2020-05-22, 19:43
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Herregud vilken sågning. Björn Olsen är inte nådig i sin kritik...

https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/bjorn-olsen-ratt-av-norge-och-danmark-att-stoppa-svenskar/?referrer=rotator-item-2
Citera
2020-05-22, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Lite fult att före bilden verkar tagen med blixt eller med lite överdrivna färger men inte den andra ! Vilket gör att han ser betydligt blekare ut på efter bilden!

Han tappade 25kg muskler
Citera
2020-05-22, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Efter vad jag har läst de senaste månaderna så borde man försöka jobba för, att i slutfasen få hamna på något mera privat äldreboende. De kommunala verkar bara vara skit med personal som knappt kan sitt arbete.

Det har du nog rätt i men tror inte det är mycket bättre på privata. Åtminstone inte i längden. Även de drabbas ju av konstanta nedskärningar vilka är ett stort tydligt faktum även om idioten användaren Sonnenswede skriver att de badar i pengar.

Men att tex ha 10 kommunala boenden utan resurser i en kommun, alla med konstant personalbrist som går runt på att ringa in vikarierande outbildade "vårdbiträden" direkt från SFI för de är de enda som accepterar lönen fattar ju vem som helst hur värdigt det är. Lägg sen till en pandemi på det.

Sveriges äldrevård kommer se exakt likadan och lika underfinansierad ut om ett år. Ännu värre till och med nå man nu skjutit upp planerade nedskärningar pga läget. Men då kommer ingen i den här tråden att bry sig om det för att de är hjärntvättade svin som tror att de inte lever i en bubbla för att de minsann läser "alternativmedia" (men inget annat) och inte har förmågan att se uppenbara samband.
Citera
2020-05-22, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Tror inte viruset är extremt smittsamt, vore det så hade troligtvis nästan hela världens befolkning haft det redan för några månader sedan!

Du får sätta det i perspektiv, smittsamt jämfört med andra coronavirus, typ mässlingsmittsamt.
Det krävs således över 80% för att uppnå flockimmunitet.
Citera
2020-05-22, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag anser dock att han ser friskare ut i den "efter" bilden - om de inte vore för slangen som sticker ut ur hans mage..

I "före" -bilden ser hans ansikte ut som om han var missbrukare av något slag. Vet ej om anabola gör så med kroppen. Om man skulle färja "efter" -kroppen med lite "brun utan sol" - och tog bort slangen - då skulle flera med mig tycka att han är snyggare och ser naturligare ut i den.

Jag tänkte också att han borde ta chansen och bli lite lättare, börja springa eller så, för den gamla killen hade nog fått hjärtfel rätt snart.
Citera
2020-05-22, 19:45
Medlem
Aspsusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Håller helt med. Men nu har vi också ställen där visa folkslag eller grupper har dåligt rykte. Jag har ingen aning om varför Grekerna utesluter finnarna. Men det går ju säkerligen att ta fram en siffra (som jag tror grekerna gjort) hur många finnar som reser till Grekland varje år.

Tror inte den statistiken är helt ointressant för just grekerna.

Enligt den finska artikel jag hittade (som jag antar är bakgrunden till diskussionen i tråden, har inte följt väldigt noga de senaste dygnen) så saknas också Baltikum på Greklands "premiärlista".

Och med tanke på att balterna klarat epidemin bättre än de flesta i hela Europa, så misstänker jag litet att Greklands lista antingen har tillkommit litet som ett lapptäcke beroende på vad större researrangörer har kunnat lova/projicera.
Eller så har man försökt analysera var turister som flyger från olika länder egentligen är hemma. Och då har både Finland och Baltikum Ryssland som en närliggande kvarnsten. Nu är visserligen gränsen mot öst väldigt stängd både i Finland och längre söderut, men det är inte sagt att grekerna vet eller litar på det.
Citera
2020-05-22, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baraonda123
Uhm varför säger du att viruset är extremt smittsamt? Det är vad man trodde för flera veckor sen eftersom så många dog. Men det senaste pekar ju på raka motsatsen. Inte så smittsam vilket per automatik leder till mer dödligt än man trodde.

Jag säger så här -

Hade det inte börjat i Wuhan utan i tex. Milano i Italien så hade det blivit ett större utbrott där FÖRE Wuhan och vi hade läst om det först.
Citera
2020-05-22, 19:47
Medlem
5,2 miljoner bekräftade coronafall hitills i världen.
Vad tror ni mörkertalet är på???
x5? x10?? Typ
Citera
2020-05-22, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Herregud vilken sågning. Björn Olsen är inte nådig i sin kritik...

https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/bjorn-olsen-ratt-av-norge-och-danmark-att-stoppa-svenskar/?referrer=rotator-item-2

Skulle inte den fjanten lämna debatten?
Citera
2020-05-22, 19:49
Medlem
HGs avatar
Nu börjar fakta komma fram angående varför ingen hade munskydd på äldreboendena!

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/video-sa-pressades-kraven-pa-munskydd-tillbaka-medan-smittan-tog-sig-in-i-aldrevarden
Citera
2020-05-22, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baraonda123
Italien öppnade upp 3 maj. Det har gått nu 19 dagar.
Går inte att dra slutsatser. Än.
Men med tanke på att läget blir bättre och bättre kan man i princip säga att kukhuvud Giesecke borde interneras och man borde kasta nyckeln.
Ja jag vet att vi ska vänta. Jag ska inte säga nåt nu.
Allt är bra. Ska anteckna bara att jag får återkomma under hösten ifall det visar sig att folk inte dör som flugor i ex lockdown länder.
Kan eventuellt vänta ända till 2030. Sen är jag rädd att jag bli för gammal men kan skriva ett brev och slänga in i en flaska som jag sen kastar in i havet. Så kanske nån dag nån får läsa mina memoarer och den hemska sanningen.

Jaja. Tom när pandemin är över och Sverige är ett av världens värst drabbade länder kommer dum-svenne säga; "vänta bara till nästa pandemi- då jämnar det ut sig. Sverige gjorde rätt!"
Citera
2020-05-22, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Det finns inte nog med skyddsutrustning.. annars hade FHM rekommenderat det för länge sedan för alla riskpersonal och andra.

Ett stort problem har varit att personal fortsatt gått till äldreboendet fast de har vetskap om symptom på covid-19. De smittar ner både personal och boende. Man ska inte behöva testa sig för att stanna hemma om man har symptom utan man ska testa sig för att veta om man kan gå till jobbet om man har en vanlig förkylning. Tydligen har uppfattningen varit sådan bland en del att man måste testa sig för att veta om man ska stanna hemma snarare än att testa sig för att veta att man kan gå till jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in