• 1
  • 2
2020-05-22, 09:20
Medlem
Har lst p flera stllen om hur TUI misskter betalningen till hotellen, pinsamt framfrallt eftersom det r hotell nyttjade redan innan Corona och nu gr de allt fr att komma undan att betala, resenrerna har ju betalat i frskott!

https://www.bangkokpost.com/business...ayed-repayment
Citera
2020-05-22, 09:54
Medlem
Vad folk borde ha lrt sig nu nr resor blivit instllda r att inte kpa/bestlla sina resor frn resebyrer.
Kp flygbiljetterna direkt frn flygbolagen, ven om det kostar lite extra.
Boka hotell som har betalning vid in-checkning eller r ombokningsbar (brukar vara till 1 dag innan in-incheckning).
Och betala alltid med kreditkort.
Citera
2020-05-22, 10:12
Medlem
ratanax2s avatar
Tur liksom de andra charterbolagen r nog vrlden strsta bedrgeri gllande resor, deras prio r alltid intkten, den egne personalen, alla bonusar frn vriga aktrer. mitt rd r , ge aldrig upp. lt alla veta alltid om och om igen, massmedia r enda killern mot dessa monsterbedragar bolag
Citera
2020-05-22, 10:26
Medlem
ratanax2s avatar
Undrar med hur mycket konton p skatteparadisen just nu fylls upp fr att kunna visa dlig likvid s att bidrag tilldelas innan bolagen gr i konkurs. Det upplgget r vldigt ltt att genomfra i Strutslandet.
Citera
2020-05-22, 10:51
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverFang13
Vad folk borde ha lrt sig nu nr resor blivit instllda r att inte kpa/bestlla sina resor frn resebyrer.
Boka hotell som har betalning vid in-checkning eller r ombokningsbar (brukar vara till 1 dag innan in-incheckning).

Fast just detta tolkar jag som att hotellen drabbas, inte resenren.
Citera
2020-05-22, 11:19
Medlem
Citat:

Jo det vet vi, men hr har allts resenren varit p resa, betalat och gissningsvis r njd, men hotellet fr sedan efter 30-60 dagars faktura inte betalt av arrangren TUI, dvs resan kanske genomfrdes innan nn begrep vad Corona r!
Men nu skyller de p just viruset!
Citera
2020-05-22, 11:20
Medlem
Knuxs avatar
Frstr mig inte p folk som bokar och betalar sina resor ett helt r i frvg? Resorna tar inte slut. Priserna ndras inte S vrst mycket. Ngra hundralappar hit eller dit. S varfr frysa sina pengar i en s osker bransch som resebranschen nd r? Dumdristigt!
Citera
2020-05-22, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knux
Frstr mig inte p folk som bokar och betalar sina resor ett helt r i frvg? Resorna tar inte slut. Priserna ndras inte S vrst mycket. Ngra hundralappar hit eller dit. S varfr frysa sina pengar i en s osker bransch som resebranschen nd r? Dumdristigt!

P vilket stt menar du att det skiljer om du bokade ett r eller en mnad i frvg?
Citera
2020-05-22, 11:31
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benke-50
P vilket stt menar du att det skiljer om du bokade ett r eller en mnad i frvg?
Man tar en ondig risk genom att boka ett r i frvg. Mycket kan hnda p ett r i resebranschen.
Du minimerar risken fr att bli lurad p din resa genom att boka exempelvis en mnad innan.
Citera
2020-05-22, 11:32
Medlem
Citat:
Jag hller med om man bokar reguljrt, men bokar man via TUI kper man vl en paketresa, dvs en charter och d borde vl samma villkor glla vid UDs avrdan?

Problemet r att dom inte har ngra pengar. Har sjlv vntat i 2 mnader p en terbetalning frn SAS p ca 3,000 kr men har inte sett rken av dessa pengar n.
Citera
2020-05-22, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knux
Man tar en ondig risk genom att boka ett r i frvg. Mycket kan hnda p ett r i resebranschen.
Du minimerar risken fr att bli lurad p din resa genom att boka exempelvis en mnad innan.

Mmm jo det frstr jag, men det var inte mnet s att sga, spelar ingen roll, ha en solig och fin dag.
Citera
2020-05-22, 11:41
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benke-50
Mmm jo det frstr jag, men det var inte mnet s att sga, spelar ingen roll, ha en solig och fin dag.
N, jag vet. Det var ett litet sidospr. Tack detsamma!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in