Citat:
Ursprungligen postat av
Arcanii
Det han har gjort har hänt. Men vittnet har fel på tidpunkt. Hade du läst samtliga vittnesmål hade du också förstått detta.
Trådsanningen är att det har hänt 22. Detta är ett vemsa-konstruerat faktum.
18 är den troliga tiden för bråket. Om ni hävdar 22 får ni styrka detta genom mer än bara "G har sagt det!"
Räkna up de anledningar ni tror detta innan ni antar något. Speciellt eftersom T inte är hemma vid tidpunkten.
Att kompisen M har sagt att W har setts på Elgiganten är också med som vittnesmål i FUP - är det också sant? Självklart inte.
Men jag hävdar ingenting, och nämn inte Vimset i samband med mig, tack. Jag menar att det faktiskt KAN ha förekommit 2 bråk den kvällen. Vittnet som menar bråk vid ca 22-tiden verkar ha bergfasta rutiner, därför kan det inte bara avfärdas. T kommer ju hem efter ca 22.15, så det finns inom tidsramen. Grannen börjar ju inte jobba förrän kl. 23.00, och så stort är nog inte Uddevalla så att han behöver en hel timme på sig att ta sig till jobbet, det är inte ens rusningstrafik. Grannen har säkerligen bil, tror det är ett måste inom tidningsbudsbranschen om man är chef/ledare.
T:s kompis M uttalande kan man ju helt bortse ifrån han är ju inte oberoende. Men grannarna är ju just oberoende.
Grannens vittnesmål skaver, just därför som det behöver en förklaring, inte bara avfärdas med att han har fel.....