2020-05-22, 19:14
Medlem
qbittorent vill varken ladda upp eller ner sedan jag installerade uppdateringen. Någon som vet varför?
Citera
2020-05-22, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
qbittorent vill varken ladda upp eller ner sedan jag installerade uppdateringen. Någon som vet varför?

qBittorrent > Inställning > Avancerat > Nätverksgränssnitt > kollar där... :-)
Citera
2020-05-23, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FishCat
qBittorrent > Inställning > Avancerat > Nätverksgränssnitt > kollar där... :-)

Det blev nog någon konflikt med den nya versionen av Mullvad. Tidigare inställningar i Qbittorrent fungerade inte längre. Jag raderade Qbittorent configen och installerade det på nytt. Då fungerade det.
Citera
2020-06-26, 10:21
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Tänkte testa Mullvad VPN. Finns det någon stor nackdel med att betala med kreditkort, annat än att myndigheter kan förstå att man använder VPN. Själva anonymiteten för användandet påverkas väl inte eftersom de inte loggar något av uppkopplingen. Eller tänker jag fel?

Jag förstår att om man är världens mest eftersökta brottsling (eller skriver "neger" på internet?) så kan SÄPO ha nytta av att veta att man använder VPN och be FRA logga all trafik mellan mig och deras servrar eller nåt. Men normal har de inte så mycket använding av att veta att jag använder VPN.

Å andra sidan kan man ju tänka sig att de har extra koll på personer som de ser betalar för VPN, om de gör något mystiskt. Lite som att personer som plötsligt ökar sin elförbrukning med 100% på landet kan göra polisen nyfikna. Kanske lite bra att betala med cash då. Hmm.
Citera
2020-06-26, 10:44
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Tänkte testa Mullvad VPN. Finns det någon stor nackdel med att betala med kreditkort, annat än att myndigheter kan förstå att man använder VPN. Själva anonymiteten för användandet påverkas väl inte eftersom de inte loggar något av uppkopplingen. Eller tänker jag fel?
Jag har inte Mullvad utan AzireVPN och den betalade jag med PayPal. Ser absolut ingen anledning till att betala kontant eller liknande när, som du säger, de inte loggar något.

Att använda VPN är i sig inget brott. Än så länge.
Citera
2020-06-26, 14:42
Medlem
dumbaZs avatar
Du kan vara lugn
Jag personligen betalar med swish då det är enkelt, och oerhört smidigt
Citera
2020-07-04, 01:47
Medlem
Fungerar Netflix med den här VPN för någon? Kommer upp ett felmeddelande för mig.
Citera
2020-07-04, 23:17
Medlem
dumbaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calypso44
Fungerar Netflix med den här VPN för någon? Kommer upp ett felmeddelande för mig.
Ibland, ibland inte, men oftast inte
Citera
2020-09-03, 01:19
Medlem
RAOVs avatar
Hej, jag har nyligen skaffat mullvad och kör på se7-wireguard och ligger på 90/90 som bäst på hastighetstest på mitt 100/100 nät, d.v.s näst intill oförändrad hastighet med som utan mullvad aktiverat.
Varför går det så långsamt att få ner torrents med mullvad aktiverat då hastigheten är den samma, av som på? På ett test med mullvad avaktiverat låg en torrent på ca 4 MB/s och aktiverat runt 200 KB/s.

Vafan är det jag missar?
Senast redigerad av RAOV 2020-09-03 kl. 01:34.
Citera
2020-09-03, 01:24
Medlem
flingflangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAOV
Hejsan kamrater!
Jag skaffade Mullvad igår och kör på 'se7-wireguard' och det verkar fungera jävligt bra när jag kör ett hastighetstest. Linan min ligger på 100/100 och får ut ca 90/90 i de tester jag gjort på nätet, med Mullvad aktiverat. Så långt är jag nöjd, fram tills jag ska tanka ner torrents då det börjar gå väldigt segt och skiftar kraftigt i hastigheterna. En torrent som låg på ca 4 MB/s(ner) sliter nu hårt med ynka KB/s, medans andra torrents totalt slutar fungera då Mullvad är aktiverat.
Det skiftar alltså kraftigt beroende på vilken "server" (?) jag väljer. Detta känns väldigt konstigt då jag var av uppfattningen att nedladdnings-hastigheterna skulle fungera som det brukar då jag får ut ca 90/90, med som utan Mullvad aktiverat.

Varför blir det så extrema skillnader vid just nerladdning, när hastigheten är näst intill oförändrad?

Har du sett till att öppna port hos Mullvad samt ställt in i ditt torrentprogram vilken port det är? Använder själv mullvad främst för torrents och har aldrig haft något att klaga på.
Citera
2020-09-03, 01:36
Medlem
RAOVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flingflang
Har du sett till att öppna port hos Mullvad samt ställt in i ditt torrentprogram vilken port det är? Använder själv mullvad främst för torrents och har aldrig haft något att klaga på.
Snabbt svar tack. Hann redigera inlägget

Uhmm jag vet inte vad du menar med "port", jag är väldigt grön inom detta område. Vart hittar jag det?
Citera
2020-09-03, 01:39
Medlem
RAOVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flingflang
Uhmm jag kan see "WireGuard-port" vilket jag har på "Automatisk", det enda alternativet förutom det är "53"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in