2020-05-20, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Hänger inte med, åkte alsing dit på sexköp?
Källa? Länk?
Hamnade mitt inlägg i Alsing tråden? Oj ursäkta vet inte hur det hände. Det skulle till Paolo.
Förlåt Adam😔
Citera
2020-05-20, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Om du är en (fysiskt) frisk 51-åring, som PR tycks vara, så är corona ens minsta bekymmer när man besöker en bordell.

Könsherpes.
En rad andra STD. Många torskar vill inte ens använda kondom. Och även om man använder kondom så kan den spricka eller på annat misslyckas att skydda dig mot vissa sjukdomar.

Men ens allra största bekymmer bör vara risken att bli påkommen, speciellt som kändis vars karriär numera hänger på en clean image.

Okej men det där med risk..är ju en del medelålders som blivit rejält sjuka..men som du säger att många inte har kondom är ett mysterium!
Citera
2020-05-20, 18:37
Medlem
flytandelyckas avatar
Hade Alsing någon bakomliggande sjukdom?
Citera
2020-05-20, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Han har varit överviktig stor del av sitt liv, sånt sliter på kroppen.
Citera
2020-05-20, 20:09
Medlem
flytandelyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Svensson
Han har varit överviktig stor del av sitt liv, sånt sliter på kroppen.

Tack för svaret
Citera
2020-05-20, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka

Diabetes.
Citera
2020-05-21, 00:15
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Diabetes.

Det här snacket om diabetes typ 2 dyker upp gång efter annan i tråden utan att det kan verifieras.

AA medger att en läkare påtalat att det var däråt det lutade om han inte lade om sin livsstil. Även om det innebär att han möjligen inte hade fullt utvecklad diabetes typ 2, antar jag att det inte är svart och vitt, utan att man så sakteliga glider ner i ett behov av insulin när ett mångårigt osunt leverne kräver sin tribut.

Trettio år av påtaglig övervikt sliter på kroppen och även om AA de senare åren var påtagligt smalare kan det som gjorts inte göras ogjort.

Trots allt måste han ha haft en exceptionell otur att viruset tog så illa.

Säkert en trevlig person (har kompisar som kände honom i unga år som intygar detta), men Sveriges bäste smällfete programledare genom tiderna är ändå Lasse Holmqvist.
Citera
2020-05-21, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Det här snacket om diabetes typ 2 dyker upp gång efter annan i tråden utan att det kan verifieras.

AA medger att en läkare påtalat att det var däråt det lutade om han inte lade om sin livsstil. Även om det innebär att han möjligen inte hade fullt utvecklad diabetes typ 2, antar jag att det inte är svart och vitt, utan att man så sakteliga glider ner i ett behov av insulin när ett mångårigt osunt leverne kräver sin tribut.

Trettio år av påtaglig övervikt sliter på kroppen och även om AA de senare åren var påtagligt smalare kan det som gjorts inte göras ogjort.

Trots allt måste han ha haft en exceptionell otur att viruset tog så illa.

Säkert en trevlig person (har kompisar som kände honom i unga år som intygar detta), men Sveriges bäste smällfete programledare genom tiderna är ändå Lasse Holmqvist.

Jag trodde det var bekräftat att han hade diabetes 2.

Kan bara instämma om det farliga i att vara överviktig länge. Inte minst för de som får corona. Diabetes och högt blodtryck är högt överrepresenterade bland de som dött av Corona.

Jag minns ett tidigt SVT-reportage inifrån ett Italienskt sjukhus där de intensivvårdade corona-patienter. Läkaren säger att nästan alla där är överviktiga samtidigt som kameran filmar tjocka män med stora magar i sjukhusbritsar. Reportaget visade tydligt något som sedan har bekräftats med statistik.
Citera
2020-05-23, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Jag trodde det var bekräftat att han hade diabetes 2.

Kan bara instämma om det farliga i att vara överviktig länge. Inte minst för de som får corona. Diabetes och högt blodtryck är högt överrepresenterade bland de som dött av Corona.

Jag minns ett tidigt SVT-reportage inifrån ett Italienskt sjukhus där de intensivvårdade corona-patienter. Läkaren säger att nästan alla där är överviktiga samtidigt som kameran filmar tjocka män med stora magar i sjukhusbritsar. Reportaget visade tydligt något som sedan har bekräftats med statistik.
Ja, men det jag funderar på är om tidigare fetma är en riskfaktor eller bara nuvarande fetma.
Adam var väl inte överviktig längre. Men tidigare fetma sliter ju hårt på kroppen och dess funktioner.
Citera
2020-05-23, 06:45
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Svensson
Ja, men det jag funderar på är om tidigare fetma är en riskfaktor eller bara nuvarande fetma.
Adam var väl inte överviktig längre. Men tidigare fetma sliter ju hårt på kroppen och dess funktioner.

Nä att vara före detta fet är inte så betydelsefullt. Han var kraftigt byggd, stor i omfånget. Det är även alla dom man ser ligger på intensiven bredare gossar från mellersta östern.
Citera
2020-05-23, 09:05
Medlem
Damagedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Det där med överviktig har mycket medfött, tror man kan påverka det marginellt..om man inte har ett strikt träningsschema. Men som sagt du verkar ha bra gener och det viktiga är att försöka att inte stressa. Kanske dra ner lite på jobben? Många har ju gjort det nu i corona tider och märkt att det varit bra..Ska faktiiskt själv forska lite i gamla släktingar har ingen aning vilka liv de levde..

Det beror på ens metabolism (ämnesomsättning). Men sen så finns det ju dom som vräker i sig mat och sitter stilla hela dagarna, och så undrar dem varför de blir feta.
Citera
2020-05-23, 10:27
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ithurg
Hur kan denna tråd fortfarande trenda en månad efter Adam Alsings död?

Ja han var överviktig hade underliggande sjukdom som bidrog till han dog ja
Tja för att det diskuteras flitigt i tråden. Spelar ingen roll hur längesen han dog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in