Citat:
Ursprungligen postat av
climasol
Nej jag har inga förhoppningar. Sverige har kört fast fullständigt på sitt eget spår. Det började med att Sverige skulle bli världsledande på globalisering. Vi öppnade gränserna till hela världen, avskaffade försvaret och beredskapen. Vi förstörde sammanhållningen och förvandlade folk till fullblodsegoister.
Nu håller Sverige paradoxalt nog på att bli isolerat från omvärlden. Det är inte bara när det gäller hanteringen av pandemin som Sverige har blivit ett avskräckande exempel.
Den så kallade Sverigebilden är förstörd och kan ta lång tid att reparera. När ett lands politiker utnämner landet till humanitär stormakt då finns det fara å färde.
När denna pandemi började så rekommenderade jag utlänningar som jag känner som bor i Sverige att åka hem. Men då fick jag svaret att de absolut inte ville åka hem Sverige var ju ett tryggt land med bra sjukvård.
Idag ångrar dessa vänner sig och undrar vad Sverige håller på med.
Du tycks vara en obotlig optimist. Att
rekommendera utlänningar att åka hem..
De åker ju inte hem frivilligt ens om Sverige skulle betala en slant.
Alla vill hit istället!
Nu undrar jag hur syrierna tänker när ni tittar på pandemikurvorna..
Det här är kanske vårt enda hopp att äntligen få alla utlänningar att åka hem – frivilligt?
DET kan vara regeringens hemliga plan.. som Tegnell inte får avslöja.
Jag vet inte vad du menar med ”Sverigebilden”, men om den nu blir förstörd – då är det väl bara bra?
Refucees välkommen hit – men på egen risk!
Vistelsen är visserligen betald, men kan vara förenad med livsfara..