Citat:
Ursprungligen postat av
MidlifeMommy
Jag såg Björn Eriksson i ett annat inslag på SVT tidigare i veckan efter vilket han också blev hyllad här i tråden för sin empati.
I ljuset av att det rapporteras om ökade psykiska besvär så förstår jag inte varför han måste dra upp att han väntar sig en allvarlig ny våg till hösten. Hans ”värsta farhågor”, jaha. Och vad ska vi göra åt det, vi som äntligen hade skymtat lite ljus i tunneln och gläder oss åt att kurvorna tycks gå nedåt, om än sakta? Tvätta händerna ännu oftare?
I den här länken säger han att ”de som blir sjuka blir så VÄLDIGT sjuka”, och det stämmer väl inte heller riktigt med den gängse bilden.
EUs smittskydd har ju dock varnat för andra vågen, så jag tror han måste vara ärlig om det. Det är nog bra, så att folk har möjlighet ifall de vill t.ex. fråga eller på annat sätt hålla koll på ifall de folkvalda tar höjd och planerar för sådant, eller ej.
Sista stycket tror jag bara är en tolkningsfråga. Jag hade inget problem med att förstå att han nog menar att de som verkligen blir riktigt sjuka, då är det väldigt illa, ungefär så. Han pratar antagligen om de som behöver sjukhusvård, då de har bilder inifrån sjukhus med, i själva klippet.