2020-05-23, 15:33
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Mmmm,han är så fiiin"ironisk nu"
Ja sök gjorts, men ingen fler kroppsdelar hittade, kan han inte bara bryta ihop och berätta...
Ja, önsketänkande får man faktiskt ha
Säkert kastat i havet eller annans soprum där annan tipp används fast havet är väl troligast för det andra krävs väl iq för att komma på 😬
Så är resterande ”proffsigt” uttänkt kan nog fler vara inblandade i just dumpningen men ja vi lär väl aldrig få veta..
Citera
2020-05-23, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Säkert kastat i havet eller annans soprum där annan tipp används fast havet är väl troligast för det andra krävs väl iq för att komma på 😬
Så är resterande ”proffsigt” uttänkt kan nog fler vara inblandade i just dumpningen men ja vi lär väl aldrig få veta..
Jag står fast vid havet, och ännu inte släppt hjälp av vänner/familj,men som sagt, lååångt kvar,och har bara spekulationer.. tror inte på nått super sofistikerad genomtänkt plan från Tishkos sida
Citera
2020-05-23, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Har du inte läst sms loggarna? Tishko hade väldigt mycket åsikter om hur Wilma skulle klä sig. Framförallt vad hon inte fick ha på sig.
Jo jag har läst dom.
Citera
2020-05-23, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jamen postaren menar att det kan bero på vad T:s släkt och omgivning kan tycka,
att det finns en rotad uppfattning om hur kvinnor ska klä sig i deras nedärvda kultur
(oavsett om de säger sig ha tagit avstånd från islam eller inte.)
Om han själv tyckte mycket eller lagom eller bara litet spelar inte så stor roll.
Han ville inte skämma ut sig pga hennes klädsel och han gillade inte att andra killar kollade
på W pga kläderna. Det sista står i förhör, men hittar ej.
Precis. Du har förstått mig helt rätt. Jag har faktiskt läst sms meddelandena ang. klädseln också.
Citera
2020-05-23, 16:09
Medlem
backlashfs avatar
Har polisen sökt igenom hos alla de brukare han var hos den dagen? Samt i soprummen? Hade jag varit han hade jag spridit ut delarna i olika soprum hos olika brukare.
Citera
2020-05-23, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag tror att det är T själv som skriker, och i falsett ibland, bråkar högljutt med sig själv, där runt 22-tiden. Var det ingen av grannarna som hörde vilket språk det bråkades på, vid 22-tiden? Någon granne trodde att det var en högljudd film......som de tittade på.

Jag tror T är helt ensam gärningsman, jag tror att sinnet rann till ordentligt på honom, plötsligt. Vad finns det för uppgifter på att W hade gjort slut, är det bara sms:et till Malin (?) på kvällen den 13/11? För det sms:et behöver ju inte hon ha skickat även om det kommer från hennes telefon. Det låter så konstigt att göra slut på kvällen, gå och sova, packa sina saker men sedan städa??? (Sms:et att damsugaren är trasig). Och att W:s mamma L frågar efter W:s kläder och får dem i 2 olika påsar......så W verkar ju inte alls ha packat några av sina saker, för att flytta.
Alltså detta är anledningen till att ni borde sluta prata om bråket 22. Det blir en falsk trådsanning.

Det skedde inget bråk vid den tiden. Det har bara ett vittne talat om och det är med högsta sannolikhet så att personen misstagit sig vid tiden då den är nyvaken och endast förankrar detta i en tv-serie som även visats vid andra tidpunkter på kvällen.

Den enda granne som hänvisat till ett bråk som har skett såpass sent har också vittnat till ett enstaka tillfälle.
Citera
2020-05-23, 16:22
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProximaRadiation
Det som förbryllar mig är att kroppen fortfarande saknas efter det förmodade mordet i T lägenhet.
Av FUP att döma så har T övervägande mestadels präglats av irrationellt handlande. Det som förvånar mig är att det inte så vitt jag känner till finns några konkreta ledtrådar hur kroppen har hanterats efter det förmodade mordet i T lägenhet. Så vitt jag känner till så saknas det även bevis om kroppen, bortsett från huvudet, har styckats.

Har T här agerat rationellt och gjort noga överväganden som försvårat för rättsväsendet att hitta kroppen och därigenom omöjliggöra fastställandet av en dödsorsak?

Om T har agerat rationellt och taktiskt så har han naturligtvis minskat sannolikheten att kroppen eller delar av kroppen hittas med normala sökmetoder och sökmönster. Det bygger dock på att T har vänner eller kontakter som han kan lita på till 100 procent.

Ett alternativ är då att T först försvårar att den digitala kommunikationen kan bindas till honom. T installerar en VPN-tjänst för att dölja sin identitet. T väljer säkerligen en VPN-tjänst som döljer IP-adressen och samtidigt där det är möjligt att välja en uppkoppling mot en server utomlands. T väljer naturligtvis även en VPN-tjänst med hög krypteringsnivå. T får då en IP-adress som blir mycket svår att knyta tillbaka till honom.

Sedan använder sig T av någon onlinetjänst för softphone kommunikation. T kan då kommunicera med sina vänner över internet utan att behöva använda sin mobiltelefon.

T instruerar sedan i tur och ordning sina vänner att möta upp på en bestämd plats och tidpunkt under sitt arbetspass. Vännerna blir naturligtvis tillsagda att inte ha med sig någon mobiltelefon eller annan internetuppkopplad utrustning som i efterhand går att spåra med platstjänster eller triangulering. T instruerar även vännerna att om deras bilar är utrustade med en navigationsanläggning att de ska dra ut säkringen/säkringarna för att minska sannolikheten att det i efterhand ska gå att återskapa färdvägen med hjälp av lagrad information från navigationsanläggningen. För säkerhet skulle instruera även T vännerna att dra ut säkringen/säkringarna för radion så att RDS växlingar till sändare inte ska kunna avslöja färdvägen.

När T har utdelat sina instruktioner rensar han alla händelseloggar på sin dator via eventvwr.msc. För att ytterligare försvåra spåning av vilka aktiviteter som utförts använder sig T av en lämplig programvara, exempelvis Stellar BitRaser för att grundligt rensa datorn.

När T möter upp sin vän vid den bestämda platsen och tidpunkten instruera han sin kurir att ta med sig paketet och köra åt ett utpekat väderstreck i minst 1 timma. Därefter instrueras kuriren att leta upp en avsides skogsväg och hitta för aktiviteten en lämplig parkeringsplats. Därefter instrueras kuriren att gå 1–2 kilometer rakt ut i skogen och sedan gräva ner paketet så djupt som möjligt. Kurirens uppdrag är sedan slutfört.

Samma procedur upprepas när T träffar sina andra kurirer. Dock så instrueras nästa kurir att köra åt ett annat väderstreck. Genom den metodiken säkerställer T att paketen distribueras ut över ett mycket stort område. T blir även med metodiken ovetande var paketen distribueras. Kurirerna kan även vara ovetande om varandra.

Om T har använt sig av något som liknar ovanstående tillvägagångssätt och kurirerna har hållit en medelfart av cirka 70 kilometer i timman samt att T har använt sig av alla fyra väderssträck vid paketleveranserna blir paketen utspridda på en yta av cirka 15 400 kvadratkilometer. Den ytan motsvarar nästan fem Gotland vilket i praktiken gör det omöjligt att hitta paketen under den tid som förundersökningen pågår. T har nu maximalt minimerat sannolikheten att kroppsdelarna ska hittas med en normal sökmetod och sökmönster.

Men det som inte stämmer är att T i det här fallet skulle ha varit rationell och tänkt taktiskt när han bevisligen inte gjort det annars. Det ska bli mycket spännande och se om det framkommer något mer under rättegången. Jag tror att det har varit fler personer inblandade. Jag har dock inga bevis för min tes.

Jag tror att T är/var helt ensam. Tyvärr har idioter och klantskallar riktig supertur ibland. Jag tror inte heller att varken kompisar eller släktingar skulle riskera livstids fängelse för medhjälp/skyddande av brottsling och inte ens få bra betalt.

Sedan verkar han knarka bra mycket mer än vad som framkommit, T verkar vara rätt förslagen inom det området.

Jag tror att W:s resterande kroppsdelar är utspridda med sopbilen eller har han gömt dem på någon/några kyrkogårdar, han verkade ju ha någon slags förkärlek till dem. Finns det någon kyrkogård i Ljungskile, i närheten av ån/bäcken?
Citera
2020-05-23, 16:28
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Alltså detta är anledningen till att ni borde sluta prata om bråket 22. Det blir en falsk trådsanning.

Det skedde inget bråk vid den tiden. Det har bara ett vittne talat om och det är med högsta sannolikhet så att personen misstagit sig vid tiden då den är nyvaken och endast förankrar detta i en tv-serie som även visats vid andra tidpunkter på kvällen.

Den enda granne som hänvisat till ett bråk som har skett såpass sent har också vittnat till ett enstaka tillfälle.

Nu är du rätt ologisk. Det finns ju med i FUP, det är ett vittnesmål, så någon "trådsanning" kan det aldrig bli! Och det går inte att bara avfärda.

Hur vet du att det inte hördes bråk ifrån lgh då?? Var du där??
Citera
2020-05-23, 16:29
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleonbakelsen
Var har du läst att mobilen ska ha varit uppkopplad mot masten vid Ormberget (Södra Lövåsvägen) när den stängdes av? Försöker hitta info om detta i FUP men hittar ej. Ser dock i W:s samtalslistor att Södra Lövåsvägen 120 är en mast som mobilen väldigt frekvent är uppkopplad på. Är det hemmamasten?
Det står i den handling akt.bil 136 som kallas "Diverse SMS", s.12, kap 4.2
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Men ok, Södra Lövåsvägen kanske är "hemmamast" då?
Den på Packhusgatan är betydligt närmare (s.8 samma fil).
Citera
2020-05-23, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nu är du rätt ologisk. Det finns ju med i FUP, det är ett vittnesmål, så någon "trådsanning" kan det aldrig bli! Och det går inte att bara avfärda.

Hur vet du att det inte hördes bråk ifrån lgh då?? Var du där??
Det han har gjort har hänt. Men vittnet har fel på tidpunkt. Hade du läst samtliga vittnesmål hade du också förstått detta.

Trådsanningen är att det har hänt 22. Detta är ett vemsa-konstruerat faktum.

18 är den troliga tiden för bråket. Om ni hävdar 22 får ni styrka detta genom mer än bara "G har sagt det!"

Räkna up de anledningar ni tror detta innan ni antar något. Speciellt eftersom T inte är hemma vid tidpunkten.

Att kompisen M har sagt att W har setts på Elgiganten är också med som vittnesmål i FUP - är det också sant? Självklart inte.
Citera
2020-05-23, 16:38
Medlem
vatchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror inte rivmärken läker så fort som 4-5 dagar. Men de kan kanske ha tillkommit vid tidigare bråk? Det var ett turbulent förhållande så vitt jag förstått. Att man inte kunnat datera hans småsår på händer, armar etc förvånar mig lite. Med tanke på att de inte är läkta så tror jag att det uppkom vid bråket på torsdagen när han dödade henne. Men det är ju självklart en spekulation.

Jag tror absolut att märkena på Ts händer och armar är rivsår från Wilmas naglar när hon har försökt försvara sig.
Citera
2020-05-23, 16:41
Medlem
vatchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Vilken eller vems mobil var det som låg i väskfacket? Ws mobil skulle ju vara dumpad på ett område som låg långtifrån bostaden. Hade hon 2 mobiler? Eller var det Ts mobil nr. 2?

Det såg mer ut som en typisk burner phone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in