2020-05-23, 12:48
Medlem
Uppackningen av resväskan (då huvudet packades upp) skedde 2019-11-29 09:30 enligt beslagsprotokollet (Datum och klockslag för verkställighet). Detta gjordes på Rättsmedicinalverket i Göteborg.

Uppackning av ytterfacket skedde 2020-04-21 13:30 enligt beslagsprotokollet (Datum och klockslag för verkställighet). Detta gjordes på polishuset i Göteborg.
Citera
2020-05-23, 12:54
Medlem
Någon som sett tidsplanen för rättegången?
Vad man tar upp dom olika dagarna osv.
Kommer rättegången att vara i Uddevalla?
Undrar hur det blir med besök i rättssalen pga Corona?
Citera
2020-05-23, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigint
Någon som sett tidsplanen för rättegången?
Vad man tar upp dom olika dagarna osv.
Kommer rättegången att vara i Uddevalla?
Undrar hur det blir med besök i rättssalen pga Corona?

Förhandlingen så som den ser ut nu. https://docdro.id/7CBEFek
Jag tror att man fortfarande släpper in max 50 pers.
Citera
2020-05-23, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Verkar ju vara W som rivit honom under slagsmål.

...eller några dagar gamla blåmärken? Fast det hade nog nämnts?
Citera
2020-05-23, 13:00
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleonbakelsen
Angående huruvida T har observerats vid arbetet den 17/11.
På s. 825-828 i FUP finns förhör med kollegan O. Hon uppger att det var under matuppehållet omkring 17.30 som hon såg T komma ut från jobbet. Hon tror att det var den 17/11 för att hon var trött och skulle upp och jobba i morgon igen men säger att hon är lite osäker på om det var söndagen eller måndagen. Han hejade när han kom ut men drog sen upp huvan och fortsatte gå. Hon tyckte det var konstigt att han inte stannade och pratade. Trodde inte han hade jobbat utan kanske hämtat något.

Angående W:s mobil så kan jag gjort en blunder här. Jag baserade det på ett inlägg här på FB från 21/5 som beskrev att W:s telefon när den "stängs ner så registeras Torp köpcentrum (Elgiganten någon?), men detta är enl. operatören felaktigt. Den ska ha stängts av uppkopplad mot masten vid Ormberget (Södra lövåsvägen). Hade den varit kvar vid lägenheten borde masten istället varit Packhusgatan."

och därefter skrev personen vidare att

" Utifrån detta tänker jag att Tishko slängt telefonen i en soptunna vid t.ex. strandpromenaden som täcks av den masten (Ormberget). Sen fick den slut på batteri och sista spåret tänkte han skulle peka mot just strandpromenaden."

Men jag hittar inte källa på det i FUP:en när jag försöker kolla upp det nu. Så jag vet inte huruvida det finns info om detta eller om det är hittepå?

Tror jag var ivrig att få detta till en sanning då ytterligare en person tidigare i tråden skrivit att denne visste att T observerats vid strandpromenaden under lördagen. Men detta kan förstås också vara ett rykte.
Vill påpeka att begreppet Strandpromenaden är mycket lurigt. Det är en slinga som går runt hela staden och också långt från vattnet.
Om telefonspåren stämmer pekar det på att mobilen stängts av där det också är mest sannolikt att han dumpat kroppen i vattnet. Södra Lövåsgatan, nära hamnkajen (södra hamnen!). Den har kanske också skängts i vattnet.
Citera
2020-05-23, 13:06
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalaSthlm
Kan du tänka dig att dela med dig av Aktbilaga 133? Mycket märkligt det där med sidnumreringen...

Aktbilaga 133 (på bilagans första sida finns stämpel med 133)
https://forumfiles.com/r6Qbx128oe/Aktbilaga_133.pdf_pdf
Citera
2020-05-23, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Kanhända brydde sig inte T om hur W klädde sig så mycket. Men han kan ju ha haft känslan att föräldrar och kanske andra äldre släktingar hade kritiska blickar på henne. Därav blev det att han kanske tillrättavisade henne för att det inte skulle bli kritik och konflikter i onödan. Det är det jag menar med kulturkrock. Jag tror att vanor och sätt att se på saker och ting sitter djupt rotade särskilt hos den äldre generationen.
Har du inte läst sms loggarna? Tishko hade väldigt mycket åsikter om hur Wilma skulle klä sig. Framförallt vad hon inte fick ha på sig.
Citera
2020-05-23, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
I sitt första förhör säger grannen Peter att han hörde skrik på onsdagen 13:e, att det var då hans dotter väckte honom.

Citat från ovan:
"21:58 Polis hämtar Tishko. Tishko har lerfläckar på tröjan och ingen jacka. Reva på handen men inga skador i ansiktet.
(ca 22:00 Vittnet Göran hör skrik från lägenheten. På grund av att vittnet Peter sett Göran gå ut i trappuggången kan vi dra slutsatsen att de båda pratar om samma tillfälle men någon av dem minns tidpunkten fel. Peter ringde samma kväll innan kl. 20 och talade med sin mor och berättade om bråket, därför är det uteslutet att bråket inträffat vid 22-tiden.)
22:14 Tishko släpps av vid lägenheten."

Kan ju varit W som skrek på hjälp men inte orkade förflytta sig.
Kan ju varit tidigare än 22.00.
Citera
2020-05-23, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Vill påpeka att begreppet Strandpromenaden är mycket lurigt. Det är en slinga som går runt hela staden och också långt från vattnet.
Om telefonspåren stämmer pekar det på att mobilen stängts av där det också är mest sannolikt att han dumpat kroppen i vattnet. Södra Lövåsgatan, nära hamnkajen (södra hamnen!). Den har kanske också skängts i vattnet.

Ah, tack för den infon. Svårt när man inte har lokalkännedom. Jag antog att Strandpromenaden var närmare Oljehamnsvägen men det du beskriver med Södra Lövåsgatan och södra hamnen är ju mer logiskt då det också ligger närmare i förhållande till T:s bostad.
Senast redigerad av Napoleonbakelsen 2020-05-23 kl. 13:23.
Citera
2020-05-23, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Har du inte läst sms loggarna? Tishko hade väldigt mycket åsikter om hur Wilma skulle klä sig. Framförallt vad hon inte fick ha på sig.

Jamen postaren menar att det kan bero på vad T:s släkt och omgivning kan tycka,
att det finns en rotad uppfattning om hur kvinnor ska klä sig i deras nedärvda kultur
(oavsett om de säger sig ha tagit avstånd från islam eller inte.)
Om han själv tyckte mycket eller lagom eller bara litet spelar inte så stor roll.
Han ville inte skämma ut sig pga hennes klädsel och han gillade inte att andra killar kollade
på W pga kläderna. Det sista står i förhör, men hittar ej.
Senast redigerad av Moschata 2020-05-23 kl. 13:40.
Citera
2020-05-23, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
...eller några dagar gamla blåmärken? Fast det hade nog nämnts?

Ja mhm ... men att de kommer från något kring händelsen kan man antaga.
Citera
2020-05-23, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleonbakelsen
Ah, tack för den infon. Svårt när man inte har lokalkännedom. Jag antog att Strandpromenaden var närmare Oljehamnsvägen men det du beskriver med Södra Lövåsgatan och södra hamnen är ju mer logiskt då det också ligger närmare i förhållande till T:s bostad.

Man vill ju inte tipsa om hur mördare ska komma undan, men väldigt osmart att dumpa i närheten av hemmet. Hur kan man vara så korkad när alla vet att det första polisen gör
är att söka i närområdet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in