2020-05-22, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
”Folk inom psykologi” vet nog men de blir sällan inkopplade från socialtjänstens sida, vilket forskare inom till exempel utvecklingspsykologi har kritiserat ett tag nu.

Sant! Är själv socionom och vi får bara precis baskunskaper i psykologi och inte ens särskilt inriktat på barn..
På soc ska man kolla utifrån de sociala aspekterna. En psykolog utifrån det psykologiska. Jag tycker att det borde finnas särskilda team men psykologer, socionomer och någon/ några från sjukvården som arbetar med barnutredningar.
Citera
2020-05-22, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Någon som kan hänvisa vilken sida fup ligger på hittar fan inte, blivit av med min på luren
Sid 323
Citera
2020-05-22, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananapie
Sid 323
Thank you
Citera
2020-05-22, 21:42
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Thank you
Nu ligger det även i trådstarten sedan någon dag tillbaka eller så.
Citera
2020-05-22, 21:44
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Kommer ta bort bilden. Men hittade ingen Google för jag vet inte ens vad greppet heter men menar du såhär?
https://imgur.com/a/V0CtsNv

Ja. Visst kan det ha varit ett av deras ”återupplivningsförsök”. Märkena kan naturligtvis även ha uppkommit vid olika tillfällen, men det var just mönstret som jag upplevde som ett grepp om ansiktet.

För att öppna munnen hjälper det ju inte att stoppa tummen vid vänstra ögat och pekfingret vid högra av den enkla anledningen att munnen sitter längre ned.
Men med tanke på vilket skick ”föräldrarna” såg ut att vara i när de greps, så vore det kanske för höga krav att tro att de fattade någonting om någonting.
Citera
2020-05-22, 21:54
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Möjligt, tror polisen nämner något sådan med.

Var i huvudet sitter skadan som orsakat blödning inne i huvudet mest troligt, om det finns en sådan, om någon lyckats förstå det.

Om jag minns rätt (börjar bli gammal o gaggig) så var det väl en blödning under hjärnhinnan, som kunde ha orsakats av skakningar eller slag?

Grejen är väl att det var flera skador (undernäring, blåmärken, droger, kräks i lungorna och begynnande lunginflammation), men att man inte kunde fastställa att just en av dessa var den avgörande dödsorsaken, utan att det troligen var en kombination som ledde till döden?
Och att hon verkar ha levt i flera timmar efter hon blev skadad, o högst troligen hade kunnat räddas om pundarna hade släppt sina egon o oroat sig för vad som skulle hända med dem, o istället oroat sig för lilla Esmeralda.
Citera
2020-05-22, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Ungefär lika lång tid som jag varit borta från det, men ja, känner till fentanylvågen tack vare en nära vän som hamnade där, men i övrigt var det väl som du säger förut enbart jonkare som tog sub, metadon och liknande. Trist att höra att det blivit så, med tanke på att det är så pass svårt att sluta med dem. Har själv gått igenom det också.

När det gäller R tvivlar jag dock inte på att hon gått på det mesta, hon ljuger bara vanemässigt, som så många andra missbrukare gör. Dåligt tillfälle att göra det nu dock.
Samma sak här (sub) men inte längre. Nöjer mig numera med tram/oxy då och då. Men håller med, sub har blivit så vanligt o så billigt. Fruktansvärt o se hur människor går ner sig i det. P hade väl jonkat förut lite. säkert R oxå, men det skulle hon aldrig erkänna! Dem liknar 2 "jonkare" men så ser en subutex narkoman oxå ut, samma sak!
Citera
2020-05-22, 22:05
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Om jag minns rätt (börjar bli gammal o gaggig) så var det väl en blödning under hjärnhinnan, som kunde ha orsakats av skakningar eller slag?

Grejen är väl att det var flera skador (undernäring, blåmärken, droger, kräks i lungorna och begynnande lunginflammation), men att man inte kunde fastställa att just en av dessa var den avgörande dödsorsaken, utan att det troligen var en kombination som ledde till döden?
Och att hon verkar ha levt i flera timmar efter hon blev skadad, o högst troligen hade kunnat räddas om pundarna hade släppt sina egon o oroat sig för vad som skulle hända med dem, o istället oroat sig för lilla Esmeralda.

Tänker bara om det finns något märke på utsidan eller så som motsvarar skadan inne i huvudet.

Är det skakning det handlar om så kan det ju mycket väl vara relaterat till att de blev rädda för att de gett henne för mycket droger. Men jag har en känsla bara av att skadan kom först.

Sådant där är nog lättare att se med bilder framför sig, å andra sidan är jag väldigt tacksam att man inte ser bilderna nu, har tittat på ett par bilder för mycket i andra FUP.
Citera
2020-05-22, 22:06
Medlem
Jag har inte orkat läsa igenom FUP:n ordentligt. Men verkar det alltså som att båda föräldrarna har mobbat E, gett henne öknamn, slagit henne, låst in henne i källaren, släpat och dragit henne i håret, bränt och knuffat henne i badkaret? Är det mest troligt att det är pappan som slutligen dödade henne genom att kasta henne i badkaret?

Hur fan kunde Ps bröder, pappa och respektive (förutom Rebeca) undgått Es situation? Har de inte sett ? Inte brytt sig? Försvarat P?? Jubelidioter.

Melinda skriver dessutom på Instagram att E älskade att baka kladdkaka. Därav bortförklaringen av brännmärket på handen?
Citera
2020-05-22, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toto80
Det tror inte jag, med tanke på att hon troligtvis har ngn slags diagnos och utifrån det hon gjort saknar hon helt empati. Jag tror därför varken hon ångrar sig eller känner sig ledsen eller förtvivlad över det som hänt. Därför tror jag inte på suicid, dock hoppas jag ngn annan kan ta hand om henne!
Du är ute o cyklar. Hon har knarkat hela sitt liv, levt i en dimma. Känslorna kommer när hon väl är nykter och kan tänka klart. Det kommer ta död på henne! Va hon verkligen diagnostiserad med ptsd? Om hon va det, var det hittepå för att få medicin. Hon är ingen psykopat, eller har ngn liknande diagnos. hon är en knarkare som valde det före allt annat. Hon kommer få fängelse, inte rättspsyk. Även om hon kommer befinna sig på sjukhuset länge länge, för det skick hon är i. När allt kommer över henne, kommer hon ta första bästa chans att avsluta sitt liv.
Citera
2020-05-22, 22:14
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Du är ute o cyklar. Hon har knarkat hela sitt liv, levt i en dimma. Känslorna kommer när hon väl är nykter och kan tänka klart. Det kommer ta död på henne! Va hon verkligen diagnostiserad med ptsd? Om hon va det, var det hittepå för att få medicin. Hon är ingen psykopat, eller har ngn liknande diagnos. hon är en knarkare som valde det före allt annat. Hon kommer få fängelse, inte rättspsyk. Även om hon kommer befinna sig på sjukhuset länge länge, för det skick hon är i. När allt kommer över henne, kommer hon ta första bästa chans att avsluta sitt liv.
Precis. När man fortfarande går på opiater stängs allt av. Det kommer sen, och det kommer med råge.
Citera
2020-05-22, 22:16
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Ja. Visst kan det ha varit ett av deras ”återupplivningsförsök”. Märkena kan naturligtvis även ha uppkommit vid olika tillfällen, men det var just mönstret som jag upplevde som ett grepp om ansiktet.

För att öppna munnen hjälper det ju inte att stoppa tummen vid vänstra ögat och pekfingret vid högra av den enkla anledningen att munnen sitter längre ned.
Men med tanke på vilket skick ”föräldrarna” såg ut att vara i när de greps, så vore det kanske för höga krav att tro att de fattade någonting om någonting.

Andra handen hade han kanske runt hakan och inuti munnen, därav de där skrapmärkena på handen.

Jag hoppas att det var så. Man kan lätt tänka sig hur det annars var
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in