Har jag inte sett tidigare
Sms trafiken å lite annat i samma bilaga tillkom cirka 12h efter att stora FUP släpptes i tråden.
Därav ligger den i egen länk i första inlägget.
Citera
2020-05-23, 18:36
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Sms trafiken å lite annat i samma bilaga tillkom cirka 12h efter att stora FUP släpptes i tråden.
Därav ligger den i egen länk i första inlägget.

Ah, jag ser nu det är lite mer än bara dysfunktionella SMS i bilagan. Jag som var en smula ivrig bara. Tack för klargörandet
Citera
2020-05-23, 18:36
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jag tror att pengarna var slut och han var trött på att försörja henne då hon inte heller jobbade. Det var nog han som sagt till henne att hon skulle ringa till sin mamma och be om pengar till tandläkaren. Från hans sida fanns nog ingen kärlek kvar. Hon var nog bara ett på häng för honom. Nu hade han retat sig tillräckligt och då blev det som det blev. Tror inte att det var svartsjuka, mest bara att han var tillräckligt trött på henne.
Han övertalade henne att sluta gymnasiet och ville ha en ”hemmafru” så nåt med ekonomi tror jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in