Riktiga mamman blev kvar i Irak när T kom till Sverige.
EDIT: Ser att du redan fått svar här men tråden uppdateras kvickt så att mycket försvinner i brus för de som ej lusläser, och andra kan ju ha liknande funderingar, så jag lämnar posten här.
Han hade en bonusmamma som han verkligen knöt an till då, sedan separerade hon och pappan vilket ska ha tagits hårt. Pappa S träffade sedan Tishkos nuvarande "mamma". Pappan kallar henne för mamma men själv säger hon att hon är Tishkos
styvmamma och att hon t.o.m. älskade W mer än T.
S. 719 i FUP: "Jag svär att jag älskade Wilma mer än Tishko"
Jag har mycket svårt att föreställa mig att hon skulle hjälpa T med mer än vad artigheten och seden (lojalitet till maken) kräver, frivilligt.
Faderns vittnesmål emotsägs däremot av andra uppgifter på flera punkter och "mamman"
tror att den svarta bilen befann sig i deras garage, men hon såg den aldrig. Hon tror inte att maken lånat den, för han skulle aldrig låna den utan att säga till. Vill väl inte kännas vid det som hänt, av begripliga skäl, tror jag.
Att T försökte ta livet av sig i cellen tror jag beror på att han läst faderns uttalande om att han nu är förskjuten. Är inte alls övertygad om att pappan känt till några bestialiska detaljer, eller knarkandet, och att han därför kan ha menat allvar med att han önskar att sonen får huvudet avhugget.