2020-05-23, 01:34
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Den falska kapitalistiska och genomkorrupta landet USA har varit panka sedan länge. Det är deras militära makt, massa fiffel och manipulation inom börsen och resten av världsmarknaden samt dumma människors förtroenden på dollarn världen över som hållit den amerikanska skräpvalutan dollarn samt deras skuldberg levande.

Mike Maloney en äkta amerikanskt patriot berättar mer ingående för er icke upplysta i denna video!

https://youtu.be/wBqD2dWE3QQ

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-02-05/jpmorgan-s-role-in-metals-spoofing-is-under-u-s-criminal-probe

Jag tror och hoppas att inom 1-2 år kommer den amerikanska finansiella pyramid spelet kollapsa!
En extremt intressant utveckling han påvisar, och välgrundat också.
Och hur det har accelererat under COVID-19 krisen, och trumpen verkar sätta pricken över "I" genom våldslös ekonomisk politik som saknar grund.
Citera
2020-05-23, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
För att återgå till vad tråden handlar om. Det blir nog ganska svårt att få igång ekonomin snabbt. Om Trump hanterar detta rätt NU, kan jag inte uttala mig om.

Det som kanske räddar Trump är att han hittat en press-sekreterare som är något utöver det vanliga. Hon svarar inte på alla frågor men hon är otroligt skicklig, jag skulle aldrig själv klara ett sådant uppdrag. Hon ger till och med journalisterna, som dom flesta är utomordentligt anti-Trump, bakläxa att dom skall läsa på och återkomma om tre dagar.

Hon är på väg att bli populär men visst det finns nog Demokrater och journalister som hatar henne. OJ, säger jag bara, hur kan hon ha en sådan pondus? Och väl förberedd, ja hon gör skäl för sin lön.

Ja... men vilken svart själ hon har.
Kallade Trump rasist 2015, snackade skit om Obama och Afrika... och nu kan hon ljuga sig genom vad som helst FÖR Trump.
Citera
2020-05-23, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
En extremt intressant utveckling han påvisar, och välgrundat också.
Och hur det har accelererat under COVID-19 krisen, och trumpen verkar sätta pricken över "I" genom våldslös ekonomisk politik som saknar grund.
Kul att du identifierar dig med de högerextrema Guldstandards psykopaterna. Du är alltså totalt emot nedstängning av ekonomin, bra då vet vi var du står.

Blir ju lite svårt att vara för karantän samtidigt emot och skylla dödsfall på brist av karantän och ekonomisk nedgång på karantän. Humor är det iaf. För övrigt heter det vårdslös men denna gång gick det ju nästan att förstå vad du skriver, kudos, lolol.
Citera
2020-05-23, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorbrorFranz
https://apnews.com/5ebc0ad45b73a899efa81f098330204c?utm_source=Twitte r&utm_campaign=SocialFlow&utm_medium=AP

Mördaren Cuomo skickade in tusentals Kinavirussjuka på ålderdomshem, med tvång och utan några som helst försiktighetsåtgärder.

Tyvärr är det inte enbart den Demokratiska Guvernören i NY som gjort detta, utan Demokratstyrda Pennsylvania och NJ mfl har gjort detsamma.

Man borde fråga sig varför dessa Demokratiska Guvernörer hade exakt samma policy, som tog död på såå många stackars åldringar.

Det är definitivt inte en slump att alla stater med högsta dödstalen är Demokratstyrda stater. Vidrigt hur vårdslösa de varit mot liven på samhällets svagaste. Riktigt vidrigt.

En intressant från du ställer
"Man borde fråga sig varför dessa Demokratiska Guvernörer hade exakt samma policy"

LOL - det förstod man väl förstå att allt ont i USA kommer från the little man on top.

"Anyone who wants to ask, ‘Why did the state do that with COVID patients in nursing homes?,’ it’s because the state followed President Trump’s CDC [Centers for Disease Control and Prevention] guidance,” Cuomo told reporters in Albany who pressed him on whether he had any regrets about the directive."
https://apnews.com/5ebc0ad45b73a899efa81f098330204c?utm_source=Twitte r&utm_campaign=SocialFlow&utm_medium=AP

“Caputo ‎… embarrassed himself again by revealing that he hasn’t read the March 13 guidance put out by his own agency, which clearly states that ‘nursing homes SHOULD admit any individual they would normally admit to their facility, including individuals from hospitals where a case of COVID-19 was/ is present,'” Azzopardi said.
https://nypost.com/2020/05/22/trump-aide-michael-caputo-says-nursing-home-deaths-are-on-cuomo/

Det var som sagt flera delstater som gjorde på detta sätt, men som med all rätt fick kritik och förändrade arbetssättet. Även New York ändrade på detta.

I nån mening förändrar det inte bilden helt, de borde insett vidden, eller problemen med att skicka tillbaka smittade. MEN...dess ursprung är alltså Trump-administrationen.
Citera
2020-05-23, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
En intressant från du ställer
"Man borde fråga sig varför dessa Demokratiska Guvernörer hade exakt samma policy"

LOL - det förstod man väl förstå att allt ont i USA kommer från the little man on top.

"Anyone who wants to ask, ‘Why did the state do that with COVID patients in nursing homes?,’ it’s because the state followed President Trump’s CDC [Centers for Disease Control and Prevention] guidance,” Cuomo told reporters in Albany who pressed him on whether he had any regrets about the directive."

“Caputo ‎… embarrassed himself again by revealing that he hasn’t read the March 13 guidance put out by his own agency, which clearly states that ‘nursing homes SHOULD admit any individual they would normally admit to their facility, including individuals from hospitals where a case of COVID-19 was/ is present,'” Azzopardi said.
https://nypost.com/2020/05/22/trump-aide-michael-caputo-says-nursing-home-deaths-are-on-cuomo/

Det var som sagt flera delstater som gjorde på detta sätt, men som med all rätt fick kritik och förändrade arbetssättet. Även New York ändrade på detta.

I nån mening förändrar det inte bilden helt, de borde insett vidden, eller problemen med att skicka tillbaka smittade. MEN...dess ursprung är alltså Trump-administrationen.
Det du skriver stämmer tyvärr inte. CDC sa att de enbart kunde släppas in om ålderdomshemmen kunde ta emot Kinaviruspatienterna på ett adekvat sätt och isolera dessa. Om inte, skall dessa tas omhand av sjukvården tills det kunde göras. Precis som samtliga Republikanska stater, som Florida, gjorde. Det Cuomo och andra Demokratiska mördar Guvernörer gjorde var att tvinga in sjuka oavsett om de kunde isolera dessa eller inte, och detta genom Executive order. De ville helt enkelt mörda de svaga dessa vidriga människor.

Siffrorna talar för sig själva, Demokratstyrda stater är i toppen hur man än mäter. Vidrigt dock att du försvarar deras handlingar.

Här förklarar en av NYs egna kongressledamöter Cuomos och dina lögner.

https://twitter.com/EliseStefanik/status/1263469602065059841?s=20
Senast redigerad av MorbrorFranz 2020-05-23 kl. 04:15.
Citera
2020-05-23, 09:08
Medlem
Visst är det sorgligt att se hur en presdient medvetet försöker sabotera många delstaters arbete med att begränsa coronautbrottet.

Trumps maktbefogenheter, åtminstone enligt honom själv, är ju absoluta och får inte ifrågasättas. Att nu försöka tvinga delstaterna till att låta kyrkor och andra religiösa inrättningar och trossamfund öppna upp är ju Trumps försöka att öka på sitt stadigt minskade väljarstöd.

Men ok, då får han ju enligt logikens lagar också ta hela ansvaret och all kritik över den havererade beredskapen och den sorgliga hanteringen av virusutbrottet. Fast då är det delstaterna som skall skuldbeläggas till 100%

Corana, Trump och valet är nu svåra att skilja åt då Trump utnyttjar utbrottet helt och hållet för att få fördelar inför valet. Men som någon påpekade, han har inte mycket mer att välja på än att snabbt öppna upp med tanke på att inget annat går hans väg just nu och han ligger efter Biden i dom fletsa "presidentgrenar". Få tror dock att ekonomin åter skulle blomstra
som innan utbrottet och def inte så snabbt som Trump nog i panik lät påskina i sitt politiskt katastrofala framträdande i Fordfabriken. Lär dröja innan han får en ny inbjudan dit då hans besök kan kosta mer än det smakar för Ford.
Citera
2020-05-23, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Varför tror du det blir sänkt skatt för rika? Klart folk måste bli av med a-kassan om de vägrar jobba.
Det är osmart att använda Flashbacks TDS-klan som källa. Använd mig istället. Jag har alltid rätt.
Vanliga normala samhällsdugliga arbetare vill faktiskt, tro det eller ej, just arbeta för att skapa sig ett bättre liv och ha en social livsstil med umgänge och kamratskap och inte gå hemma och leva på bidrag som ofta white trash ju gör. Alla är faktiskt inte lika narcissistiskt asociala och navelskådande som Trump.
Att du t.om håller med Trump om att arbetare är lata avskum när man nu värnar sin egna och familjens hälsa under det värsta i stort sett okontrollerade utbrottet på länge i USA är beklämmande.
Citera
2020-05-23, 09:28
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Vanliga normala samhällsdugliga arbetare vill faktiskt, tro det eller ej, just arbeta för att skapa sig ett bättre liv och ha en social livsstil med umgänge och kamratskap och inte gå hemma och leva på bidrag som ofta white trash ju gör. Alla är faktiskt inte lika narcissistiskt asociala och navelskådande som Trump.
Att du t.om håller med Trump om att arbetare är lata avskum när man nu värnar sin egna och familjens hälsa under det värsta i stort sett okontrollerade utbrottet på länge i USA är beklämmande.
Du är sannerligen en motbjudande människa, Lucas. "White trash på bidrag... är lata avskum". Hur mår din människosyn egentligen?

Och eftersom du är en genomvidrig människohatare som ser på folk som går på bidrag som "lata avskum" eftersom många faktiskt väljer a-kassa framför arbete, varför tycker du inte att a-kassan ska dras in för de som vägrar ta ett jobb? Så ser det ju faktiskt ut i alla andra väst-länder.

Men du tycker alltså folk ska sitta hemma på bidrag istället för att jobba. Okej, då vet vi. Det gäller tydligen särskilt för de lata avskummen bland "white trash".

Jösses. Du behöver verkligen inte svara mig i fortsättningen. Jag äcklas djupt av dig.
Citera
2020-05-23, 09:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbrorFranz
Kul att du identifierar dig med de högerextrema Guldstandards psykopaterna. Du är alltså totalt emot nedstängning av ekonomin, bra då vet vi var du står.

Blir ju lite svårt att vara för karantän samtidigt emot och skylla dödsfall på brist av karantän och ekonomisk nedgång på karantän. Humor är det iaf. För övrigt heter det vårdslös men denna gång gick det ju nästan att förstå vad du skriver, kudos, lolol.
Vad är det du svarar på egentligen?
För en sak är 100% säker där och att du inte svara på nått om den ekonomidelen trumpen fixat och som accelererat utom kontroll under trumpen och COVID-19 krisen.

Vill du göra ett nytt försök, eller var detta för avancerat för dig?
Citat:
Kallade Trump rasist 2015, snackade skit om Obama och Afrika... och nu kan hon ljuga sig genom vad som helst FÖR Trump.
En person som denna som inte klarar av att svara på frågor, utan att hoppa runt som en galning utan beröra frågan.
Ja, vad säger en sådan person tro, svaret är inget då hon aldrig berör frågans innebörd.
Verkar mer som hon slänger in ord här och där i tron att hon säger nått, men några svar ges aldrig.

Och hennes trackrecord talar för sig självt, att inte klara på frågor betyder bara det finns nått och dölja.
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Visst är det sorgligt att se hur en presdient medvetet försöker sabotera många delstaters arbete med att begränsa coronautbrottet.

Trumps maktbefogenheter, åtminstone enligt honom själv, är ju absoluta och får inte ifrågasättas. Att nu försöka tvinga delstaterna till att låta kyrkor och andra religiösa inrättningar och trossamfund öppna upp är ju Trumps försöka att öka på sitt stadigt minskade väljarstöd.

Men ok, då får han ju enligt logikens lagar också ta hela ansvaret och all kritik över den havererade beredskapen och den sorgliga hanteringen av virusutbrottet. Fast då är det delstaterna som skall skuldbeläggas till 100%

Corana, Trump och valet är nu svåra att skilja åt då Trump utnyttjar utbrottet helt och hållet för att få fördelar inför valet. Men som någon påpekade, han har inte mycket mer att välja på än att snabbt öppna upp med tanke på att inget annat går hans väg just nu och han ligger efter Biden i dom fletsa "presidentgrenar". Få tror dock att ekonomin åter skulle blomstra
som innan utbrottet och def inte så snabbt som Trump nog i panik lät påskina i sitt politiskt katastrofala framträdande i Fordfabriken. Lär dröja innan han får en ny inbjudan dit då hans besök kan kosta mer än det smakar för Ford.
Det jag finner lite lustigt, det är hur trumpen vill de ska öppna upp och få en större spridning.
Jag ställt mig den frågan många ggr och varför, för det är ju kontraproduktivt och skadligt för invånarna i den aktuella delstaten för COVID-19 utvecklingen och inte göra detta på ett säkert sätt.
Verkar som man inte ens vill ta den diskussionen på ett vuxet sätt, utan man arbetar med förtäckta hot och direkt hot.
Och det berättar för oss att trumpen har noll intresse för folket, och man som så många ggr sagt att trumpen är folket ledare och nu finns det svart på vitt att det är inte ens nära att trumpen är en man av folket, utan precis tvärtom och DIREKT skadlig.
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Du är sannerligen en motbjudande människa, Lucas. "White trash på bidrag... är lata avskum". Hur mår din människosyn egentligen?

Och eftersom du är en genomvidrig människohatare som ser på folk som går på bidrag som "lata avskum" eftersom många faktiskt väljer a-kassa framför arbete, varför tycker du inte att a-kassan ska dras in för de som vägrar ta ett jobb? Så ser det ju faktiskt ut i alla andra väst-länder.

Men du tycker alltså folk ska sitta hemma på bidrag istället för att jobba. Okej, då vet vi. Det gäller tydligen särskilt för de lata avskummen bland "white trash".

Jösses. Du behöver verkligen inte svara mig i fortsättningen. Jag äcklas djupt av dig.
Om du missat så är det en COVID-19 kris i USA, som orsakar extrema antal döda.
Så ja, trumpen för höja skatten och stå för kalaset som folket man du kallat han innan.
Eller var det en lögn när du sade detta innan att trumpen var folkets man???
Annars är jag lite perplex över alla din personangrepp framför en diskussion, kan det vara för att det går dåligt för trumpens ekonomi nu och med COVID-19 krisen?
Och att trumpen skapat alla dessa arbetslösa?

För trumpen kommer gå till historien för detta.
Senast redigerad av klyban 2020-05-23 kl. 09:49.
Citera
2020-05-23, 09:52
Medlem
Citat:

Jag kan inte bedöma henne med 100% säkerhet eftersom jag uppfattar bara 75% jag har den gamla skolboksengelskan och kan inte hänga med i allt.

Men ser du vilken uppgiven stämning bland hornalisterna, hon trycker till dom på ett mycket effektivare sätt än vad Trumpeten klarar. Oj oj oj, här är journalister som får gråa hår, hur har hon fått denna förmåga. Jag ser det från ovan och tar inte ställning.

Vem har lanserat "Obamagate", det verkar som om hon begär att hornalisterna börjar arbeta på det. Ja jag hoppas du ursäktar min osäkerhet, jag vet inte exakt vad som händer. Men denna Kayleigh, även om hennes själ skulle vara svart, anser jag att journalisternas makt börjar rubbas ordentligt. Det är lite Margret Thatcher över henne. Vi får se hur länge det håller för som du vet kan Trump få svängningar åt olika håll.
Citera
2020-05-23, 09:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag kan inte bedöma henne med 100% säkerhet eftersom jag uppfattar bara 75% jag har den gamla skolboksengelskan och kan inte hänga med i allt.

Men ser du vilken uppgiven stämning bland hornalisterna, hon trycker till dom på ett mycket effektivare sätt än vad Trumpeten klarar. Oj oj oj, här är journalister som får gråa hår, hur har hon fått denna förmåga. Jag ser det från ovan och tar inte ställning.

Vem har lanserat "Obamagate", det verkar som om hon begär att hornalisterna börjar arbeta på det. Ja jag hoppas du ursäktar min osäkerhet, jag vet inte exakt vad som händer. Men denna Kayleigh, även om hennes själ skulle vara svart, anser jag att journalisternas makt börjar rubbas ordentligt. Det är lite Margret Thatcher över henne. Vi får se hur länge det håller för som du vet kan Trump få svängningar åt olika håll.

Jag tror snarare att det är så att de suckar över att det är ännu en Kellyane Conway som de måste handskas med, jag är rätt säker på att den samlade presskåren är rätt less på den här administrationen eller åtminstone deras otroligt oskickliga hantering av media rakt av.
Citera
2020-05-23, 10:11
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tror snarare att det är så att de suckar över att det är ännu en Kellyane Conway som de måste handskas med, jag är rätt säker på att den samlade presskåren är rätt less på den här administrationen eller åtminstone deras otroligt oskickliga hantering av media rakt av.
Så din åsikt är alltså att Kayleigh är "otroligt oskicklig" på att hantera media. Rakt av?

Har du sett någon PK med henne? Hon är fan den bästa världen någonsin skådat. Oerhört påläst, oerhört snygg, oerhört smart. Hon skiner som en sol när hon dompterar fake news media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in