2020-05-22, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebell11
Kan någon som förstår barnpsykologi förklara för mig hur och varför E kunde tros av utomstående vara så glad och ha ”en fin relation ” med sina föräldrar. Var hon lojal mot dem? Eller bara så liten så att hon kanske inte förstod att det föräldrarna gjorde mot henne var fel? Det är den biten jag inte får ihop.

Barn i den åldern är alltid lojala mot sina föräldrar och gör sitt bästa efter förmåga (!) för att inte bli bortstötta då det tyvärr skulle vara lika med döden. Det spelar ingen som helst roll hur illa de blir behandlade. Och de internaliserar något enormt, om föräldrarna är missnöjda så känner de att det är deras fel. Barn (i den åldern) som blir kritiserade/nedvärderade/misshandlade kan därför lätt uppfattas som snälla och fogliga mot föräldrarna och det kan uppfattas som en bra relation för utomstående.
Citera
2020-05-22, 20:06
Medlem
OroligLantiss avatar
På sidan 116 - kroppsskiss- visas skador i ansiktet.
13, 14, 15, 16 sitter i en ”halvmåne” på Es högra kind, ungefär från ögonvrån ned till nedre käkbenet.
Nr 17 sitter vid ögonvrån på vänstra sidan.

Nu har jag ju bara sett skissen (tack o lov), men det känns som att det är blåmärken efter fingrar? Ett rejält grepp för att få tyst på flickan, eller kanske fasthållning för att stoppa i henne ”medicin”..?

Jag har barn själv, och vet att de trillar och slår sig titt som tätt (och det är ju det Rebecka hävdar att Esmeralda har gjort 220 gånger), men just att märkena sitter i den formationen måste vara svårt att bortförklara? Såvida hon inte hävdar att det är deras sätt att utföra HLR?
Citera
2020-05-22, 20:07
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugosloven
Heroin har hon också brukat i sina yngre dagar, det sa hon till mig själv för fan!

Ja, hade varit ganska otroligt om hon gick på subutex och tidigare åkt dit med fentanylplåster på sig, men aldrig provat heroin.
Citera
2020-05-22, 20:10
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
På sidan 116 - kroppsskiss- visas skador i ansiktet.
13, 14, 15, 16 sitter i en ”halvmåne” på Es högra kind, ungefär från ögonvrån ned till nedre käkbenet.
Nr 17 sitter vid ögonvrån på vänstra sidan.

Nu har jag ju bara sett skissen (tack o lov), men det känns som att det är blåmärken efter fingrar? Ett rejält grepp för att få tyst på flickan, eller kanske fasthållning för att stoppa i henne ”medicin”..?

Jag har barn själv, och vet att de trillar och slår sig titt som tätt (och det är ju det Rebecka hävdar att Esmeralda har gjort 220 gånger), men just att märkena sitter i den formationen måste vara svårt att bortförklara? Såvida hon inte hävdar att det är deras sätt att utföra HLR?

Möjligt, tror polisen nämner något sådan med.

Var i huvudet sitter skadan som orsakat blödning inne i huvudet mest troligt, om det finns en sådan, om någon lyckats förstå det.
Citera
2020-05-22, 20:12
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Ja, hade varit ganska otroligt om hon gick på subutex och tidigare åkt dit med fentanylplåster på sig, men aldrig provat heroin.
Njae, numera är det inte helt ovanligt att man testat fentanyl, subutex, oxykodon osv, utan att ha tagit heroin. Heroin kan du inte få tag på i läkemedelsform, medan du kan det med de andra, vilket gör att vissa tar just de där läkemdelsopiaterna i första hand.
Citera
2020-05-22, 20:13
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toto80
Det tror inte jag, med tanke på att hon troligtvis har ngn slags diagnos och utifrån det hon gjort saknar hon helt empati. Jag tror därför varken hon ångrar sig eller känner sig ledsen eller förtvivlad över det som hänt. Därför tror jag inte på suicid, dock hoppas jag ngn annan kan ta hand om henne!

Man kan begå självmord av många andra anledningar än att man ångrar sig, vilket jag nog tror hon någonstans gör (ångrar sig), om inte annat för att hennes liv nu tagits från henne.

Sånt som skam över sin situation och vad andra kommer tycka, sorg över att över en natt ha förlorat alla sina barn och inte får ha kontakt med dem, Förlusten av P etc etc
Citera
2020-05-22, 20:14
Medlem
Citat:
Finns det ingen alls från Norrköping som varit inne i det huset och vet hur trappan ser ut?
P's ex.
Annars är det nog inte många som läser Flashback tyvärr😓 kanske någon som kan knacka på hos en granne och ställa frågor om det är spegelhus (andra lgh ser likadana ut)
Hade jag bott närmare hade jag gjort det imorgon men det är typ 6h bil om inte mer
Citera
2020-05-22, 20:14
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Njae, numera är det inte helt ovanligt att man testat fentanyl, subutex, oxykodon osv, utan att ha tagit heroin. Heroin kan du inte få tag på i läkemedelsform, medan du kan det med de andra, vilket gör att vissa tar just de där läkemdelsopiaterna i första hand.

Okej ja, jag tillhör väl en äldre generation av fd missbrukare kanske. Det var längesedan jag hade med opioder att göra överhuvudtaget.
Citera
2020-05-22, 20:16
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Okej ja, jag tillhör väl en äldre generation av fd missbrukare kanske. Det var längesedan jag hade med opioder att göra överhuvudtaget.
Det har ändrats ganska mycket bara de senaste tio åren, sedan jag själv lade av med horset. På den tiden var det ju jätteovanligt att någon tog några opiater alls, och de som gjorde det var jonkarna. Numera finns fentanyl i nässpraysform, subutex verkar lika lätt att få tag på som amfetamin, och det är helt andra grupper som börjar med opiaterna. Tyvärr.
Citera
2020-05-22, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emot87
Barn som lever i otrygga förhållanden med våld /övergrepp tenderar att upplevas som mer klängiga och" krävande " på den föräldern så de ständigt söker efter kärlek och bekräftelse i en värld där de aldrig vet hur sin förälder kommer bete sig.
I utomståendes ögon kan det lätt tolkas som att barnet söker ständig kontakt med föräldern pga av anknytning, men det kan dessvärre vara än skadad /sjuk anknytning.
Lite lätt /enkelt beskrivet.
Det här borde socialen, BVC och andra inom psykologi veta???
Så när dem säger att barnet satt i mammas knä på jul så borde dem inte tagit det som något speciellt!
Citera
2020-05-22, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emot87
Tror hon befinner sig på en rättpsykatrisk avdelning då hon bedömts vara i för dåligt skick för häktet
Självklart har de högsta vak-graden( de vill säga konstant tillsyn, en armlängd i från, inte släppa blicken från patienten) på mödrar som dödat sina barn.

Suicidrisken blir dessutom högre ju mer kvinnan "nyktrar" till från sitt missbruk, någit som inte endast sker direkt efter avslut av själva substansen, utan det tar månader /år för känslor och så vidare att orienteras tillbaka till "normalläge".
Dock kommer de naturligtvis inte kunna ha vak på henne den tiden ut, så jag gissar att hon kommer begå suicid.
Instämmer i allt du säger. Det är oxå mina egna erfarenheter av vården.
Citera
2020-05-22, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Ngt hände där den sjunde och åttonde december, Patric* skriver i sina sms att han måste prata med Rebeck* om det som händt, kan inte prata med ngn annan om ”den här prylen med Esme” etc den 7., og Rebeck* svarar den 8.:
Lura henne dessutom o säg att mamma bara vill prata lite o kolla på frost om hon sköter sig så att vi får med henne utan utbrott och att hon säger konstiga saker. Om hon tror att hon ska ner till källaren så kommer hon att vara hysterisk hela bilresan och när hon ska in i trappen.”

Kan Rebeck* här syfta till pigtrappan, att E ska inn i pigtrappan?

Ja det är sant det du säger. Vet ni var hon var när P ville prata med R? För mig låter det som om de var borta hos någon (kanske P's pappa?) cch att hon berättade något som hon INTE fick berätta. Så den personen dem var hos den 7 dec, fick förmodligen lite info från Esmeralda som den inte skulle fått. Har denne person berättat vad hon sa till polisen?
Det verkar som E nu skulle få sitt straff för det nere i källaren, och den som ska ge henne straffet är R. Låter som att hon ska göra något med E, och inte "bara" låsa in henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in