Citat:
Ursprungligen postat av
climasol
Våra så kallade experter har bevisligen haft fel i nästan alla sina gissningar så hur kan någon fortfarande ha förtroende för en sådan som Giesecke när Sverige har de högsta dödstalen per capita i världen. Tycker du att det är bra att folk dör och resten av världen ser Sverige som ett avskräckande exempel?
Svenska medier har varit ofattbart snälla mot myndigheterna, även om det på senare tid har blivit en mer skeptisk ton.
Om det är så att Kina medvetet har spridit viruset eller det har spridits från ett labb på grund av slarv så förtjänar de att straffas så klart. Så det kan vara bra med en grundlig utredning. Men däremot har Kina hanterat smittan ljusår bättre än Sverige.
Vi får skylla oss själva som släppte in viruset trots att man var förvarna.
Så du menar att de filmer som vi har sett på youtube och även i svensk media talar om en "bra hantering av viruset"?
Jag skulle inte ha velat bli förd med tvång av 5 män till en bil för att föras till ett boende där de misstänkt smittade förvarades.
Inte heller önskar jag att Tegnell hade svetsat igen min bostadsdörr.
Vi såg också vilket kaos det fanns på deras sjukhus och hur folk låg i drivor och läkare och de anhöriga skrek hysterisk..
Och nu har man ändå rapporterat att smittan har spridits vidare och att de har svårt att kontrollera den.
Men våtmarknaderna har ju öppnats upp igen...
Det kommer att vara intressant att höra vad den där laboratiechefen har att rapportera. Hon som flydde till Paris med viktiga dokument i sin portfölj..