Citat:
Det är alltid väldigt tacksamt att kritisera någon annans jobb, där man själv har approachen "hur svårt kan det vara?" "Det fattar ju vem som helst" osv. Sköter alla vi våra jobb optimalt 100% av tiden, helt utan misstag? Jag gör det då inte, men man blir bättre och bättre med åren.Håller med dig i princip, helt klart, men i dtta fallet var det ju skäl, anledningar som jag tog upp i förra inlägget, till varför de borde kollat närmare på väskan. Om inte första dagen i vajefall nästa!
Att Fyrbodal-polisen får mycket obefogad skit kastat på sig, är inte helt väl deras fel endast. Menar deras arbetsmetoder mm borde ses över litegrann, tycker jag. De gör troligen det de blivit tillsagda att göra och på det sättet dom har blivit instruerade att gå fram, eller kanske jag har fel?
Nu är det ju helt utan betydelse vad jag tycker, men har en åsikt och ser mig ha rätten att vädra det här.
Att Fyrbodal-polisen får mycket obefogad skit kastat på sig, är inte helt väl deras fel endast. Menar deras arbetsmetoder mm borde ses över litegrann, tycker jag. De gör troligen det de blivit tillsagda att göra och på det sättet dom har blivit instruerade att gå fram, eller kanske jag har fel?
Nu är det ju helt utan betydelse vad jag tycker, men har en åsikt och ser mig ha rätten att vädra det här.
Jag är (utan att veta) helt övertygad om att Polisen har en "runbook" man följer vid brottsplatsundersökningar och att det bygger på tidigare erfarenheter. Man har troligen en röd tråd så man inte i onödan förstör spår, gör saker i rätt ordning osv. Så, metoder saknas säkert inte.
Dessa metoder funkar utmärkt i 95% av fallen säkert och i övriga fall, så skaver det lite. Detta kan vara ett sådant, kanske.
För vad är problemet som diskuteras här? Att det tog ett antal dagar, är det så farligt? Hade det varit värt några förstörda spår att hitta huvudet tidigare? Naturligtvis är raska besked till anhöriga väldigt angeläget, men anhöriga vill också att material ska finnas för att förpassa den skyldige bakon en låst dörr.