2020-05-22, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Det är absolut inga 300.000 döda i Covid19 världen över.
Men vet du du hur många som dör i influensan världen över varje år?
Vet du hur många som dör av rökning?
Vet du hur många som dör av felmedecinering av läkare varje år?

Nu var du igång igen.......
Säg att corona istället alltid hade funnits och sjukvården var uppbyggd efter denna.
Men så började folk plötsligt röka världen över från ingenstans och alla fick cancer och överbelastade sjukvården- då hade hela världen fått göra något drastiskt för att stoppa skiten.
Samma nu.

Och sluta konspirera över antal döda. Det är snarare 100% fler döda. Inga u-länder rapporterar riktigt SÅKLART.
Varför grävs massgravar över halva sydamerika PLÖTSLIGT.
De hittar på?
Snälla sluta nu.
Citera
2020-05-22, 20:06
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Verkar som att Brasilien är nya epicentrumet eller vad man säger
Intressant att man läste ett gammalt 4chan inlägg i mars med konspirationer kring viruset, som förutspådde att det kommer bli värst i Brasilien med en mutation som har högre dödlighet än övriga världen. Detta var i mars som sagt när det knappt fanns några fall där borta. Ska bli intressant och se om det stämmer.
Citera
2020-05-22, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Ett stort problem har varit att personal fortsatt gått till äldreboendet fast de har vetskap om symptom på covid-19. De smittar ner både personal och boende. Man ska inte behöva testa sig för att stanna hemma om man har symptom utan man ska testa sig för att veta om man kan gå till jobbet om man har en vanlig förkylning. Tydligen har uppfattningen varit sådan bland en del att man måste testa sig för att veta om man ska stanna hemma snarare än att testa sig för att veta att man kan gå till jobbet.

Det är inget under att sådana här missförstånd uppstod, eftersom informationen angående hur Corona smittar fanns bara på 19 språk - plus teckenspråk.

Det kanske finns folk inom äldrevården som pratar enbart dahalo, damin, sandawe eller hadza.
Citera
2020-05-22, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det blir en svår uppgift för alarmisterna att dels knuffa bort den nuvarande regeringen dels byta bort Tegnell & Co från FHM.

Ska ni ge upp och acceptera verkligheten som den är? Eller ska ni kämpa er blodiga till i höst - med ingen nytta?

För det lär inte bli någon statskupp hur ni sen än kämpar.
Nej jag har inga förhoppningar. Sverige har kört fast fullständigt på sitt eget spår. Det började med att Sverige skulle bli världsledande på globalisering. Vi öppnade gränserna till hela världen, avskaffade försvaret och beredskapen. Vi förstörde sammanhållningen och förvandlade folk till fullblodsegoister.

Nu håller Sverige paradoxalt nog på att bli isolerat från omvärlden. Det är inte bara när det gäller hanteringen av pandemin som Sverige har blivit ett avskräckande exempel.
Den så kallade Sverigebilden är förstörd och kan ta lång tid att reparera. När ett lands politiker utnämner landet till humanitär stormakt då finns det fara å färde.

När denna pandemi började så rekommenderade jag utlänningar som jag känner som bor i Sverige att åka hem. Men då fick jag svaret att de absolut inte ville åka hem Sverige var ju ett tryggt land med bra sjukvård.
Idag ångrar dessa vänner sig och undrar vad Sverige håller på med.
Citera
2020-05-22, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Han tappade 25kg muskler
Möjligt men oärligt att före är en färgrik bild och efter är en färgfattig bild.
Citera
2020-05-22, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Återigen läser du in saker jag inte uttryckt. 0,6 % är väldigt högt för en sjukdom som vi inte har något bra sätt att stoppa, och det blir ett väldigt stort antal människor som drabbas. Jag är väldigt orolig för både mina äldre bekanta och för svenska samhället och världen i stort. Jag delar dock inte er kompromisslösa avsky och misstro mot Tegnell, och jag tror inte att det är så lätt som många här verkar tro att bara stänga ner samhället. Det skapar massor av andra problem som kanske är värre än själva viruset.

Ja vi ser ju nu hur de andra nordiska länderna har förfallit ner i ett kaos av våld, svält och anarki... Jag har hört att många av dem kommer fly till Sverige.

Måste bero på att de hade nedstängt nån månad, helt klart.
Citera
2020-05-22, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Intressant att man läste ett gammalt 4chan inlägg i mars med konspirationer kring viruset, som förutspådde att det kommer bli värst i Brasilien med en mutation som har högre dödlighet än övriga världen. Detta var i mars som sagt när det knappt fanns några fall där borta. Ska bli intressant och se om det stämmer.
Brasilien och Sydamerika i stort har många dödsfall. Det kan bero på mutation, men jag tror mest det beror på att folk som har indianskt påbrå är känsligare. Det har visat sig att alla naturfolk har sämre motståndskraft. Även aboriginerna i Australien ovh Nordamerikas indianer.
I Brasilien är det områden med hög andel indianättlingar som har flest dödsfall.
Citera
2020-05-22, 20:16
Medlem
Sleeptalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Det har du nog rätt i men tror inte det är mycket bättre på privata. Åtminstone inte i längden. Även de drabbas ju av konstanta nedskärningar vilka är ett stort tydligt faktum även om idioten användaren Sonnenswede skriver att de badar i pengar.

Men att tex ha 10 kommunala boenden utan resurser i en kommun, alla med konstant personalbrist som går runt på att ringa in vikarierande outbildade "vårdbiträden" direkt från SFI för de är de enda som accepterar lönen fattar ju vem som helst hur värdigt det är. Lägg sen till en pandemi på det.

Sveriges äldrevård kommer se exakt likadan och lika underfinansierad ut om ett år. Ännu värre till och med nå man nu skjutit upp planerade nedskärningar pga läget. Men då kommer ingen i den här tråden att bry sig om det för att de är hjärntvättade svin som tror att de inte lever i en bubbla för att de minsann läser "alternativmedia" (men inget annat) och inte har förmågan att se uppenbara samband.

Wow, Heureka!

Flashback har äntligen funnit det.

Alltså; vad gäller döden i äldrevården a'la covid-19 och år 2020.

Behövs verkligen inga professorer som kliar sig i skägget sitt och gör ingen större nytta, förutom att kosta pengar, för att räkna ut det på fem år som vi räknar ut på fem röda sekunder. När coronan är över vill säga. Ge pengarna till vården istället.

Privat äldrevård är ta mig fan sämre än sämst och bara för att tjäna pengar till de gnidna ägarna illa och krasst nog. Och vad sparar man på då?!

Personalen givetvis; den stora kostnaden.

Kommunal äldrevård i de flesta kommuner runtom i Sverige har och hade personal- kunskaps- och språkbrist av enorma format och det innan ens coronaviruset drabbade världen.

Scary nog.
Citera
2020-05-22, 20:16
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Herregud vilken sågning. Björn Olsen är inte nådig i sin kritik...

https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/bjorn-olsen-ratt-av-norge-och-danmark-att-stoppa-svenskar/?referrer=rotator-item-2

Tyvärr portade media Olsen i början och körde PK-tåget med Corona-Bob Tegnell vilket medförde att det aldrig fanns någon annan epidemiologisk bild av COVID-19:s påverkan på Sverige.
Citera
2020-05-22, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nej jag har inga förhoppningar. Sverige har kört fast fullständigt på sitt eget spår. Det började med att Sverige skulle bli världsledande på globalisering. Vi öppnade gränserna till hela världen, avskaffade försvaret och beredskapen. Vi förstörde sammanhållningen och förvandlade folk till fullblodsegoister.

Nu håller Sverige paradoxalt nog på att bli isolerat från omvärlden. Det är inte bara när det gäller hanteringen av pandemin som Sverige har blivit ett avskräckande exempel.
Den så kallade Sverigebilden är förstörd och kan ta lång tid att reparera. När ett lands politiker utnämner landet till humanitär stormakt då finns det fara å färde.

När denna pandemi började så rekommenderade jag utlänningar som jag känner som bor i Sverige att åka hem. Men då fick jag svaret att de absolut inte ville åka hem Sverige var ju ett tryggt land med bra sjukvård.
Idag ångrar dessa vänner sig och undrar vad Sverige håller på med.

Du tycks vara en obotlig optimist. Att rekommendera utlänningar att åka hem..
De åker ju inte hem frivilligt ens om Sverige skulle betala en slant.
Alla vill hit istället!

Nu undrar jag hur syrierna tänker när ni tittar på pandemikurvorna..

Det här är kanske vårt enda hopp att äntligen få alla utlänningar att åka hem – frivilligt?

DET kan vara regeringens hemliga plan.. som Tegnell inte får avslöja.

Jag vet inte vad du menar med ”Sverigebilden”, men om den nu blir förstörd – då är det väl bara bra?

Refucees välkommen hit – men på egen risk!
Vistelsen är visserligen betald, men kan vara förenad med livsfara..
Citera
2020-05-22, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Ett stort problem har varit att personal fortsatt gått till äldreboendet fast de har vetskap om symptom på covid-19. De smittar ner både personal och boende. Man ska inte behöva testa sig för att stanna hemma om man har symptom utan man ska testa sig för att veta om man kan gå till jobbet om man har en vanlig förkylning. Tydligen har uppfattningen varit sådan bland en del att man måste testa sig för att veta om man ska stanna hemma snarare än att testa sig för att veta att man kan gå till jobbet.

Eftersom man smittar redan innan man utvecklat symptom, om man nu ens får några, så är det en rätt värdelös rekommendation ändå.

Man har redan hunnit sprida smittan när man känner sig sjuk.

https://medicalxpress.com/news/2020-05-presymptomatic-virus-patients-contaminate-environments.html
Citera
2020-05-22, 20:20
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morozz
Corona utnyttjas av eliten

Inte MoH
Betyder det att tråden ligger i fel ämne?

Jag skulle gissa att det betyder inte Medicin och Hälsa och att tråden ligger i fel forum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in