2020-05-22, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoastnToast
Har hon? Senast i anteckningarna för 2 veckor sedan står det ju att R har börjat planera begravningen?

Det är bara i Sverige mördare får planera sina offers begravningar! Vart fan har sunda förnuftet tagit vägen??? Blir så jävla förbannad!
Citera
2020-05-22, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoastnToast
Ps begravning var den 8e maj så den har varit och den fick hon gå på..
Mordmisstänkt och barnnedknarkare får gå på begravning?
Only in Sweden alltså.
Citera
2020-05-22, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toto80
Det är bara i Sverige mördare får planera sina offers begravningar! Vart fan har sunda förnuftet tagit vägen??? Blir så jävla förbannad!

I USA och många andra länder hade den här människan just nu suttit med ett dödsstraff hängandes. Så illa är det här brottet.

Hur fan kan vi leva såhär? Ska en människa verkligen få göra något sånt här och vi öppnar dörrarna för att hon vill gå på begravning? Hur mycket mer ska hon få????
Citera
2020-05-22, 18:17
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dengummangickinte
Är det inte vanligt med suicid i häktet? man kan ju inte stoppa knark i personerna för det!

Man kan inte bara avsluta vissa beroenden tvärt då vissa droger kan göra att personen dör om de gör det, och vi har inte dödsstraff i Sverige.

Sedan har Sverige en lite olika syn på saker man har på recept och saker man köper illegalt, även om det är samma tablett. Den första är medicinering, det andra är missbruk.
Citera
2020-05-22, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
I USA och många andra länder hade den här människan just nu suttit med ett dödsstraff hängandes. Så illa är det här brottet.

Hur fan kan vi leva såhär? Ska en människa verkligen få göra något sånt här och vi öppnar dörrarna för att hon vill gå på begravning? Hur mycket mer ska hon få????

Med tanke på hur fruktansvärt naiva Sverige är så har hon troligtvis mer att hämta, idiotin tar aldrig slut. Blir hon frikänd (vilket jag ber till högre makt att hon INTE blir) får hon väl ett fett skadestånd och sina andra barn tillbaka. Blir hon dömd får hon väl sitta isolerat från övriga så ingen ska skada henne!!! 😡😡😡
Citera
2020-05-22, 18:21
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toto80
Med tanke på hur fruktansvärt naiva Sverige är så har hon troligtvis mer att hämta, idiotin tar aldrig slut. Blir hon frikänd (vilket jag ber till högre makt att hon INTE blir) får hon väl ett fett skadestånd och sina andra barn tillbaka. Blir hon dömd får hon väl sitta isolerat från övriga så ingen ska skada henne!!! 😡😡😡

Hon blir inte frikänd. Däremot kommer hon antagligen få lägre straff än vad man hoppas på.
Citera
2020-05-22, 18:27
Medlem
Läser på Melindas instagram att hon läser FUP. Fyfan, vad man lider med dom!

Ser även att hon tackar för att folk skickar blommor och presenter. Det ska jag också göra. Den familjen behöver all kärlek just nu.
Citera
2020-05-22, 18:35
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dengummangickinte
Är det inte vanligt med suicid i häktet? man kan ju inte stoppa knark i personerna för det!
När någon har tagit bensodiazepiner länge så trappas det ut långsamt, man kan inte bara sluta ge dem. Det är farligt.

Kriminalvården har självklart ansvar för att hindra suicid. Dels behandlar vi inte intagna inhumant i Sverige, dels vill man självklart inte att människor ska dö innan brottsutredningen är färdig.
Citera
2020-05-22, 19:01
Medlem
WinnieSeilas avatar
Ngt hände där den sjunde och åttonde december, Patric* skriver i sina sms att han måste prata med Rebeck* om det som händt, kan inte prata med ngn annan om ”den här prylen med Esme” etc den 7., og Rebeck* svarar den 8.:
Lura henne dessutom o säg att mamma bara vill prata lite o kolla på frost om hon sköter sig så att vi får med henne utan utbrott och att hon säger konstiga saker. Om hon tror att hon ska ner till källaren så kommer hon att vara hysterisk hela bilresan och när hon ska in i trappen.”

Kan Rebeck* här syfta till pigtrappan, att E ska inn i pigtrappan?

Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Det var jag som skrev om den här tjänstefolkstrappan. Kan inte gå över på deras gård och kolla där men den går liksom ut som en halvcirkel lite med en sliten dörr längst ner. Ser inte ut som att den används som in och utgång, Det är en vanlig dörr till vanliga trapphuset där på gården också.. men om den här pigtrappan går ner till källaren eller inte?? Ingen aning.
Varför finns den inte med i fup???
Citera
2020-05-22, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
Läser på Melindas instagram att hon läser FUP. Fyfan, vad man lider med dom!

Ser även att hon tackar för att folk skickar blommor och presenter. Det ska jag också göra. Den familjen behöver all kärlek just nu.
Vill med göra det. Vill till och med gå på rättegången och begravningen / minnescermonin.

Sjukt ändå. Aldrig känt så engagerad till ett fall innan. Den här flickan hade verkligen en dragningskraft som hette duga. Hon är värd rättvisa!
Citera
2020-05-22, 19:19
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Det var jag som skrev om den här tjänstefolkstrappan. Kan inte gå över på deras gård och kolla där men den går liksom ut som en halvcirkel lite med en sliten dörr längst ner. Ser inte ut som att den används som in och utgång, Det är en vanlig dörr till vanliga trapphuset där på gården också.. men om den här pigtrappan går ner till källaren eller inte?? Ingen aning.
Varför finns den inte med i fup???

OM den dörren är fungerande så är det helt onödigt att polisen byter lås på lägenhetsdörren..?

Allt de (polis och åklagare) har måste väl stå med i förundersökningen? Just för att den åtalade och dess advokat ska veta och kunna förbereda sig på vad som komma skall?
Jag hade hoppats på ett ess i rockärmen i form av exempelvis DNA, skrapmärken eller Es hår i det där utrymmet.
Jag känner själv hur smaklöst det låter att hoppas på sådant, men hoppas att ni förstår att det är för att jag tycker det är det näst bästa efter att E hade fått stanna hos sin familj (alltså fosterfamiljen), är att det ska finnas så mycket bevis som möjligt mot asen som valde att avsluta hennes liv.
Citera
2020-05-22, 19:19
Medlem
Kan någon som förstår barnpsykologi förklara för mig hur och varför E kunde tros av utomstående vara så glad och ha ”en fin relation ” med sina föräldrar. Var hon lojal mot dem? Eller bara så liten så att hon kanske inte förstod att det föräldrarna gjorde mot henne var fel? Det är den biten jag inte får ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in