Citat:
Hvis man antar at AEH kjente sin gjerningsmann, (noe som ville gjøre det enklere å gjennomføre denne handlingen uten at hun gjorde motstand/skrek) kan det være relevant at GM befinner seg i miljøet datteren en kort periode vanket i.
Det kan tenkes at hun åpnet døren, så denne mannen som hun engang kjente via datteren og ikke engang ble redd, bare nyskjerrig på hvorfor han oppsøkte henne.
Sitter og ser på tegninger fra huset og tomten, når media skriver at denne mistenkelige bilen som rygget opp denne gangveien antar jeg at de mener grusveien som går forbi hus og garasje.
Forutsetter at sjåføren hvis han ikke var innblandet i saken hadde meldt seg for politiet. Det er vanskelig og se på bildene om det er lett og bære en person bak garasjen og inn i en bil som står der uten å bli sett. På motsatt side av denne gangveien er det blokkleiligheter som jeg antar ville ha gode muligheter for å få med seg hendelsen. Så hvis hun ble fraktet vekk i denne bilen har jo GM hatt flaks også, sett at det sto en på terrassen og røykte da dette pågikk.
Jeg tror derfor at det må ha vært en annen person som holdt øye med blokken mens dette pågikk. Det går en tujahekk ved denne gangveien. For dere som bor i nærheten, er det gjerde etter denne tujahekken, eller er det bare og frakte et lik fra baksiden av garasjen og rett inn i en bil som står klar.
Det kan tenkes at hun åpnet døren, så denne mannen som hun engang kjente via datteren og ikke engang ble redd, bare nyskjerrig på hvorfor han oppsøkte henne.
Sitter og ser på tegninger fra huset og tomten, når media skriver at denne mistenkelige bilen som rygget opp denne gangveien antar jeg at de mener grusveien som går forbi hus og garasje.
Forutsetter at sjåføren hvis han ikke var innblandet i saken hadde meldt seg for politiet. Det er vanskelig og se på bildene om det er lett og bære en person bak garasjen og inn i en bil som står der uten å bli sett. På motsatt side av denne gangveien er det blokkleiligheter som jeg antar ville ha gode muligheter for å få med seg hendelsen. Så hvis hun ble fraktet vekk i denne bilen har jo GM hatt flaks også, sett at det sto en på terrassen og røykte da dette pågikk.
Jeg tror derfor at det må ha vært en annen person som holdt øye med blokken mens dette pågikk. Det går en tujahekk ved denne gangveien. For dere som bor i nærheten, er det gjerde etter denne tujahekken, eller er det bare og frakte et lik fra baksiden av garasjen og rett inn i en bil som står klar.
Etter det jeg kan skjønne når jeg har gått forbi der noen ganger og sett litt, skal det ikke være noe problem å rygge seg helt inntil inngangsdøren på det huset og være godt skjermet for røpende innsyn egentlig. En bil kan klare å blokkere for innsyn mot døren. Vinduer på enden av den blokka har ikke vinkel nok til å se inn mot inngangspartiet etter hva jeg kan bedømme. Det er etter hva jeg kan bedømme kun innsyn fra selve porten til eiendommen til det huset, fra forbipasserende der, og kanskje spesielt elektrikeren sitt hus som ligger i den retningen som har syn ned mot inngangspartiet, men det blir jo på lang avstand. Litt usikker om naboen i det brune huset fra sin 2 etg klarer å se over den høye hekken og inn mot inngangspartiet, men tror ikke det.
Som du ser her:
https://www.dn.no/anne-elisabeth-hagen/tom-hagen/krim/vg-hagen-familien-fikk-nytt-pengekrav-har-betalt-penger-for-livsbevis/2-1-648434
Det er en god del lenger avstand fra porten og til døren enn det ser ut som på bildet synes jeg. Parkeringsplassen foran huset er ikke så liten. Kan vel dreie seg om 30 meter ca kanskje...fra porten til inngangsdøren.
Hvis en varebil/SUV står med ryggen helt inn mot den inngangsdøren så ser ikke naboer og forbipasserende hva som skjer bak den bilen, når bagasjeluke også er med å skjermer for innsyn. Og det tar vel ikke særlig lang tid å lempe inn i bil. Det kan gå veldig raskt tenker jeg.
Jeg synes det virker utenkelig at noen skulle valgt å styre på baksiden av huset der, for det er ganske høye gjerder mot og gangsti hvor folk spaserer på, så tenk om man driver å lemper over gjerdet når det kommer forbipasserende, og det blir jo mye mer bæring og mer spor for man må gå i terrenget osv. Det er bare mine tanker om akkurat den biten.
Letteste og mest logiske løsning er å rygge seg inntil døren. Jeg ville anse det som ganske safe uten å bli lagt merke til. Åsted er vel som vi er kjent med også ganske rett innenfor den døren.