2020-05-23, 14:53
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon

Opiaterna är det minsta problemet för R, de går man av på en vecka. Sedan är beroendet mer psykiskt, en förälskelse i ruset och en saknad när inget känns roligt. Men att de begränsat hennes bensodiazepiner, fy fan vad hon måste må skit just nu. Det är hon sannerligen värd!

Njae. Går av kanske, men sub är väl liknande metadon att sluta med, har inte gått mig beroende på sub, men metadon. För mig tog det 6 veckors fysisk avtändning att sluta med metadon. De psykiska effekterna av mitt missbruk satt i mycket längre, så jag pratar enbart om kraftiga fysiska symptom i 6 veckor. Heroin och oxy går snabbare, då handlar det om en vecka ungefär.
Citera
2020-05-23, 14:55
Medlem
Dukanva85s avatar
Gick förbi huset precis. Bor i närheten. En ny nallebjörn och två av barnen som bor i huset satt och klappade på den och sa att den var ny
Citera
2020-05-23, 14:59
Medlem
Vet vi om rättegången kommer att hållas bakom stängda dörrar? Är det någon i tråden som annars tänker vara på plats?
Citera
2020-05-23, 14:59
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Nja senaste året. Då R varit gravid, och i processen att få tbx E testades hon. Och då hade hon ju bara det föreskrivna. P däremot vägra alla drogtester. Hur dem gjorde testerna spelar ju oxå roll, va det urinet, finna det ju droger man kan ta o komma undan.

Bara med sticka så hade hon kunnat komma undan med en hel del. Sedan finns det ju sätt att kissa negativt om man nu verkligen anstränger sig. Till och med på beroendeenheter tittar de oftast inte så jättenoga.
Citera
2020-05-23, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Bara med sticka så hade hon kunnat komma undan med en hel del. Sedan finns det ju sätt att kissa negativt om man nu verkligen anstränger sig. Till och med på beroendeenheter tittar de oftast inte så jättenoga.
Man tycker med den historik, skulle dem tatt absolut bästa möjliga tester och ha full koll! Med tanke på att E föddes med abstinens! Men jag litar ju inte iheller på myndigheter, så inget förvånar mig. Ursäkta sporadiska svar, ska svara ditt långa strax, sitter o lirar poker samtidigt.
Citera
2020-05-23, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Att radera telefonen kan bero på att narkotika köp, hur de baktalat barnen i sms skall försvinna osv.
Men inte logiskt att datorn stod på i vardagsrummet med webbsidan öppen där de köpte sitt knark. Kanske gjordes senaste köpet precis innan polisen kom?
Ja polisen öppna ju ett nytt brev som låg på golvet, tror det va 103 st xanor/alprazolam i det.
Citera
2020-05-23, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukanva85
Gick förbi huset precis. Bor i närheten. En ny nallebjörn och två av barnen som bor i huset satt och klappade på den och sa att den var ny

Förlåt om jag är påflugen men. Vet du eller någon annan om hur lägenheten ser ut? Eller vet någon som bor där hur den ser ut?
Vi här är nämligen väldigt intresserade av trappan ner till källaren i lägenheten.
Citera
2020-05-23, 15:30
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Om du brukat höga doser av subutex så ja! Mem nu hade han knarkat längre än så!

Jag syftar till vad P sade när polisen tog honom! Inte vad vi vet tre månader senare.
Citera
2020-05-23, 15:35
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
De var ju inte beredda. I alla fall inte R.

Kan det ha varit så att P på riktigt trodde att hans bröder skulle hjälpa honom att göra sig av med kroppen, samt låna ut pengar så de kunde fly?
De städade ju lägenheten frenetiskt med klorin, tvättade sängkläder o mattor - men glömde bort att rensa/göra sig av med mobilerna, eller trodde inte att det skulle behövas iom att de skulle lämna landet..?

P hade ju en liten stund på sig i bilen från N, men polisen anlände väl bara några minuter senare vilket innebär att R inte hann tömma sin?
Citera
2020-05-23, 15:40
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arlagatan
Hur kan man kalla en unge ”lilla hjärtat”? Låter så löjligt i mina öron. Stackars unge om hon levt när hon blivit äldre, då hade de väl ändå bara kallat henne Esmeralda?

Undrar hur föräldrarna har det i häktet idag...

Esmeralda tycks ha fått skyddade personuppgifter väldigt fort.
Så istället för att skriva hennes namn och/eller personuppgifter i journalerna, så valde socialtjänsten att kalla henne ”Lilla Hjärtat”.

Om man har skyddade personuppgifter så är det mycket att tänka på, både för personen själv (dock inte ett så litet barn som E såklart) och för myndigheterna runt omkring.
Citera
2020-05-23, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Jag syftar till vad P sade när polisen tog honom! Inte vad vi vet tre månader senare.
Ja vad spelar det för roll vad han sa? När dem kunde se hur jävla höga doser han hade i blodet o hur jävla väck han var? Dem visste DÅ vad P hade i kroppen när han kom in! Och är det så att han kört järnet på sub i tre dagar blandat med annat, vilken dem kunde se genom det obligatoriska blodprovet direkt vid gripandet, så skulle han rätt in på avgiftning! Det var precis så jag mena. Jag vet oxå vad vi alla vet nu. Men dem visste då vad han hade i kroppen när han kom in!
Citera
2020-05-23, 15:43
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ja vad spelar det för roll vad han sa? När dem kunde se hur jävla höga doser han hade i blodet o hur jävla väck han var? Dem visste DÅ vad P hade i kroppen när han kom in! Och är det så att han kört järnet på sub i tre dagar blandat med annat, vilken dem kunde se genom det obligatoriska blodprovet direkt vid gripandet, så skulle han rätt in på avgiftning! Det var precis så jag mena. Jag vet oxå vad vi alla vet nu. Men dem visste då vad han hade i kroppen när han kom in!

När fick de in svaren på halterna av de olika preparaten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in