2020-05-18, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Jag tycker att Trump är en fullständig katastrof, någonting som blivit än mer tydligt under Coronapandemin, men inbilla dig inte att Biden eller någon annan skulle göra landet åtskilligt bättre. Valsystemet med bara två partier och möjligheter för lobbyister att "köpa" kandidater, gör att inte mycket kommer att ändras. Visst var Obama något bättre än genomsnittet, men trots det så växte klyftorna under honom. Under republikanerna brukar klyftorna mellan rika och fattiga öka åtskilligt, medan demokraterna gynnar de rikaste lite mindre.

Men, Trump är den sämsta president man haft. Hans extremt spretiga och inkonsekventa/valhänta hantering av viruset borde saknat motstycke, men han har ändå konkurrens av Vitryssland och Braslien... Vart van är världen på väg???

Trumps största problem med viruset är att han vägrar se problemen och erkänna att det finns problem. Han försöker prata bort det genom att rabbla allt som ser bra ut, ibland sanningen att det är så, ibland ren lögn.

Men för att lösa sina problem måste man se dem, acceptera dem och försöka lösa dem. Helst tillsammans med andra. Men han har ju svårt att släppa fram andra för de stjäl hans limelight.

Nu har dödstalen minskat i USA vilket är bra. Så frågan är vad folk tar sig till nu när det talas så mycket om att öppna upp. Är folk fortsatt försiktiga blir det inte den fart på ekonomin som Trump önskar. Är folk redo to go utan hämningar så börjar siffrorna för smittade och döda öka igen.
Citera
2020-05-18, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
https://www.washingtonpost.com/politics/2020/05/17/eric-trump-coronavirus/

Läs och äcklas vilka avarter det finns.
För är verkligen denna Erik Trump vid sina sinnens fulla bruk? Visst han ser lite efterbliven ut men ändå.

Med snart över 100.000 döda medborgare så säger f-nskapet( ja det står jag för )

Går denna nonchalans för människoliv i arv från far till son eller.

Det är ju den taktik de har kört och det har ju funkat lite grann i alla fall. Att försöka få det som att låta som det är demokraterna och demokratmedia som hittar på att det finns problem låter väl som en bra idé, om man bortser från att folk kommer att drabbas både av smitta, död och arbetslöshet. Det går liksom inte att prata bort folks vardag.

Ja stupiditet går i arv, men Eric är som ett växellok bara. Tuff tuff ... tuut!
Citera
2020-05-18, 09:11
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Nu har det kinesiska kommunistviruset dodat 90,978 amerikaner:

https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Det ar bara att hoppas att ovriga varlden tycker som US:

Americans Are Giving Made-in-China the Cold Shoulder
New poll shows 40% won’t buy Made-in-China products

55% don’t think China can be trusted to follow through on its trade-deal commitments signed in January to buy more U.S. products

78% percent said they’d be willing to pay more for products if the company that made them moved manufacturing out of China

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-05-17/what-do-americans-think-of-made-in-china-polling-latest?sref=Z5Bufsku
Att prata om annat är inte till gagn för trumpen precis, då vi arbetar med ett faktum att smittan är här, och att trumpen är för inkompetent och svag att leda USA ur krisen för folket och dess medborgare.

Och förstår varför, för så svag och inkompetent som trumpen är, är pinsamt för er.
Vilket era inlägg indikerar ofta.

Men om nu Kina är så viktigt, så ställer man sig väldigt frågande varför man drog tillbaka den personal man hade på plats.
Det faller under ovanligt korkat, och det får trumpen ta ansvar för och i ett läge som detta.
Det kan nog till och med vara så att detta draget gjorde vi har en pandemi idag och tillsammans att vägra budget för ett pandemiskydd.
Citera
2020-05-18, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Jag tycker att Trump är en fullständig katastrof, någonting som blivit än mer tydligt under Coronapandemin, men inbilla dig inte att Biden eller någon annan skulle göra landet åtskilligt bättre. Valsystemet med bara två partier och möjligheter för lobbyister att "köpa" kandidater, gör att inte mycket kommer att ändras. Visst var Obama något bättre än genomsnittet, men trots det så växte klyftorna under honom. Under republikanerna brukar klyftorna mellan rika och fattiga öka åtskilligt, medan demokraterna gynnar de rikaste lite mindre.

Men, Trump är den sämsta president man haft. Hans extremt spretiga och inkonsekventa/valhänta hantering av viruset borde saknat motstycke, men han har ändå konkurrens av Vitryssland och Braslien... Vart van är världen på väg???
Nej ingen politiker bör nog sätta på piedestal men som jag ser det så är små förbättringar bättre än ingenting. Och ett bättre skyddsnät i form av t.ex för den enskilde billig sjukvård är ju bevisat en tillgång för en nation. Bättre allmänt anställningsskydd som också gynnar samhället är också en styrka. Överstatlighet som många i USA ser som ett rött skynke är ju något helt annat.
Citera
2020-05-18, 09:21
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Nu har det kinesiska kommunistviruset dodat 90,978 amerikaner:

https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Det ar bara att hoppas att ovriga varlden tycker som US:

Americans Are Giving Made-in-China the Cold Shoulder
New poll shows 40% won’t buy Made-in-China products

55% don’t think China can be trusted to follow through on its trade-deal commitments signed in January to buy more U.S. products

78% percent said they’d be willing to pay more for products if the company that made them moved manufacturing out of China

https://www.bloomberg.com/news/artic...?sref=Z5Bufsku

TSMC stoppar nya bestallningar fran Huawei efter amerikanskt ingripande:

TSMC halts new Huawei orders after US tightens restrictions

https://asia.nikkei.com/Spotlight/Huawei-crackdown/TSMC-halts-new-Huawei-orders-after-US-tightens-restrictions

Jag kommer aldrig mer att kopa nagot mer fran dom kinesiska kommunistdiktatorerna, mordarnas stampel: Made-in-China, jag kommer att uppmana alla att gora detsamma.

Bojkotta dom kinesiska kommunistmordarna!
Citera
2020-05-18, 09:28
Medlem
klybans avatar
Citat:

https://asia.nikkei.com/Spotlight/Huawei-crackdown/TSMC-halts-new-Huawei-orders-after-US-tightens-restrictions

Jag kommer aldrig mer att kopa nagot mer fran dom kinesiska kommunistdiktatorerna, mordarnas stampel: Made-in-China, jag kommer att uppmana alla att gora detsamma.

Samma här, köper inte heller längre Kinesiskt(Int egjort på par år, och där det är möjligt att undvika, för undivika Kinesiska varor är inte möjligt, dock tror jag du ljuger för du inte ska se ut som en hycklare och vart komemr din Iphone ifrån?), men av legitima orsaker, än fantasier om ett virus och att man drog tillbaka personal ifrån detta labb i Wuhan.
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Nej ingen politiker bör nog sätta på piedestal men som jag ser det så är små förbättringar bättre än ingenting. Och ett bättre skyddsnät i form av t.ex för den enskilde billig sjukvård är ju bevisat en tillgång för en nation. Bättre allmänt anställningsskydd som också gynnar samhället är också en styrka. Överstatlighet som många i USA ser som ett rött skynke är ju något helt annat.
Det lustiga är att man tror det är över i USA på POTUS och administrationen, ja, i alla fall när man öppnar munnen.

Och det vet vi ju redan det inte är.
Det mest lustiga är dessa aggressiva motståndare, som sen går runt med munskydd, vad beror detta hyckleriet på?
Sen förstår jag att vi börjar komma till en punkt att man måste öppna upp i USA, men jag tror Amerikaner generellt är för korkade att hålla smittsspridningen nere och långsam.
Citera
2020-05-18, 09:31
Medlem
Citat:

Nu har väl Kina rätt mycket marknadsekonomi och väsentligt mindre kommunism gällande styret, men likväl en despot. Jag kommer heller aldrig handla Huawei eller andra kinesiska märken då de direkt eller indirekt styrs av regimen.

Märkligt hur människor kan stödja Trump som steg för steg förvandlar USA till att bli allt mindre demokratiskt och där kritiker sparkas till höger och vänster...
Citera
2020-05-18, 09:33
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du menar att USA inte har problem med nästan hundratusen döda innan 1:a juni?
Det har större problem med lockdown och obstruerande demokrater som blivit berusade av makt och helst vill att "pöbeln" ska var beroende av allmosor från sittande demokratiska politiker. Folket har dock fått nog.
Citera
2020-05-18, 09:39
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det har större problem med lockdown och obstruerande demokrater som blivit berusade av makt och helst vill att "pöbeln" ska var beroende av allmosor från sittande demokratiska politiker. Folket har dock fått nog.

Har du missat att republikanerna fortfarande har majoritet i senaten och att Trump fortfarande är president?

Var det inte för övrigt Trump som sa att han hade absolut makt eller menar du att staterna inte längre ska ha rätten till att bestämma saker själva, är du för en stalinistisk federalisering av USA?
Citera
2020-05-18, 09:40
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Har du missat att republikanerna fortfarande har majoritet i senaten och att Trump fortfarande är president?

Var det inte för övrigt Trump som sa att han hade absolut makt eller menar du att staterna inte längre ska ha rätten till att bestämma saker själva, är du för en stalinistisk federalisering av USA?
Har du missat att det finns många demokratiska guvernörer och att det är de som har ansvaret för respektive stater lockdown?
Citera
2020-05-18, 09:42
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Har du missat att det finns många demokratiska guvernörer och att det är de som har ansvaret för respektive stater lockdown?

Återigen, förespråkar du en stalinistisk federalisering av USA där staterna tas ifrån deras självrätt och självbestämmande enligt den rådande konstitutionen?

Trump sa för övrigt själv för mindre än 2 månader sedan att han har absolut makt och kan tvinga staterna att öppna upp igen.
Citera
2020-05-18, 09:44
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Återigen, förespråkar du en stalinistisk federalisering av USA där staterna tas ifrån deras självrätt och självbestämmande enligt den rådande konstitutionen?

Trump sa för övrigt själv för mindre än 2 månader sedan att han har absolut makt och kan tvinga staterna att öppna upp igen.
Jag förstår inte varför du ställer en så korkad fråga. Som sagt - det är guvernörerna som beordrar lockdown och det är demokratiska guvernörer som obstruerar the reopening. Att du väljer att snacka goja, spelar inte någon roll. Verkligheten är som verkligheten är.

Om du inte förstår begreppet OBSTRUERAR, kan du fråga din personliga assistent om hjälp. Eller Siri.

Edit: Jag ska hjälpa dig:
Citat:
medvetet försvåra utförandet av något; göra motstånd, sätta sig på tvären; inte bara vägra acceptera utan även tjurigt arbeta emot (t.ex. vad andra har kommit överens om)
Johan skulle alltid obstruera.
Det är obegripligt varför regeringen alltid obstruerar lagförslaget.
https://sv.wiktionary.org/wiki/obstruera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in