Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
- Det är inte alltid man kan se på en person huruvida den bär på smitta eller inte. Ska man låta en misstänkt smittbärare kliva in i samhället, bara för att personen inte visar tecken på sjukdom?
Tanken med karantän, är att man isolerar till synes friska personer under en period, för att säkerställa att dom inte bär på smitta
.
Sedan när fick staten rätt att bestämma över friska människors liv?
Jag kan dö om jag sätter mig i bilen och kör på någon påväg till jobbet.
Skall jag inte få köra bil då?
Dessutom har du gått på den här skrämselpropagandan helt och hållet.
Sjukdomar sprids inte genom att man bara går förbi varandra.
Det finns ingen som helst evidens för ”social distansering” däremot för att tvätta händerna.
Finns ingen som helst evidens för att masker hindrar smittspridning hos friska personer.
Dessutom har inte många dött i Covid19.
Agerandet från världens regeringar motsvarar inte hotet från Covid19.
Hela den här farsen baseras på ett par beräkningsmodeller från Dr.Neil Fergusson på Imperial College.
Det var 13 år gamla beräkningar som han inte gått med vilket underlag han haft.
Enligt Fergussons modell skulle miljoner dö i USA. Hundra tusentals dö i UK.
Samma Neil Fergusson som hävdade att milj skulle dö i fågelinfluensan -07...27 pers dog i UK.
Samma Neil Fergusson vars studier finansieras av Bill&Melinda Gates Foundatin.
Samma Bill Gates kommer distribuera vaccinet till Corona.
Vilket förövrigt Joacim Rocklöv på Umeå Uniniversitet får sin finansiering från(Bill&MelindaGates Foundation).
Neil Fergusson har senare under april själv gått och reviderat sina beräkningar rejält innan han sa upp sig på Imperial collehe förra månaden.
Citat:
- Att sätta människor i karantän är ingenting nytt. Under Digerdödens dagar tvingades anländande fartyg att hålla sig isolerade i 40 dagar. Ifall ingen hade blivit sjuk under dessa 40 dagar, så tilläts besättningen gå iland. Detta förfarande innebar att även friska människor tvingades genomgå isolering, för att säkerställa att dom verkligen inte bar på sjukdom.
Digerdöden var lömsk, på så sätt att man var smittsam redan innan själv märkte av att man är sjuk. Covid-19 har samma lömska egenskap. När en individ blir sjuk, så är det redan för sent stoppa smittspridning genom att isolera denna individ.
Det är en väldig skillnad att isolera handelresande på en båt som anländer till en hamn och helt lands befolkning i sina hem.
Återigen...nej...man har aldrig isolerat folk i sina hem.
Du har helt och hållet köpt hela denna covid19 skrämselpropaganda från media.
Har media någonsin sagt sanningen förut?