Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-05-22, 09:40
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosFetto
Nu när man fått klarhet hur hans "företag" är uppbyggda inser man hur fatal hans handling är för väldigt många människor.

Det är lite som att jobba som brandman och vara pyroman. Polis som begår brott osv.
Fast liknelsen haltar på en väsentlig punkt: pyroman-brandmannens handlande genererar mer jobb åt sina kollegor...
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2020-05-22 kl. 10:04.
Citera
2020-05-22, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnugenAfKnungsan
Vad skulle hon ha skrivit annars?
"Hej jag är en 36 årig rumänska som låtsas vara en 22årig polska. 80% av mina intäkter går till mina albanska hallickar. Psykisk ohälsa utsatt för övergrepp i barndomen med missbruksproblematik. Ofta säljer jag min kropp till påtända illaluktande tjocka gubbar som ibland blir lite hårdhänta"
Förstår det resonemanget men det ger upphov till större debatter som eskalerar till att folk tror att den allmänna synen på prostitution ska vara likställd med människohandel eller våldtäkt helt utan någon insyn på bland säljaren, ingen fokus där. Jag stör mig kraftigt på det bara och det har inte med att jag vill ta bort faktumet att det kan faktiskt vara så som du skriver.
Citera
2020-05-22, 09:50
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Du kan inte jämföra Paolo med Mike Tyson... På något sätt alls.

Nej. Mike Tyson är helt överlägsen Paolo Roberto:

Citat:
Mike Tyson: I beat up seven prostitutes when I was high on cocaine, morphine and cognac'

https://www.dailymail.co.uk/news/article-2130531/Mike-Tysons-lowest-point-drunkenly-beating-7-hookers-high-cocaine.html
Citat:
Mike Tyson: 'I was a prostitute hunter'

https://edition.cnn.com/videos/bestoftv/2012/06/20/ac-ridiculist-mike-tyson-vegan.cnn
Citat:
He was petrified that he had AIDS, yet he was sleeping at strip clubs and having unprotected sex with hookers

https://nypost.com/2013/10/27/mike-tyson-reveals-drug-and-sex-addictions-in-new-memoir/
Citat:
I got tired. Like every time a prostitute –- I would head back from a trip -- I had to sleep with her.

https://www.today.com/news/mike-tyson-prostitute-hunter-former-champ-talks-checkered-past-835303
Citat:
Mike Tyson Turned Vegan To Stop Having Sex With Prostitutes

Mike Tyson has revealed that he turned vegan because he got tired of sex with prostitutes.

https://www.mid-day.com/articles/mike-tyson-turned-vegan-to-stop-having-sex-with-prostitutes/168951

Mike Tyson löste problemet genom att bli vegan. Kanske något för Paolo Roberto?
Citera
2020-05-22, 09:55
Medlem
Alla tycks vara överens om att avsky Paolo Roberto
https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/kronikor/197767-alla-tycks-vara-overens-om-att-avsky-paolo-roberto/
Men vet ni vad. Hat är en återvändsgränd. När man har skrivit tio inlägg om att Paolo Roberto är ett äckel, vad ska då det elfte inlägget handla om och varför behövs inläggen ens när vi alla ändå är överens?
Läs hela den länkade artikeln innan ni kommenterar.
Citera
2020-05-22, 10:08
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Mike Tyson är helt överlägsen Paolo Roberto:

Mike Tyson löste problemet genom att bli vegan. Kanske något för Paolo Roberto?

Tyson har dessutom suttit i fängelse för våldtäkt, men är idag både uppskattad och omtyckt. Lustigt hur vissa kommer undan, kanske tar det emot att metoo:a en neger?
Citera
2020-05-22, 10:08
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RLKing
Jodå..det kan man visst...jämförelsen var ett sexbrott och som man i Tysons fall numera inte bryr sig om ett skvatt...det var dessutom en våldtäkt som var klart värre än Paolos ”lilla” sexköp.Det var ingen jämförelse vad gäller boxningen. Jämförelsen gällde handlingen. Media har blåst upp Paolos grej helt j-a otroligt. Men som i Tysons fall kommer den säkert att förminskas med tiden
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Sexköpet och sexsäljaren var i konsensus med varandra, i tysons fall var det inte samma sak. Kan du begripa detta nu i ditt heliga tempel?
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur vet du det?

Inte ens Paolo försöker påstå något sådant -- tvärtom, han brydde sig inte förrän efteråt och utgår ifrån att hon inte var där för att hon ville.

Jag tycker ni missar det kanske mest intressanta med Mike Tyson. Mike Tyson var en notorisk och regelbunden sexköpare. Han besökte bordeller, strippklubbar och hade ofta flera prostituerade på en och samma gång. Han även slog dem ibland. Se mitt inlägg ovan:

(FB) Skvaller om Paolo Roberto - "Kungen av Kungsan"

Detta var känt också. Media skrev om det, men direkt fördömande var de ju knappast. De mest konstaterade faktum.

Skillnaden i attityd jämfört med Paolo Roberto är stor.
Citera
2020-05-22, 10:15
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur vet du det?

Inte ens Paolo försöker påstå något sådant -- tvärtom, han brydde sig inte förrän efteråt och utgår ifrån att hon inte var där för att hon ville.
De flesta som arbetar runt om i världen är nog inte där för att dom vill utan för att dom måste för att försörja sig och sin familj.
Citera
2020-05-22, 10:22
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Det var aldrig "hans", det har framgått ganska tydligt nu i tråden att det hela bara var ett marknadsföringstrick. Paolo sålde bara sitt namn. Sen är det en helt annan firma som tillverkar maten och omsätter pengarna.
Trodde du att det var Paolo som kokade ihop såsen hemma i köket?
Citera
2020-05-22, 10:28
Medlem
Många jämför Mike Tysons och Frank "kuken måste få sitt" Anderson sexköpande med Paolos och säger att det var inte så farligt. Skillnaden är att Tyson och Frank inte hade sitt varumärke att tänka på. Ingen av dom höll föreläsningar, lagade mat i tv eller lånade ut sitt namn till företag och matvaror.

Som influencer måste man tänka på ryktet. Se bara på Blondinbella.
Citera
2020-05-22, 10:31
Medlem
Citat:
Jag tycker ni missar det kanske mest intressanta med Mike Tyson. Mike Tyson var en notorisk och regelbunden sexköpare. Han besökte bordeller, strippklubbar och hade ofta flera prostituerade på en och samma gång. Han även slog dem ibland. Se mitt inlägg ovan:

Detta var känt också. Media skrev om det, men direkt fördömande var de ju knappast. De mest konstaterade faktum.

Det där kan man ju diskutera in absurdum ur olika tids- och geografiska perspektiv ("en persisk poet på 700-talet hade 700 sexslavar, ska vi bojkotta hans verk?", typ), men det jag inte begriper är hur Paolo kunde vara så infernaliskt korkad att han gick ut med det offentligt. Gammelmedia hade väl bara fortsatt köra storyn om "tv-profilen" och circa 70% av befolkningen hade väl aldrig fått någon kännedom om att det var han, eller? Känns nästan som att det här seppukut var stageat. Han kanske ändå planerade att dra sig tillbaka men kunde inte låta bli att som ett sista avtackningstal i strålkastarljuset leverera ett subtilt vaffanculo till de svenska moralsossarna.
Senast redigerad av oshin.cantwell 2020-05-22 kl. 10:34.
Citera
2020-05-22, 10:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Om vi bortser från aftonbladets inramade berättelse samt Paolos astronomiska dumhet i tv intervjun länkades hennes sexsida ut där det stod att det var frivilligt så går jag till godo att tro så. Men han sa fortfarande "hon var säkert dittvingad" så för er som vill luta sig åt motsatsen så är det heller ingen indikation heller på att det är självfallet 100 procent som bevisar motsatsen men det öppnar upp för frågor men direkt inte ett solklart erkännande.
Återigen -- det var INTE hennes sexsida, utan ett exempel på vad det kostar att gå till prostituerade.

Paolo sa att han inte brydde sig, men han antar att hon inte var där för att det var så trevligt.
Citera
2020-05-22, 10:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Tyson verkade inte i Sverige och var inte heller känd för att moralpredika för andra och framhäva sig själv som ett mönsterexempel på gott leverne och god karaktär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in