2020-05-22, 17:23
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Det er sant, men politiet har hatt en teori om at hun kunne ha vært der, i og med de har drevet søk med bl.a. likhund før. Hvis de ikke har noen andre indikasjoner på hvor hun kan være, måtte det vel være bra å i hvert fall kunne utelukke at hun er der. Her fins det jo også tilgjengelig ekspertise som har tilbudt seg å hjelpe (nevnte offshoredykker) .
Da de lette i Langevannet var den offisielle forklaringen at de søkte etter spor.

Jeg synes det er veldig rart at det er så lite fokus på søk etter levninger. Hvis det var større aksjoner så ville media fått snusen i det.

Samtidig så får jeg noen signaler på at politiet har teorier om hva som har skjedd med liket. Hvordan kan de vite noe, uten å aktivt lete i så fall? Jeg har tenkt tanken at de kanskje mistenker at liket er tilintetgjort, på en slik måte at det ikke er noe poeng i å lete. Håper jeg tar feil. Det kan også tenkes at de aner noe om hvilket område hun er skjult i, men at leteområdet vurderes for omfattende til å søke nærmere....
Citera
2020-05-22, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
I slike saker er media veldig viktig. Det aktualiserer saken videre og leder til nye opplysninger og tips fra publikum som kan lede etterforskningen på flere riktige spor.
Det er jeg 100 prosent enig i. Media skal holde liv i en så viktig sak. Det hadde bare vært så uendelig mye bedre om Norges største avis hadde husket på hvilken rolle de skal spille. Det er ikke å være et talerør for et mislykket politi, men å stille kritiske spørsmål.
Citera
2020-05-22, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Når det gjelder motiv i saken tror jeg det er sammensatt av økonomisk tap ved skilsmisse, og trusler om å røpe hemmelig kompromitterende informasjon. Det siste tror jeg var noe som kan ha trengt TH opp i et hjørne slik at han bare så to muligheter, enten seg selv eller ektefellen.

Har hele tiden sett på koblingen til Wiborg-saken som spinnvill og søkt, men er åpen for at noe sånt kan ha vært en trigger ettersom TH tydeligvis tjente mye på flyplassutbyggingen.

1994: Jan Wiborg funnet død
1998: Gardermoen åpner
1999: Dødsfallet blir gransket
2000: boken "Historien om Gardermoen - et nasjonalt bedrageri" ble utgitt
2014: boken "Hvem drepte Jan Wiborg" ble utgitt
2018: True crime serien "Mannen som falt" ble lansert 5.12. men produksjonen har trolig vart i flere år, kanskje AEH har nevnt noe som fikk TH til å tvile på hennes evt. taushetsløfte?
2020: "Mannen som falt" vist på tv

Hadde TH virkelig en mørk hemmelighet i denne saken tror jeg alle oppslag om dette var stressende. Dersom AEH kjente til dette, kan det ha vært en kime til konflikt som kan ha toppet seg når hun ville ta ut skilsmisse. Jeg tror han i så fall har pønsket på dette i flere år, og innsett at denne dagen ville komme, særlig da han forsto at AEH så seg om etter leilighet fra våren 2018.

Saken ble ikke oppklart, og kan ha vært det perfekte drap, noe som også denne saken bærer preg av. En kan tenke seg at noe var planlagt å skulle skje på Kvitfjell, men at alternative planer ble iverksatt da hytteturen ble avlyst.

Har også tenkt på dette med Kvitfjell. Kanskje var den opprinnelige planen at hun skulle drepes 1 november på Kvitfjell. At det ikke var 31 de skulle dra, slik TH har sagt, men 1 november. Kanskje hun skjønte, og fikk på følelsen at hun skulle drepes, og avlyste. Syntes det er så rart at en mann har sagt til en annen mann der oppe at han måtte si at det var den 31.10 at de hadde møte, og ikke 1 november. Og at det er en leiebil det ikke kan redegjøres for. Jeg tror den meldingen sendt fra AEs mobil kl.09.05, ikke er sendt fra henne selv, men fra GM.

Når det gjelder den Wiborg-saken tror jeg ikke at det er selvmord, men drap, noe som Sosialisen av en eller annen merkelig grunn henger seg opp i. Hvorfor er det så viktig for han å si at det er selvmord, og ikke drap, når det egentlig ikke er det som tråden her handler om.. Skulle vært interresant å funnet ut mer om hva TH evt har tjent på at ny hovedflyplass ble lagt til Gardermoen framfor Hurum.
Citera
2020-05-22, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Jeg tenker det er snakk om noen som ikke har visst om hva de egentlig var med på. Den som har stått bak brevet og Monero-kontoen feks. Jeg vet ikke om det er en generell utpressing, eller om hun er nevnt med navn. Kanskje ikke vedkommende visste at det var TH som var oppdragsgiveren, men det vet han/hun antagelig nå. Politiet prøver å få personen/e til å komme fram, slik at de kan forhandle seg til mindre straff, nå som de ser at politiet er på sporet, og vet at de har vært med på noe som kan gi 21 års strafferamme. De som har skaffet bilen, brevet, sendt krypterte meldinger, mennene fanget på kamera ved Futurum.

Når skal Adrtrt begynne å poste igjen mon tro? Mye bra.
Citera
2020-05-22, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Da de lette i Langevannet var den offisielle forklaringen at de søkte etter spor.

Jeg synes det er veldig rart at det er så lite fokus på søk etter levninger. Hvis det var større aksjoner så ville media fått snusen i det.

Samtidig så får jeg noen signaler på at politiet har teorier om hva som har skjedd med liket. Hvordan kan de vite noe, uten å aktivt lete i så fall? Jeg har tenkt tanken at de kanskje mistenker at liket er tilintetgjort, på en slik måte at det ikke er noe poeng i å lete. Håper jeg tar feil. Det kan også tenkes at de aner noe om hvilket område hun er skjult i, men at leteområdet vurderes for omfattende til å søke nærmere....
Ja, men hadde de ikke med seg K*m W*ll hunden der også? Selv om det offisielt var sporsøking de drev med. Det er jo logisk å tenke at politiet enten har som du nevner, indikasjoner på at liket er tilintetgjort, eller at de mangler indikasjoner på hvor de skal lete.
Citera
2020-05-22, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Du framstår jo som en PR-kampanje selv så det er kanskje på tide du ser deg i speilet.

Flashback's svar på Arne Scheie....
Citera
2020-05-22, 17:50
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus

Jeg er enig med flere her ang. å dykke mer i langvannet.For det første så virker det usannsynlig at de dumpet henne der,for det ville raskt blitt oppdaget sånn på en formiddag.Men de burde bruke denne dykkeren som har tilbudt seg kanskje allikevel? Jeg ble nysgjerrig på hva du konkret mener med et leteområdet som vurderes som for omfattende? Vi henter liksom kropper fra de bratteste fjellheng her i landet osv.
Er det noen som dessuten vet når TH ble 70 år? var det før AE sin fødselsdag tro? bare lurte selv om det ikke har noen verdi for saken.
Citera
2020-05-22, 18:01
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg tror ikke det er så mange norske leger og rettsmedisinere, som kommenterer i tråden her - men én krimreporter og to og tre - det tror jeg.
Virker som det er minst en journalist,og utifra innlegg så er det rundt 3-4 fra Lørenskog ,minst en kompis av TH og naboer i området v sloraveien.Har en følelse at noen/en familiemedlemmer har kommet til de siste dagene også. Fikk en følelse at et fam.medlem av RU var her,eller han selv.
Citera
2020-05-22, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Ja, jeg er enig. De er nyttige. Særlig ved søk etter mennesker, for eksempel ved jordskjelv.
https://www.researchgate.net/publication/330647785_Perceived_infallibility_of_detection_dog _evidence_implications_for_juror_decision-making

Men Høyesterett i USA har vedtatt at hunder ikke kan benyttes som bevis. Her er et utdrag.

Our findings indicate that an unsubstantiated belief and trust in detection dog evidence may negatively influence juror decision-making, which may, in turn, pose consequences for fairness and justice.

Tror ikke at det er noen fasit for om det kan brukes som bevis eller ikke, ihvertfall ikke her i Norge. Det går vel på hva dommerne tror og mener. Gamal Hossein i det gatekjøkken-drapet ble dømt ene og alene p.ga. at en likhund hadde markert. Hun ble funnet i en elv, men man fant ikke noe som kunne knytte Gamal til selve drapet. Man tok først en hund inn i vognen. Ingen markering. Så en gang til, men samme da. Etter tredje forsøk markerte den på liklukt, og Gamal røk inn.
Citera
2020-05-22, 18:30
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
I slike saker er media veldig viktig. Det aktualiserer saken videre og leder til nye opplysninger og tips fra publikum som kan lede etterforskningen på flere riktige spor.

Jag har bara läst här i denna tråd sen dagen TH blev inplockad, så jag känner mig väldigt obeslutsam om exakt vem/vilka som är skyldiga och vad som egentligen skedde.

TH verkar verkligen inte direkt sympatisk, från det man läst om äktenskapsförord och liknande, men frågan är om han verkligen har klarat detta helt själv?

Vad det gäller medias roll i fall som dessa, så håller jag med om att de kan fylla en viktig roll. Har själv skickat tips till både VG.no och andra norska media flera gånger gällande andra fall.

Men jag tycker det är direkt osmakligt att rada upp TH i en sammanställning med män som man VET har mördat sina fruar. Det borde man vänta med tills detta har gått igenom domstol eller han erkänner. Än så länge är han "bara" misstänkt och dessutom på fri fot.
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2020-05-22 kl. 18:40.
Citera
2020-05-22, 18:40
Medlem
Tror også på politiets teori.Hun ble drept hjemme.kvalt på 5 min, utennom blod spor...for å holde teorien om kidnappinga real.Og det er enklere å forholde seg til et lik enn en døende person.Da slipper man også å drepe to ganger.

De som har tunnel syn(som Pourot, egentlig lei av å lese hennes teite teorier og teite spørsmål even even ,slik og slik).de som har tunnel syn her er de som ikke kan får i hodet sitt at TH har sterkt personlig motiv, samt andre bevis og mistanker politiet sitter med.
Og Holden bare gjøre jobben sin som forsvarer
Citera
2020-05-22, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Tror også på politiets teori.Hun ble drept hjemme.kvalt på 5 min, utennom blod spor...for å holde teorien om kidnappinga real.Og det er enklere å forholde seg til et lik enn en døende person.Da slipper man også å drepe to ganger.

De som har tunnel syn(som Pourot, egentlig lei av å lese hennes teite teorier og teite spørsmål even even ,slik og slik).de som har tunnel syn her er de som ikke kan får i hodet sitt at TH har sterkt personlig motiv, samt andre bevis og mistanker politiet sitter med.
Og Holden bare gjøre jobben sin som forsvarer

Holden er nå som før veldig opptatt av å så tvil om hvorvidt AE ble drept hjemme, vil ikke familien at saken skal oppklares ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in