2020-05-23, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag tror att T är/var helt ensam. Tyvärr har idioter och klantskallar riktig supertur ibland. Jag tror inte heller att varken kompisar eller släktingar skulle riskera livstids fängelse för medhjälp/skyddande av brottsling och inte ens få bra betalt.

Sedan verkar han knarka bra mycket mer än vad som framkommit, T verkar vara rätt förslagen inom det området.

Jag tror att W:s resterande kroppsdelar är utspridda med sopbilen eller har han gömt dem på någon/några kyrkogårdar, han verkade ju ha någon slags förkärlek till dem. Finns det någon kyrkogård i Ljungskile, i närheten av ån/bäcken?
"Knarka" han var en"pothead" inte heroinist
Även om han rökt på så tvivlar jag på att han pga hashmissbruk,dödade Wilma .. mer var det var brist på impulskontroll och svartsjuka,rent hat

Han var knappast klartänkt , det kan vi ju iaf hålla med om att han INTE var,därav mitt ifrågasättande om han verkligen klara detta ensam....
Senast redigerad av Gulabilen 2020-05-23 kl. 16:48.
Citera
2020-05-23, 16:46
Medlem
vatchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backlashf
Har polisen sökt igenom hos alla de brukare han var hos den dagen? Samt i soprummen? Hade jag varit han hade jag spridit ut delarna i olika soprum hos olika brukare.

Tror också på det faktiskt!
Står dock inget i fupen om att de sökt av de områden..
Tycker det är riktigt konstigt att de inte sökt där.
Citera
2020-05-23, 16:47
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Det han har gjort har hänt. Men vittnet har fel på tidpunkt. Hade du läst samtliga vittnesmål hade du också förstått detta.

Trådsanningen är att det har hänt 22. Detta är ett vemsa-konstruerat faktum.

18 är den troliga tiden för bråket. Om ni hävdar 22 får ni styrka detta genom mer än bara "G har sagt det!"

Räkna up de anledningar ni tror detta innan ni antar något. Speciellt eftersom T inte är hemma vid tidpunkten.

Att kompisen M har sagt att W har setts på Elgiganten är också med som vittnesmål i FUP - är det också sant? Självklart inte.

Men jag hävdar ingenting, och nämn inte Vimset i samband med mig, tack. Jag menar att det faktiskt KAN ha förekommit 2 bråk den kvällen. Vittnet som menar bråk vid ca 22-tiden verkar ha bergfasta rutiner, därför kan det inte bara avfärdas. T kommer ju hem efter ca 22.15, så det finns inom tidsramen. Grannen börjar ju inte jobba förrän kl. 23.00, och så stort är nog inte Uddevalla så att han behöver en hel timme på sig att ta sig till jobbet, det är inte ens rusningstrafik. Grannen har säkerligen bil, tror det är ett måste inom tidningsbudsbranschen om man är chef/ledare.

T:s kompis M uttalande kan man ju helt bortse ifrån han är ju inte oberoende. Men grannarna är ju just oberoende.

Grannens vittnesmål skaver, just därför som det behöver en förklaring, inte bara avfärdas med att han har fel.....
Citera
2020-05-23, 16:47
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Jag står fast vid havet, och ännu inte släppt hjälp av vänner/familj,men som sagt, lååångt kvar,och har bara spekulationer.. tror inte på nått super sofistikerad genomtänkt plan från Tishkos sida
Verkligen, ett sånt stolpskott och dessutom elak.
Citera
2020-05-23, 16:50
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Alltså detta är anledningen till att ni borde sluta prata om bråket 22. Det blir en falsk trådsanning.

Det skedde inget bråk vid den tiden. Det har bara ett vittne talat om och det är med högsta sannolikhet så att personen misstagit sig vid tiden då den är nyvaken och endast förankrar detta i en tv-serie som även visats vid andra tidpunkter på kvällen.

Den enda granne som hänvisat till ett bråk som har skett såpass sent har också vittnat till ett enstaka tillfälle.
Bra där! 👍
G har ju heller aldrig hört dem bråka tidigare, endast ljud på fester har han hört.
Citera
2020-05-23, 16:52
Medlem
Jag undrar vad snubben har för grov skada i huvudet.
Lämnar hela lägenheten full med blod, precis överallt och inte nog med det han har även lämnat kvar hennes huvud men blånekar?
Tror ni det kommer något erkännande till slut?
Hur länge tror ni han sitter?
Citera
2020-05-23, 16:53
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Det han har gjort har hänt. Men vittnet har fel på tidpunkt. Hade du läst samtliga vittnesmål hade du också förstått detta.

Trådsanningen är att det har hänt 22. Detta är ett vemsa-konstruerat faktum.

18 är den troliga tiden för bråket. Om ni hävdar 22 får ni styrka detta genom mer än bara "G har sagt det!"

Räkna up de anledningar ni tror detta innan ni antar något. Speciellt eftersom T inte är hemma vid tidpunkten.

Att kompisen M har sagt att W har setts på Elgiganten är också med som vittnesmål i FUP - är det också sant? Självklart inte.

Jag undrar om inte polisen frågat grannen g*ran om vilken film han tittade på.
Innehållet på NCIS filmen. Då är det kanske ganska enkelt att räkna ut tidpunkten.
Eftersom den visas på mer en kanal så kanske man se vilken kanal han tittade på den.
Lite värre om han hade alla kanaler som visade filmerna.
Citera
2020-05-23, 16:58
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
"Knarka" han var en"pothead" inte heroinist
Även om han rökt på så tvivlar jag på att han pga hashmissbruk,dödade Wilma .. mer var det var brist på impulskontroll och svartsjuka,rent hat

Han var knappast klartänkt , det kan vi ju iaf hålla med om att han INTE var,därav mitt ifrågasättande om han verkligen klara detta ensam....

Jag har tyvärr bott ihop med, varit gift med, och har 2 barn ihop med en "pothead". Det absolut värsta misstag EVER i mitt liv, men det var nu över 25 år sedan.

Jag kan upplysa om att de kan få värsta psykbrytet om deras "kära" röka är slut, minst i samma klass som heroinister, om inte värre. En av T:s f.d. kompis vittnade ju även om att T inte bara använde röka.

Kanske W råkade städa bort hans älskade röka.....när hon städade då damsugaren var trasig. kan vara ett motiv.

Fast min känsla är att mordet är mer planlagt än ett plötsligt vredesutbrott.
Citera
2020-05-23, 17:00
Medlem
OM det nu var ett bråk senare på kvällen kan det ju ha varit med någon annan han tagit med sig till lägenheten som psykade ut.
Citera
2020-05-23, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
OM det nu var ett bråk senare på kvällen kan det ju ha varit med någon annan han tagit med sig till lägenheten som psykade ut.
Ja men det finns inget som helst som tyder på detta. Det skedde inget bråk senare på kvällen. Sluta sprida denna information.
Citera
2020-05-23, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag har tyvärr bott ihop med, varit gift med, och har 2 barn ihop med en "pothead". Det absolut värsta misstag EVER i mitt liv, men det var nu över 25 år sedan.

Jag kan upplysa om att de kan få värsta psykbrytet om deras "kära" röka är slut, minst i samma klass som heroinister, om inte värre. En av T:s f.d. kompis vittnade ju även om att T inte bara använde röka.

Kanske W råkade städa bort hans älskade röka.....när hon städade då damsugaren var trasig. kan vara ett motiv.

Fast min känsla är att mordet är mer planlagt än ett plötsligt vredesutbrott.
Och jag tror annorlunda, tror inte det var planerat,och jag tror inte heller det har med hans"missbruk"att göra..
Man får tro olika 😉hoppas vi nu bara får samma lösning/svar på vad som hände Wilma.
Citera
2020-05-23, 17:08
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud

Jag fick just en tanke... Observera, en tanke.
Detta är ett long shot nu.

Nu vet jag inte hur pass klok Tishko är/var.

Ponera att han hade en film, DVD, på Tv.

Han sätter Tv:n på full sula (ljudet) med en film när någon skriker och under tiden bankar i väggen.

Iofs ganska otänkbart. Jag bara tänkte utanför boxen så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in