Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Visst. Men vad tycker du Trump borde gjort annorlunda i sitt hanterande av corona-krisen och varför tycker du så?
JA, det är en lång lista, men en var tex gå till jobbet med lite covid-19.
Det lät inte som speciellt bright, och det är bara en i raden.
En annan var att det skulle vara borta i April, och nu är det snart juni, ja, det finns många många mer.
Många mer, ljuga om testerna var på väg ut, och inte ens lämnat i ansökan till FDA.
Säga miljoner test ska vara tillgängliga i helgen, och först komma veckan senare.
Du vet sån här fakta, du vet!
Citat:
Ursprungligen postat av
Lucas49
Man fruktar nu en arbetslöshet värre än den under den stora depressionen. Då var den över 25%.
Men det som verkar bekymra Trump mest i coronatider är ju att arbetslösa nu i coronatider får alldeles för mycket bidrag och att det riskerar att göra dom lata. Att det troligen inte finns jobb att söka verkar inte Trump ha förstått. Och allt fler republikaner orolig över situationen , ja kanske inte för dom arbetslösa i sig utan för att Trump och många kring honom uttrycker åsikter om dom arbetslösa som lata individer vilket ju kan leda till att man förlorar valet i höst och mer därtill.
Och med en ekonomi som stadigt sjunker i kombination med en arbetslöshet som stadigt stiger är väl förutsättningen för Trump inte dom bästa.
Det tog två år för den stora depressionen att få så många arbetslösa, trumpen fixade det på två månader.
Men som man säger i sekten, trumpen är bäst på allt, tydligen även skapa arbetslöshet.
Och det är nått trumpen få ta ansvar för.