2020-05-22, 15:39
Medlem
https://apnews.com/5ebc0ad45b73a899efa81f098330204c?utm_source=Twitte r&utm_campaign=SocialFlow&utm_medium=AP

Mördaren Cuomo skickade in tusentals Kinavirussjuka på ålderdomshem, med tvång och utan några som helst försiktighetsåtgärder.

Tyvärr är det inte enbart den Demokratiska Guvernören i NY som gjort detta, utan Demokratstyrda Pennsylvania och NJ mfl har gjort detsamma.

Man borde fråga sig varför dessa Demokratiska Guvernörer hade exakt samma policy, som tog död på såå många stackars åldringar.

Det är definitivt inte en slump att alla stater med högsta dödstalen är Demokratstyrda stater. Vidrigt hur vårdslösa de varit mot liven på samhällets svagaste. Riktigt vidrigt.
Senast redigerad av MorbrorFranz 2020-05-22 kl. 16:21.
Citera
2020-05-22, 15:54
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Hör och häpna:
Ett Coloradbaserat BioTech-företag vid namn Aytu BioScience, har faktiskt lanserat en metod för att med UV-strålar döda virus i lungorna. En liten kateter förs ner i luftstrupen och avger, via LED-lampa, UVA-strålning direkt i lungorna. Trump - Det Stabila Geniet - hade alltså rätt. Igen!

Eftersom TDS-kulten är väl spridd, blev detta företag BANNAT från Twitter under en tid, innan de kunde förklara att det faktiskt visat sig fungera.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-04-27/trump-s-uv-light-claim-derided-colorado-firm-sees-opportunity

https://www.wsj.com/articles/an-experimental-ultraviolet-light-treatment-for-covid-19-takes-political-heat-11588005938

https://aytubio.com/

Det är nog uppenbart för alla att Trump inte bara sitter och hittar på. Sakerna han talar om är saker han har snappat upp från tv och från samtal med alla runt honom.

Problemet är att det är inte hans uppgift att leka doktor Pepp. Risken är exempelvis att folk testar några av de fantastiska kurerna och därmed har ihjäl sig.

Men Trump klarar inte av att vara på något annat sätt, och tror att man som president kan vara som när man gör reklam för McD eller liknande, vilket ju var sådant som Trump sysslade med förut.

Jag tror att Trump kan ha haft en något svår uppväxt som gjort att han alltid har haft problem att lyssna. Hans snarstuckenhet kan också tyda på det. Kombinerat med eventuell dyslexi och stigande ålder gör det honom högst olämplig till att vara president. Grannens katt hade förmodligen varit bättre.

Här är han när han inte förstår en fråga om per capita, alternativt inte förstår vad per capita betyder.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=8&v=9ZhCfvRp02g&feature=emb_lo go
Citera
2020-05-22, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är nog uppenbart för alla att Trump inte bara sitter och hittar på. Sakerna han talar om är saker han har snappat upp från tv och från samtal med alla runt honom.

Problemet är att det är inte hans uppgift att leka doktor Pepp. Risken är exempelvis att folk testar några av de fantastiska kurerna och därmed har ihjäl sig.

Men Trump klarar inte av att vara på något annat sätt, och tror att man som president kan vara som när man gör reklam för McD eller liknande, vilket ju var sådant som Trump sysslade med förut.

Jag tror att Trump kan ha haft en något svår uppväxt som gjort att han alltid har haft problem att lyssna. Hans snarstuckenhet kan också tyda på det. Kombinerat med eventuell dyslexi och stigande ålder gör det honom högst olämplig till att vara president. Grannens katt hade förmodligen varit bättre.

Här är han när han inte förstår en fråga om per capita, alternativt inte förstår vad per capita betyder.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=8&v=9ZhCfvRp02g&feature=emb_lo go
Han har säkert haft tuff uppväxt. Hans bror begick självmord. Finns någon intervju när han ångrar hanteringen av sin bror.
"Fred Jr., named for their father Fred, died in 1982 at the age of 41 after a long battle with alcoholism. Trump told the Post, "I do regret having put pressure on him" to run the family business."

Klippet med hans förvirring kring per capita är obetalbar.

Till tråden så att man inte hamnar helt off topic.
Receptet med sänkt skatt för rika och tvinga folk att jobba ännu mer, låter inte som en vinnare. Avreglering? Finns det fler sektorer att avreglera?
Senast redigerad av Vadoadoa 2020-05-22 kl. 16:27.
Citera
2020-05-22, 16:51
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadoadoa
Han har säkert haft tuff uppväxt. Hans bror begick självmord. Finns någon intervju när han ångrar hanteringen av sin bror.
"Fred Jr., named for their father Fred, died in 1982 at the age of 41 after a long battle with alcoholism. Trump told the Post, "I do regret having put pressure on him" to run the family business."

Klippet med hans förvirring kring per capita är obetalbar.

Till tråden så att man inte hamnar helt off topic.
Receptet med sänkt skatt för rika och tvinga folk att jobba ännu mer, låter inte som en vinnare. Avreglering? Finns det fler sektorer att avreglera?
Varför tror du det blir sänkt skatt för rika? Klart folk måste bli av med a-kassan om de vägrar jobba.
Det är osmart att använda Flashbacks TDS-klan som källa. Använd mig istället. Jag har alltid rätt.
Citera
2020-05-22, 22:16
Medlem
Citat:
Varför tror du det blir sänkt skatt för rika? Klart folk måste bli av med a-kassan om de vägrar jobba.
Det är osmart att använda Flashbacks TDS-klan som källa. Använd mig istället. Jag har alltid rätt.
Tja, jag använde dig som källa att Trump skulle sänka skatten, tvinga folk att jobba och avreglering.
När Trump tidigare har sänkt skatten så han har ju sänkt skatten för de allra rikaste, varför ändra ett vinnande recept?
Citera
2020-05-22, 22:19
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Klart han har en plan. Planen är att återöppna, dra in bidragen för folk som vägrar gå tillbaks till jobbet, sänka skatterna och avreglera delar av ekonomin.

Citat:
Ursprungligen postat av Vadoadoa
Tja, jag använde dig som källa att Trump skulle sänka skatten, tvinga folk att jobba och avreglering.
När Trump tidigare har sänkt skatten så han har ju sänkt skatten för de allra rikaste, varför ändra ett vinnande recept?
Då måste jag förtydliga mig. Det kommer såklart inte bli ett arbetstvång. Istället kommer han dra in bidragen för folk som vägrar gå tillbaks till jobbet.
Citera
2020-05-22, 22:28
Medlem
klybans avatar
Citat:
Då måste jag förtydliga mig. Det kommer såklart inte bli ett arbetstvång. Istället kommer han dra in bidragen för folk som vägrar gå tillbaks till jobbet.
Låter inte som en folket ledare precis.
Men förklara gärna hur detta ska förbättra ekonomin och tvinga tillbaka personal som är rädda att bli smittade och den följande smittspridningen.

Sen sure, öppna upp är nog bra för USA, men frågan om alla fattar att socialdistansering är 100% nödvändigt.
Verkar inte så på en del jobb man öppnat upp.
Citera
2020-05-22, 23:00
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Låter inte som en folket ledare precis.
Men förklara gärna hur detta ska förbättra ekonomin och tvinga tillbaka personal som är rädda att bli smittade och den följande smittspridningen.

Sen sure, öppna upp är nog bra för USA, men frågan om alla fattar att socialdistansering är 100% nödvändigt.
Verkar inte så på en del jobb man öppnat upp.

Finns inga vetenskapliga belägg på det verksamma i socialdistansering på den nivå som praktiseras i vissa länder. Att bli smittad ute i rörelse på staden i kollektivtrafiken eller liknande är minimal.
Huvudsakliga smittspridningen sker genom nära kontakt oftast genom familjemedlemmar.
Citera
2020-05-22, 23:15
Medlem
För att återgå till vad tråden handlar om. Det blir nog ganska svårt att få igång ekonomin snabbt. Om Trump hanterar detta rätt NU, kan jag inte uttala mig om.

Det som kanske räddar Trump är att han hittat en press-sekreterare som är något utöver det vanliga. Hon svarar inte på alla frågor men hon är otroligt skicklig, jag skulle aldrig själv klara ett sådant uppdrag. Hon ger till och med journalisterna, som dom flesta är utomordentligt anti-Trump, bakläxa att dom skall läsa på och återkomma om tre dagar.

Hon är på väg att bli populär men visst det finns nog Demokrater och journalister som hatar henne. OJ, säger jag bara, hur kan hon ha en sådan pondus? Och väl förberedd, ja hon gör skäl för sin lön.
Citera
2020-05-23, 00:11
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Finns inga vetenskapliga belägg på det verksamma i socialdistansering på den nivå som praktiseras i vissa länder. Att bli smittad ute i rörelse på staden i kollektivtrafiken eller liknande är minimal.
Huvudsakliga smittspridningen sker genom nära kontakt oftast genom familjemedlemmar.
Helt klart är den stor, men det är på andra ställen man för in smittan i familjen.
Hur tror du smittspridning går till egentligen?
Man kan undra faktiskt.

Men en körmedlem smittade 87% av kören, var av flera har dött, det berättar att du har fel till stor del i ditt påstående.
Jag är inte så säker att alla Amerikaner har intelligens nog att göra dessa försiktighetsåtgärder.

Sen måste man nog öppna upp ändå snart, då för lite hjälp kommer av administrationen så folk klarar sig.
Man kan tycka i en kris så skulle trumpen vara för folket, men icke.
Det är bara mer makt som gäller, och ekonomin kommer inte vara till trumpens fördel.
Ska bli roligt dock och se om skattesänkningar kommer, och om dom IGEN är enbart för de rikaste.
Det skulle vara ett kvitto på att trumpen bajsar på sina väljare, kanske trumpen slänger till dom några allmosor och gör skattelättnaderna permanent igen för de allra rikaste.
Vilket de lägre inkomsterna fick tidsbegränsat.
Citera
2020-05-23, 00:18
Medlem
PUBG2018s avatar
Den falska kapitalistiska och genomkorrupta landet USA har varit panka sedan länge. Det är deras militära makt, massa fiffel och manipulation inom börsen och resten av världsmarknaden samt dumma människors förtroenden på dollarn världen över som hållit den amerikanska skräpvalutan dollarn samt deras skuldberg levande.

Mike Maloney en äkta amerikanskt patriot berättar mer ingående för er icke upplysta i denna video!

https://youtu.be/wBqD2dWE3QQ

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-02-05/jpmorgan-s-role-in-metals-spoofing-is-under-u-s-criminal-probe

Jag tror och hoppas att inom 1-2 år kommer den amerikanska finansiella pyramid spelet kollapsa!
Citera
2020-05-23, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB

OM ditt antagande stämmer så skulle viruset dö ut rätt snabbt, men som du märkt så har det inte gjort det... självklart smittar man sin familj, med väldigt stor risk - men spridningen sker definitivt genom att sjuka träffar grannen, arbetskollegan, eller smittar den de sitter bredvid på bussen.

Skulle tex ett stort antal på en fest bli smittade om det handlar enbart om smittoföring på "familjekontakt"-nivå...??
Nej, självklart inte - det smittas genom olyckliga omständingar, utandning och ytkontakt - på alla man träffar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in