2020-05-22, 10:16
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islamcultofdeath
https://www.svd.se/italien-kan-ha-betydligt-hogre-covid-dodstal

Då undrar man såklart (det gjorde jag även tidigare) hur ser det ut i inkompetenta sverige? Myndigheterna säger att 4k har dött, men är de döda egentligen 6k, 8k?
Sveriges rapportering stämmer faktiskt mycket bra med vår överdödlighet. Det har varit uppe flera gånger i tråden. Vi är bättre än de flesta på att räkna rätt. Det är därför det ser ut som om vi ligger så högt relativt andra länder.
Citera
2020-05-22, 10:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Så du menar att de filmer som vi har sett på youtube och även i svensk media talar om en "bra hantering av viruset"?

Jag skulle inte ha velat bli förd med tvång av 5 män till en bil för att föras till ett boende där de misstänkt smittade förvarades.

Inte heller önskar jag att Tegnell hade svetsat igen min bostadsdörr.

Vi såg också vilket kaos det fanns på deras sjukhus och hur folk låg i drivor och läkare och de anhöriga skrek hysterisk..

Och nu har man ändå rapporterat att smittan har spridits vidare och att de har svårt att kontrollera den.

Men våtmarknaderna har ju öppnats upp igen...

Det kommer att vara intressant att höra vad den där laboratiechefen har att rapportera. Hon som flydde till Paris med viktiga dokument i sin portfölj..

Man har förbjudit jakt och förtäring av en massa vilda djur i Wuhan. Mår du bra utav att ljuga?
Citera
2020-05-22, 10:19
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Så kan det vara. Finnarna är ändå djupt sårade och vill inte ha något med det där "skitlandet" att göra i fortsättningen.. Vem fan skulle vilja åka till Akropolis? Ptyi.. ;-)

Undrar hur stolta grekerna själva skulle ha reagerat om deras grannländer fick komma till Finland - med inte de? (Nu har ju inte grekerna haft råd att åka utomlands på åratals så detta är endast en hypotetisk fråga.)

Verkligen är finnarna djupt sårade?
Citera
2020-05-22, 10:19
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ok. Jag ska göra ett test: NÄR kommer nästa pandemi enligt dig efter att ha hört Olsens expertutlåtande?

Själv skulle jag har sagt 8-100år. Fullt medveten om att ingen jävel att kräva ansvar av mig om 100år. Knappt om 8år.. För om 8år skulle jag bara säga att "den kommer..".

Vad är skillnaden då istället för att säga ärligt "jag vet inte. ingen vet faktiskt."?

Jag misstänker att det är en ny bok på g av Björn Olsen: "Nästa pandemin". Den boken kommer att sälja som smör - trots att Olsen inte kan säga ett skit med säkerhet.

Skillnaden är noll.
Men att som expert säga så är förkastligt om man vill ha mediautrymme.

Björn O har böcker att sälja,och då måste man visa att man vet bättre än alla andra.
De flesta människor som läser om hans siande kommer acceptera hans uttalande om 5-50 år som en sanning.
Citera
2020-05-22, 10:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Sveriges rapportering stämmer faktiskt mycket bra med vår överdödlighet. Det har varit uppe flera gånger i tråden. Vi är bättre än de flesta på att räkna rätt. Det är därför det ser ut som om vi ligger så högt relativt andra länder.

Med andra ord litar du blint på vad alla myndigheter väljer att berätta för dig.
Om de skulle be dig äta ditt eget bajs för det hindrar att du får covid-19, hade du gjort det också?

Inte konstigt att 80% av Sveriges befolkning är förlorade.
Citera
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Kina rapporterar nya smittfall i nordöstra Kina. Enligt läkarna beter sig viruset på ett annorlunda sätt än tidigare, vilket gör isoleringen och kvävningen ännu svårare. Exempelvis tycks inkubationstiden vara längre än tidigare.

I de nya fallen har man ingen feber, man är bara trött och har ont i halsen. Sjukdomstiden tycks också vara längre än tidigare.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006488202.html

Är du finne också? Många aktiva finnar i tråden Chrome ville bara översätta halva artikeln och jag såg bara info om Italien i det den översatte, men:

Låter det inte som viruset muterats mkt mildare där isf? "Bara trött och ont i halsen" låter betydligt bättre än problemen många fick innan.
Citera
Medlem
Citat:
Så du menar att de filmer som vi har sett på youtube och även i svensk media talar om en "bra hantering av viruset"?

Jag skulle inte ha velat bli förd med tvång av 5 män till en bil för att föras till ett boende där de misstänkt smittade förvarades.

Inte heller önskar jag att Tegnell hade svetsat igen min bostadsdörr.

Vi såg också vilket kaos det fanns på deras sjukhus och hur folk låg i drivor och läkare och de anhöriga skrek hysterisk..

Och nu har man ändå rapporterat att smittan har spridits vidare och att de har svårt att kontrollera den.

Men våtmarknaderna har ju öppnats upp igen...

Det kommer att vara intressant att höra vad den där laboratiechefen har att rapportera. Hon som flydde till Paris med viktiga dokument i sin portfölj..
De gick lite väl hårt fram i början, men de fick snabbt kontroll på smittan. Man hade kunnat använda lite mildare metoder, men de tog det säkra före det osäkra. Andra länder har varit nästen lika effektiva utan att bökstavligen låsa in folk.
Vårmarknaderna har öppnats och det tyder starkt på att kineserna inte själva tror att det är därifrån som viruset har spridits. Jag tycker det är troligare att det har spridits från ett labb eller från människor som har fångat fladdermöss.
Citera
2020-05-22, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalvatorMundi
Antalet avlidna under våren har varit 30% högre än normalt. Jag vet dock inte hur stor andel av avlidna som har konstaterats smittade.
Det intressanta är att veta om de som smittats av viruset också främst av allt dog på grund av det? Många dör ju av andra huvudsakliga sjukdomsorsaker eller av felbehandling/felmedicinering etc .
Citera
2020-05-22, 10:22
Bannlyst
Citat:
Vad har det med att köpa mjölk att göra?

En 80-åring som känner sig frisk, men har underliggande sjukdomar ska inte gå till ICA och köpa mjölk.
Men det tycker din idol Gisecke att hen ska göra.

Kan du åtminstone försöka tänka lite bättre nästa gång? Jag vet, det är svårt, men ovanstående ekvation förstår till och med en 10-åring.
Citera
2020-05-22, 10:22
Medlem
Draken55s avatar
Citat:

" ser ut som" men herrejisses, tror du siffrorna är fake?
Tror du att det bara är Sverige som "rapporterar rätt" och alla andra gör fel?
Hur korkad kan en vuxen svensk vara?

https://www.gp.se/nyheter/gp-granskar/h%C3%A4lften-har-d%C3%B6tt-av-coronaviruset-p%C3%A5-%C3%A4ldreboendets-avdelningar-1.28188669

Kan du läsa svenska? Fatta att det inte bara är " i andra länder" det felrapporteras, du påminner ju om en regimtrogen idiot från Nordkorea.
Citera
2020-05-22, 10:23
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Med andra ord litar du blint på vad alla myndigheter väljer att berätta för dig.
Det är väl instanser utanför landet som konstaterat att vår rapportering stämmer bättre än de flestas med respektive lands överdödlighet. Har varit uppe i tråden flera gånger. Du bara hittar på en massa tjafs.
Citera
2020-05-22, 10:24
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
En 80-åring som känner sig frisk, men har underliggande sjukdomar ska inte gå till ICA och köpa mjölk.
Men det tycker din idol Gisecke att hen ska göra.
Du har ingen rätt att bestämma över andra människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in