Citat:
Ursprungligen postat av
Waji
Håller helt med. Men nu har vi också ställen där visa folkslag eller grupper har dåligt rykte. Jag har ingen aning om varför Grekerna utesluter finnarna. Men det går ju säkerligen att ta fram en siffra (som jag tror grekerna gjort) hur många finnar som reser till Grekland varje år.
Tror inte den statistiken är helt ointressant för just grekerna.
Enligt den finska artikel jag hittade (som jag antar är bakgrunden till diskussionen i tråden, har inte följt väldigt noga de senaste dygnen) så saknas också Baltikum på Greklands "premiärlista".
Och med tanke på att balterna klarat epidemin bättre än de flesta i hela Europa, så misstänker jag litet att Greklands lista antingen har tillkommit litet som ett lapptäcke beroende på vad större researrangörer har kunnat lova/projicera.
Eller så har man försökt analysera var turister som flyger från olika länder egentligen är hemma. Och då har både Finland och Baltikum Ryssland som en närliggande kvarnsten. Nu är visserligen gränsen mot öst väldigt stängd både i Finland och längre söderut, men det är inte sagt att grekerna vet eller litar på det.