Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-05-22, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Du kan inte jämföra Paolo med Mike Tyson... På något sätt alls.
Mike tyson och Paolo är samma jämförelse som mellan ett lodjur och en tiger
Citera
2020-05-22, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RLKing
Jodå..det kan man visst...jämförelsen var ett sexbrott och som man i Tysons fall numera inte bryr sig om ett skvatt...det var dessutom en våldtäkt som var klart värre än Paolos ”lilla” sexköp.Det var ingen jämförelse vad gäller boxningen. Jämförelsen gällde handlingen. Media har blåst upp Paolos grej helt j-a otroligt. Men som i Tysons fall kommer den säkert att förminskas med tiden
Sexköpet och sexsäljaren var i konsensus med varandra, i tysons fall var det inte samma sak. Kan du begripa detta nu i ditt heliga tempel?
Citera
2020-05-22, 08:45
Medlem
Gizurs avatar
Jag undrar vem han ringde direkt efter att han blev tagen och insåg hur hemsk situationen var.

En variant på ”Vegas wake up call” (man vaknar upp bredvid en död prostituerad i Las Vegas). Vem ringer man? Bästa vännen, en advokat, frun/flickvännen, mamma, syskon?

Roberto ringde flickvännen ganska tidigt. Men kanske borde han ha ringt en vän och snackat ut ordentligt först

Hans usla framträdande i TV tyder annars på att han inte talat ut ordentligt med någon.
Citera
2020-05-22, 08:53
Medlem
KnugenAfKnungsans avatar
"Förlorade miljoner innan skandalen" står det under en betalväggsartikel i AB.

Kanske en lämlig exit strategi innan PR hamnade för långt ned på minuskontot.
Nu fick han ju ivarjefall 126kr.
Citera
2020-05-22, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Jag har lite svårt att gråta över pastaföretaget. De satsade på att marknadsföra en produkt genom en kändis. En kändis som inte har med företaget att göra, och där de bygger upp kopplingen mellan Paolo och mat. Vad jag vet finns det inget som säger att Paolo faktiskt kan laga mat, annat än till vanligt husbehov.

Att den uppblåsta imagen plötsligt imploderar är kanske beklagligt, men något som företaget måste ha tagit med som en medveten risk.

Satsa hårt på en profilering och skörda stora pengar om det funkar. Men kom inte och gråt sen ifall er inte lyckades. Och framför allt! Skyll inte ifrån sig!

Exakt så är det. Ekonomiska bedömare har konstaterat att det är en oerhört stor risk med det här upplägget och därför ser man det inte så ofta i Sverige. Det är en högrisksatsning och det som nu hände är det som ligger i vågskålen från dag ett.
Citera
2020-05-22, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnugenAfKnungsan
"Förlorade miljoner innan skandalen" står det under en betalväggsartikel i AB.

Kanske en lämlig exit strategi innan PR hamnade för långt ned på minuskontot.
Nu fick han ju ivarjefall 126kr.

Det handlar väl om restaurangsamarbetena - och de har förlorat stora summor och går på knäna pga coronapandemin - sedan gör deras ansikte utåt bort sig som lite extra krydda på moset.
Citera
2020-05-22, 09:03
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Haha, vad är annars förklaringen till att vissa tror att det finns lyckliga prostituerade? Det har väl alla tänkande personer slutat tro för 20-30 år sedan. Visst finns det allt för många som gör det frivilligt, som inte tvingas av någon, men som gör det av olika psykiska trauman och tidigare övergrepp mm, men tror någon att de är lyckliga när de varit i den branschen ett tag?

Det är ingen naturlag att alla måste vara lyckliga över sitt arbete, och jag har heller ingen skyldighet att försäkra mig att så är fallet innan jag köper något. Pizzabagaren som i 30 år jobbat tio timmar per dag, utan semester, är knappast överlycklig.

Jag köper pizza ändå, även om det bästa kanske vore om alla bojkottade honom så bolaget slutligen kan haverera och han kan söka lycka någon annanstans. Men så fungerar det inte.
Citera
2020-05-22, 09:06
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag köpte Paolos pasta till halva priset, 15:-, och fick 200g ordinär färsk spaghetti i en ganska ful förpackning . Innan kostade den alltså 150 kr kilot. Helt makalöst hur hans nuna kunde sälja, om det nu sålde bra innan skandalen...
Citera
2020-05-22, 09:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Sexköpet och sexsäljaren var i konsensus med varandra, i tysons fall var det inte samma sak. Kan du begripa detta nu i ditt heliga tempel?
Hur vet du det?

Inte ens Paolo försöker påstå något sådant -- tvärtom, han brydde sig inte förrän efteråt och utgår ifrån att hon inte var där för att hon ville.
Citera
2020-05-22, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur vet du det?

Inte ens Paolo försöker påstå något sådant -- tvärtom, han brydde sig inte förrän efteråt och utgår ifrån att hon inte var där för att hon ville.
Om vi bortser från aftonbladets inramade berättelse samt Paolos astronomiska dumhet i tv intervjun länkades hennes sexsida ut där det stod att det var frivilligt så går jag till godo att tro så. Men han sa fortfarande "hon var säkert dittvingad" så för er som vill luta sig åt motsatsen så är det heller ingen indikation heller på att det är självfallet 100 procent som bevisar motsatsen men det öppnar upp för frågor men direkt inte ett solklart erkännande.
Senast redigerad av Xxrudeacidxx 2020-05-22 kl. 09:27. Anledning: Fel
Citera
2020-05-22, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Exakt så är det. Ekonomiska bedömare har konstaterat att det är en oerhört stor risk med det här upplägget och därför ser man det inte så ofta i Sverige. Det är en högrisksatsning och det som nu hände är det som ligger i vågskålen från dag ett.

Nu när man fått klarhet hur hans "företag" är uppbyggda inser man hur fatal hans handling är för väldigt många människor.

Det är lite som att jobba som brandman och vara pyroman. Polis som begår brott osv.
Citera
2020-05-22, 09:38
Medlem
KnugenAfKnungsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Om vi bortser från aftonbladets inramade berättelse samt Paolos astronomiska dumhet i tv intervjun länkades hennes sexsida ut där det stod att det var frivilligt så går jag till godo att tro så. Men han sa fortfarande "hon var säkert dittvingad" så för er som vill luta sig åt motsatsen så är det heller ingen indikation heller på att det är självfallet 100 procent som bevisar motsatsen men det öppnar upp för frågor men direkt inte ett solklart erkännande.
Vad skulle hon ha skrivit annars?
"Hej jag är en 36 årig rumänska som låtsas vara en 22årig polska. 80% av mina intäkter går till mina albanska hallickar. Psykisk ohälsa utsatt för övergrepp i barndomen med missbruksproblematik. Ofta säljer jag min kropp till påtända illaluktande tjocka gubbar som ibland blir lite hårdhänta"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in