Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-05-22, 04:41
  #1
Medlem
Apansiktets avatar
Jag sitter på en bunt kontanter och tänkte besöka banken men jag har inte något leg och har glömt personnumret på mig själv men jag vet vart pengarna ska. Det gäller 800:-.
Citera
2020-05-22, 04:45
  #2
Medlem
Culpeppers avatar
Är du över 18 år och får vara på flasback för att glömma personnumret låter helt absurt. Du har inget leg eller inget pass? Då är du inte över 18 år eller enormt missbrukare skulle jag säga som förstört din hjärna om du inte kommer ihåg ditt eget personnummer. Hur sjutton ska banken e ns sätta in pengar på ditt konto om du inte kan berätta vad ditt konto är? Krävs legitimation för att sätta in pengar eller bankdosa eller något.
Citera
2020-05-22, 04:45
  #3
Medlem
Har du ett bankomatkort kan du sätta in pengarna i en insättningsautomat. Brukar finnas i anslutning till bank/omat.
Citera
2020-05-22, 05:03
  #4
Medlem
Apansiktets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Culpepper
Är du över 18 år och får vara på flasback för att glömma personnumret låter helt absurt. Du har inget leg eller inget pass? Då är du inte över 18 år eller enormt missbrukare skulle jag säga som förstört din hjärna om du inte kommer ihåg ditt eget personnummer. Hur sjutton ska banken e ns sätta in pengar på ditt konto om du inte kan berätta vad ditt konto är? Krävs legitimation för att sätta in pengar eller bankdosa eller något.
Funkar mammas bankdosa? Om bank kärringen får behålla en hundring kan hon sätta in resterande 700 no question asked? Det är kriminella pengar så det får inte finnas några spår någonstans
Citera
2020-05-22, 05:59
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apansiktet
Jag sitter på en bunt kontanter och tänkte besöka banken men jag har inte något leg och har glömt personnumret på mig själv men jag vet vart pengarna ska. Det gäller 800:-.

Du sitter på en "bunt kontanter" och vi pratar om 800:-, du nämner även "kriminella pengar"

Konstaterar att du Rånat spargrisen och myndigheter är ditt minsta problem.. Vänta tills mamma upptäcker vad du gjort... Hon kommer dra dig i örat och du får gå och lägga dig utan välling och godnattsaga.
Citera
2020-05-22, 06:07
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apansiktet
Jag sitter på en bunt kontanter och tänkte besöka banken men jag har inte något leg och har glömt personnumret på mig själv men jag vet vart pengarna ska. Det gäller 800:-.

Det verkar som du trollar.
Om du hade sagt 800k då är det något annat.
Du kan inte göra mkt med den summan.
Bränn dem eller lägg det i banken.
Och var bekväm.
Ingen hemlig polis kommer förfölja dig.
Va lugn.
Citera
2020-05-22, 07:50
  #7
Medlem
Dofternas avatar
Investera i en "prison wallet" så slipper du oroa dig för skattemyndigheten.
Citera
2020-05-22, 08:00
  #8
Medlem
Tag en pappåse över huvudet och gå in på banken, samt säg att du vill göra en insättning, mer anonymt kan det inte bli!
Nämen ärligt! hur har du tänkt göra bankärende utan leg och glömt ditt personnummer?
Bankfack är det som gäller om de inte ska vet om pengarna, men då behöver du ändå leg för att komma till bankfacket.
Citera
2020-05-22, 09:04
  #9
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apansiktet
Jag sitter på en bunt kontanter och tänkte besöka banken men jag har inte något leg och har glömt personnumret på mig själv men jag vet vart pengarna ska. Det gäller 800:-.

När jag av någon anledning får 800kr i kontanter, brukar jag välja att använda dessa till vardagliga småinköp. Då belastar jag ju inte pengarna på kortet för motsvarande summa, så resultatet blir ju detsamma, undantaget att jag missar någon krona i bonus, men det torde väl vara skitsamma i ditt fall-
Citera
2020-05-22, 12:02
  #10
Medlem
Softers avatar
Ett tips, försök inte sätta in pengarna..

Jag försökte sätta in 1100kr men jag kunde inte förklara vart pengarna kom ifrån så de frös mitt bankkonto i väntan på min förklaring. Jag ljög ihop en historia om att jag hade lånat 1100kr av min mamma, de ringde upp min mamma som bekräftade detta och bankkontot låstes sedan upp. Banken sa dock att jag får en varning för att inget kvitto var skrivet som intyg till pengalånet.
Citera
2020-05-22, 13:02
  #11
Medlem
Felstavarens avatar
Lol, 800 kr är ju typ en veckohandling på Willys. Använd dem bara till något du ändå hade tänkt lägga pengar på och spara igen det på barnbidraget istället.
Citera
2020-05-22, 13:18
  #12
Medlem
Om du prompt vill ha in dem på ett bankkonto och om de frågar, säg att du har sålt lite saker på loppis/eller typ en mobil till en kompis. De kommer inte gå CSI för 800kr. Herregud.
Insättningsautomat finns också.

Edit: man får sälja grejer man ägt och använt (ex tradera och dylikt) upp till 50k per år innan man måste ta upp det i deklarationen.

800kr är en droppe piss i Mississippi för Skatteverket. Knappt det.

Misstänker banken att det är kriminella pengar kan du bara säga att du sålt något, som sagt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback