2020-05-23, 00:47
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dengummangickinte
Så bra då, då behöver hon inte hota om suicid för att få sktt missbruk tillgodosett, hon kommer ju sannolikt inte lyckas med nåt självmord
Alltså om man har missbrukat bensodiazepiner så är den dos hon gick på mer eller mindre enbart livsuppehållande. Det ger inget rus och tillfredsställer absolut inte ens behov av berusning. Det gör bara att avtändningen är lite mindre plågsam (och en bensoavtändning är dödlig).

Du och vissa andra får det att låta som att hon gick på häktet och var påverkad. Så är inte fallet. Hon fick underhållningsdoser av en svag bensodiazepin, tillräckligt för att inte få ep-anfall eller dö av avtändningen. Dessa var förskrivna av läkare. Om du blir häktad fortsätter du att få de läkemedel du har recept på, och så ska det vara.
Citera
2020-05-23, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Alltså om man har missbrukat bensodiazepiner så är den dos hon gick på mer eller mindre enbart livsuppehållande. Det ger inget rus och tillfredsställer absolut inte ens behov av berusning. Det gör bara att avtändningen är lite mindre plågsam (och en bensoavtändning är dödlig).

Du och vissa andra får det att låta som att hon gick på häktet och var påverkad. Så är inte fallet. Hon fick underhållningsdoser av en svag bensodiazepin, tillräckligt för att inte få ep-anfall eller dö av avtändningen. Dessa var förskrivna av läkare. Om du blir häktad fortsätter du att få de läkemedel du har recept på, och så ska det vara.

" min " diskussion här utgår från inlägget av yanii:
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Kanske för att hon öht ska kunna förhöras. Annars är det ju inte rutin att ge knarkare deras knark men hon hotar med suicid och får sina älskade piller av läkaren.
Citera
2020-05-23, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Om du läst Fup så vet du att hon varit på psyket många veckor. Häktad på psyket.
Sedan slutet av mars, men kan minnas fel.
Hon verkar fortsatt få sitt missbruk tillfredsställt. Men ja hon gick ner väldigt mycket i vikt, fördes med ambulans. Men hon får fortsatt benzo.
Måndag 16 mars på kvällen kommer R med häktespersonal till akutenheten, psyk.( Det är väl samma dag hon omhäktas?) Där får hon övernatta i ett obsrum.
Nästa dag skrivs ett vårdintyg, hög suicidrisk, och hon förs till Vadstena rättspyk.
Tidigare samma dag har hon lyckats få en akuttid på Capio psyk. Fick då ett par lugnande Stesolid och ett par sömntabl.
Citera
2020-05-23, 01:11
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dengummangickinte
" min " diskussion här utgår från inlägget av yanii:
Ja jag tycker inte det är så relevant. Hon får läkemedel som hon haft på recept och som tar tid att sätta ut. Ingenting konstigt med det.
Citera
2020-05-23, 01:45
Medlem
Någon mer än jag som reagerade på att E hade blöja på sig när hon hittades? Jag menar, enligt föräldrarna så halkade hon i badkaret när hon badade. Och då har man väl inte blöja på sig? Så efter att hon konstaterats död av föräldrarna så väljer dom alltså att sätta på en ny blöja?

Undersökning på Es madrass talade för att hon legat i sängen efter ha avlidit, även fast sängkläderna var helt nybytta.
Kan det vara så att R bytte blöja och lade E i sin säng för att lura storebrodern (som sov i samma rum?) att E ligger och sover, för att sen efterkonstruera dödsorsaken när han gått till skolan?
Kan slemslangen användas till något annat än att få bort slem? Jag tycker den kommer på tal för ofta som anledning till såren i halsen mm.

I så fall utspelade sig jäävligt sjuka scener tills det att polisen kom. Två dagar är nog för att hinna rensa undan och iscensätta en "olycka" och bla dunka E i kranen och göra fejk-CPR
Citera
2020-05-23, 01:50
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skelter
Någon mer än jag som reagerade på att E hade blöja på sig när hon hittades? Jag menar, enligt föräldrarna så halkade hon i badkaret när hon badade. Och då har man väl inte blöja på sig? Så efter att hon konstaterats död av föräldrarna så väljer dom alltså att sätta på en ny blöja?

Undersökning på Es madrass talade för att hon legat i sängen efter ha avlidit, även fast sängkläderna var helt nybytta.
Kan det vara så att R bytte blöja och lade E i sin säng för att lura storebrodern (som sov i samma rum?) att E ligger och sover, för att sen efterkonstruera dödsorsaken när han gått till skolan?
Kan slemslangen användas till något annat än att få bort slem? Jag tycker den kommer på tal för ofta som anledning till såren i halsen mm.

I så fall utspelade sig jäävligt sjuka scener tills det att polisen kom. Två dagar är nog för att hinna rensa undan och iscensätta en "olycka" och bla dunka E i kranen och göra fejk-CPR
Håller med om stora delar.
Storebror A hade dock eget rum. Men ja han var inne i barnrummet å krama Mamma gonatt typ, där säger han att såg att E låg och sov och andades rossligt. Mamma RG sa att E var sjuk till A då.
Citera
2020-05-23, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Håller med om stora delar.
Storebror A hade dock eget rum. Men ja han var inne i barnrummet å krama Mamma gonatt typ, där säger han att såg att E låg och sov och andades rossligt. Mamma RG sa att E var sjuk till A då.

Jag har missat förhöret med sonen. Förhören med R orkade jag inte läsa på grund av hennes dryga och likgiltiga ton. Som att hon bara tycker att hela situationen är märklig.
Citera
2020-05-23, 03:47
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skelter

Fast det är ju konstaterat i obduktionsrapporterna att det varit ett utdraget dödsförlopp så hon har troligen levt flera timmar efter händelsen i badkaret. Fruktansvärt men de påtända föräldrarna var så nerknarkade att de trodde hon skulle repa sig och satte väl på blöja
Citera
2020-05-23, 03:49
Medlem
Kellywomans avatar
Har plöjt igenom hela FUP'en. Avskyvärd läsning. Men en sak jag fortfarande inte vet är hur dog Patrik?
Citera
2020-05-23, 04:03
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Har plöjt igenom hela FUP'en. Avskyvärd läsning. Men en sak jag fortfarande inte vet är hur dog Patrik?
Det är inte känt, och kommer antagligen inte bli det heller. Dödsorsak är vanligtvis sekretessbelagt, undantaget när det blir föremål för en brottsutredning.
Citera
2020-05-23, 04:10
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Det är inte känt, och kommer antagligen inte bli det heller. Dödsorsak är vanligtvis sekretessbelagt, undantaget när det blir föremål för en brottsutredning.

Tack för svar. Men i så fall skulle det alltså vara en naturlig död såsom stroke?
Jag tänker att om det hade varit självmord så hade de fått gå ut med det?
Citera
2020-05-23, 04:14
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Tack för svar. Men i så fall skulle det alltså vara en naturlig död såsom stroke?
Jag tänker att om det hade varit självmord så hade de fått gå ut med det?
Ja, naturlig död är möjligt. Polisen har gått ut med att hans död inte var suicid, och att det inte finns en brottsutredning kring det. Från detta kan man dra slutsatsen att han dött antingen av naturliga orsaker, exempelvis stroke som du föreslår, eller pga avtändning från opiaterna han uppenbarligen brukat. Jag tror själv på att bensodiazepinavtändning orsakat dödsfallet, eftersom han tagit bensodiazepiner under lång tid innan men inte uppgav detta själv. Hade han sagt att han haft ett missbruk så hade han fått läkemedel för att hindra dödsfall, men det gjorde han inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in