Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Därför tror jag faktiskt folket klarar sig bättre än Landet Grekland. Dvs företag kommer växa och jobb kommer skapas men staten får inte sin del.
Men så gör ju även italienare. Alla jobbar svart en del..Och spanjorerna. Den som betalar skatt är dum i huvet.
Men varför ska vi och finnarna och tyskarna då över plånböckerna direkt när katastrofen är ett faktum?
Din analys är rätt men Grekerna sticker ut. Spanien och Italien har fortfarande problem men likväl så har man mycket bättre koll än Grekerna.
Sverige plånbok kommer säkerligen sina då vi kommer ha över 1 miljoner som går på bidrag till hösten. Det kommer inte vår ekonomi klara samt att vi andra utgifter i form av andra bidrag än arbetslösheten.
Finnarna har jag inte så stor koll på men jag gissar att de kommer få det hyfsat tufft då Finland är kanske inte det första land Européer reser till.
Tyskland kommer säkerligen också behöva hjälp men har en större apparat att styra.
Jag tror Italien och Sverige är de som kommer få det tuffast. Men När folk börjar vallfärda för stötta Italien så kommer vi få stå kvar på perrongen. Glöm inte att länder som har haft en Lockdown kommer få större sympatier än länder som Sverige. Det är jag övertygad om.