Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-06, 21:58
  #1537
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimse
Mullvad på android, går alla appar genom Mullvad också?
Det skrivs bara om surfning på deras sida.
All trafik går via Mullvad om du kör OpenVPN Connect
Citera
2019-01-06, 22:17
  #1538
Medlem
Gimses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
All trafik går via Mullvad om du kör OpenVPN Connect
Tack
Citera
2019-02-01, 22:45
  #1539
Medlem
Hedemora86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Hur funkar det finns det nån gräns sen måste man betala mer eller? behöver det ca 8-10 timmar om dagen till saker som drar extremt mycket, så inte så kul om man behöver "tanka på" ett stup i kvarten.

Tackar på förhand/ Getbusy
För din vetskap så erbjuder "alla" (iallafall alla som du behöver bry dig om) VPN-tjänster "obegränsad bandbredd". Det innebär att du kan ansluta till tjänsten och sedan ladda ned 1TB torrents om dagen utan att det gör någonting. Med Mullvad kan du använda hur mycket trafik du vill och den kommer aldrig begränsas vad gäller hastighet eller dylikt.
Citera
2019-02-02, 11:06
  #1540
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hedemora86
För din vetskap så erbjuder "alla" (iallafall alla som du behöver bry dig om) VPN-tjänster "obegränsad bandbredd". Det innebär att du kan ansluta till tjänsten och sedan ladda ned 1TB torrents om dagen utan att det gör någonting. Med Mullvad kan du använda hur mycket trafik du vill och den kommer aldrig begränsas vad gäller hastighet eller dylikt.

En fråga. Funkar Mullvad ihop med amerikanska Netflix, Amazon Prime och BBC Player? Är det ett klick eller måste man krångla med inställningar?
Citera
2019-02-02, 17:30
  #1541
Medlem
Hedemora86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
En fråga. Funkar Mullvad ihop med amerikanska Netflix, Amazon Prime och BBC Player? Är det ett klick eller måste man krångla med inställningar?
Målet för Netflix är att permanent banna alla VPN-tjänster. Alla och inga VPN-tjänster fungerar, ingen fungerar bättre än den andra. Om en tjänst lovar att Netflix fungerar så innebär det i praktiken att VPN-tjänsten måste lägga till en ny IP-adress varje gång den gamla blivit bannlyst. Denna måste även få en unik DNS.

En IP-adress är i princip gratis (du får miljoner IPv6-adresser för priset av en jävligt billig kaffe) men ska man fixa ett lager med nödvändiga (och betydligt dyrare) IPv4-adresser som är redo att "deployas" så blir det jävligt dyrt.

En VPN-tjänst där "Netflix lovas fungera" så kommer det hålla max någon månad. Om en tjänst dessutom fortsätter att kringå Netflix spärr så gissar jag att Netflix har någon juridisk rätt att säga ifrån.

Netflix fungerar hos Mullvad men hur länge så är fallet återstår att se (Testa server US14).
Citera
2019-02-05, 17:22
  #1542
Medlem
deadhead.s avatar
En dum fråga. Kan man köra qBittorrent via SOCKS5-proxy eller är det bäst att köra det via tunneln?
Citera
2019-02-08, 09:29
  #1543
Medlem
Det går inte att se hur många enheter man är kopplad med? Hur många enheter kan connecta på samma konto?
Citera
2019-02-08, 09:38
  #1544
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Det går inte att se hur många enheter man är kopplad med? Hur många enheter kan connecta på samma konto?

Enligt deras hemsida så kan du ladda ner och ha mullvad på hur många prylar du vill men bara köra 5st samtidigt med ett konto.

Så 5st aktiva per konto. Borde väl räcka åt de flesta.
Citera
2019-02-08, 11:09
  #1545
Avstängd
Simkortets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
En dum fråga. Kan man köra qBittorrent via SOCKS5-proxy eller är det bäst att köra det via tunneln?
Du kan köra allt via SOCKS5. Det blir inte SOCKS5 istället för tunneln utan det blir båda delarna.
Citera
2019-02-09, 12:41
  #1546
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simkortet
Du kan köra allt via SOCKS5. Det blir inte SOCKS5 istället för tunneln utan det blir båda delarna.
Tanken är att slippa göra allt via tunneln då jag spelar rätt mycket spel och vill inte dra in dom paketen i tunneln. Utan just nu kör jag Firefox via SOCKS5-proxy via split-tunneling som jag följde på mullvads hemsida.

https://mullvad.net/sv/guides/split-...g-mullvad-vpn/

Till min fråga. Kan jag nu koppla qbittorrent till samma SOCKS5-proxy som jag kopplade Firefox till och få samma säkerhet som att köra det via Mullvads program? Blir det samma säkerhet/kryptering?
Citera
2019-02-09, 14:20
  #1547
Avstängd
Simkortets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Tanken är att slippa göra allt via tunneln då jag spelar rätt mycket spel och vill inte dra in dom paketen i tunneln. Utan just nu kör jag Firefox via SOCKS5-proxy via split-tunneling som jag följde på mullvads hemsida.

https://mullvad.net/sv/guides/split-...g-mullvad-vpn/

Till min fråga. Kan jag nu koppla qbittorrent till samma SOCKS5-proxy som jag kopplade Firefox till och få samma säkerhet som att köra det via Mullvads program? Blir det samma säkerhet/kryptering?
Du är alltså ansluten till Mullvads SOCKS5-proxy i Firefox utan att samtidigt vara ansluten till Mullvad VPN?

Om du fått det att fungera, är det inte bara att testa köra qBittorrent via proxy? Alltså, vad är problemet?

Edit: Sorry, är redigt bäng. Jag vet tyvärr inte vilken säkerhet som erbjuds via Mullvads proxy när den används på detta sätt. Jag ska försöka forska i det under dagen och återkommer.
Citera
2019-02-10, 13:57
  #1548
Avstängd
Simkortets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Tanken är att slippa göra allt via tunneln då jag spelar rätt mycket spel och vill inte dra in dom paketen i tunneln. Utan just nu kör jag Firefox via SOCKS5-proxy via split-tunneling som jag följde på mullvads hemsida.

https://mullvad.net/sv/guides/split-...g-mullvad-vpn/

Till min fråga. Kan jag nu koppla qbittorrent till samma SOCKS5-proxy som jag kopplade Firefox till och få samma säkerhet som att köra det via Mullvads program? Blir det samma säkerhet/kryptering?
Ursäkta sent svar & synd att ingen annan svarat för jag är inte säker, men jag skulle vilja säga nej. Nej, använder du SOCKS5 på det sättet som beskrivs i länken så går du miste om krypteringen, inte nödvändigtvis säkerheten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback