2020-05-21, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Har läst hela fup nu och blev helt golvad men vad jag kan se så ryckte R upp sig när P satt i fängelse för att sedan tappa greppet igen när han kom tillbaka.

Fick R någon som helst hjälp/stöd i att lämna P?
Det verkar inte så. Där har samhället brustit.
Barnen lämnades i familjen kaos, där har samhället brustit.
Annars är det föräldrarna som är skyldiga.
De har haft ihjäl sitt barn.
De har nästan haft ihjäl lillpojken också med alla droger, och vem vet vad de utsatt alla dessa barn för som inte kommit fram. Fy!!!!
R har prioriterat sin sjuka relation till P i alla dessa år vilket har gått ut över barnen.
Jag lider enormt när jag läser hur äldste sonen har haft det, önskar så att jag kunde fått hjälpa honom. Han hade ingen pappa, den enda han hade var mamman, galne elake P och den (knasiga?) familjen på Ps sida. Fy fan. Varför lämnades han där?? Varför fick han inte bo i ett familjehem? Så många år på lvu fast han inte var kriminell. Det är inte okej.
Det som föräldrarna påstår om sonen är det ingen annan som styrker, de har hittat på saker för att få honom omhändertagen vilket krossar mitt hjärta.
Suget efter droger är så starkt att en mamma kan svika och blunda för sitt eget barn, det är så fruktansvärt hemskt!
...och jag klandrar P för att hon gick den vägen även om hon hade ett missbruk av benzo redan när hon träffade honom -och även fast hon borde ha tagit sitt ansvar och:
1, slutat missbruka
2, lämnat innan det blev så illa som det blev.
Fyyyy vad detta är hemskt tragiskt!

Med det sagt så har hon varit hemma utan att ingripa när barnen utsatts för P. Eventuellt har hon hjälpt till med psykisk och fysisk misshandel och hon har ev även varit delaktig i Es död och skändning av hennes kropp.
Hon är inte oskyldig.

Gud vad du gullar med monstermorsan.
Citera
2020-05-21, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dengummangickinte
Hur menar du att A sovit i en plastpåse?

Vidare berättade A att han istället för kalsonger fick sova iförd plastpåsar.

Citat:
Han berättade att han var rädd för Patrik och att han inte ville kalla honom pappa. När han
fick veta att han inte behövde göra det blev han lättad och raderade Patriks namn i sin telefon.
A beskrev att han behandlats med tortyrlikande metoder av Patrik, tex blev han väckt
ideligen på natten. Han tvingades sova i plastpåse i stället för kalsonger
Citera
2020-05-21, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Det finns någonstans nämnt en låst dörr.

Det vore ju oerhört naivt av polisen att inte öppna den 😉
Citera
2020-05-21, 22:45
Medlem
Citat:
Gud vad du gullar med monstermorsan.

Jag tolkar det inte som att hen "gullar"
Däremot är jag övertygad om att P varit lika lynchad fortsatt i denna tråden om han var i livet.
Nu försvann ju 50% av "ondskan " och då tenderar folk att lägga 100% på den som är kvar.

De är sannerligen lika skyldiga båda två, då de båda hade yttersta ansvaret för det försvarslösa barnet.

Att inte ingripa /agera när ens barn far illa är det samma som att passivt delta.
Så nej, ingen av dessa två ska kunna "köpas loss sin skuld , inte ens med sig i döden, de har dödat och plågat sitt eget barn.
Citera
2020-05-21, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss.G
Jag bor ju långt därifrån så svårt. Men har du sett barnen någon gång? Den äldsta måste ju gå i skolan. Och den yngsta är ju ändå på Bvc så det kan ju inte ha varit helt misär. Försöker intala mig själv att det måste ändå ha funnits lite gott med dem eftersom de lyckades ha de två andra barnen hos sig utan att någon reagerat.

Men vet du vilken anhörig det var som ringde Melinda och sa att det inte var bra? Sjukt att säga med tänker oxå att det var ändå skönt för esmeralda att ha lite opiater i sig så hennes oro dämpades.

Finner inga ord.
Citera
2020-05-21, 23:00
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jag fick intrycket att de förvarat henne i källaren tidigare åtminstone. Mamman skriver ju till pappan att E skulle bli hysterisk om hon fick veta något om källaren.

Ett av Putte o Rebeca S barn säger att Esmeralda fick vara/sova i ett skåp i köket (eller något liknande).
En dörr från köket till källaren kanske kan uppfattas som att den liksom tillhör köket..?
Om det dessutom finns ett utrymme under/bakom källartrappan (dit Rebecka drog när hon och Patrik hade grälat) så kanske det - enligt pundarna - är en ypperlig plats att förvara barn?
Citera
2020-05-21, 23:03
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Ett av Putte o Rebeca S barn säger att Esmeralda fick vara/sova i ett skåp i köket (eller något liknande).
En dörr från köket till källaren kanske kan uppfattas som att den liksom tillhör köket..?
Om det dessutom finns ett utrymme under/bakom källartrappan (dit Rebecka drog när hon och Patrik hade grälat) så kanske det - enligt pundarna - är en ypperlig plats att förvara barn?

Sa de inte just "ett utrymme i köket"?
Citera
2020-05-21, 23:05
Medlem
Citat:
Okej, såg att det fanns för R, och att de egentligen inte vill ge benso på häktet men kände att det behövdes eller liknande i hennes fall.

Troligt är väl ändå att han inte heller var ärlig om missbruket.

Varflr får hon knark i häktet???
Citera
2020-05-21, 23:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Lilla E dog pga omständigheter överallt. Där folk vände ryggen eller hade skygglappar. Samhället skyddade inte henne i livet

Är så sjukt orolig att polis och andra instanser efter kommer vara lika slappa.. 😓
Önskar att det finns någon där som vänder på varenda sten för E's skull. Bara en enda person.

Vi hade en kvinna i en annan stad som fick dit 7 stycken personer genom en sjuhelvetes utredning. Ett omtalat mord. Hon gav sig inte. Hon gick igenom övervakningskameror från hela staden, följde linje efter linje för att dem INTE skulle kunna skylla ifrån sig.

Alla fick 10 år + utom en som körde bilen.
Den kvinnan vill jag ha just nu
Hur kom hon över övervakningsfilmerna?
Citera
2020-05-21, 23:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
De kan få benzo när de tänder av t ex.
Citera
2020-05-21, 23:12
Medlem
f30malmos avatar
Citat:

Hon hade det ju på recept, samt sov hon inte och låg och plockade i luften. Eller liknande.
Citera
2020-05-21, 23:14
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Sa de inte just "ett utrymme i köket"?

Jag har läst FUP under flera dagar (pga att livet kallar emellanåt), så jag minns inte de exakta orden, men tänkte att barnet kanske bara såg P och/eller R dra in E i köket, och sedan inte såg E mer den kvällen. därför antog hen att E fick sova i köket.
Eller att barnet inte var så specifik när hon berättade om det för sin mamma - om jag minns rätt så var det Rebeca S som framförde informationen till polisen..?

Det hade kanske inte varit en helt dum idé att förhöra (alltså barnförhör) Puttes och Rebeca S barn - näst efter @mos måste väl de haft bäst insyn, samtidigt som de inte var lika skrämda och hjärntvättade som stackars A verkar vara.

Jag är väldigt trött nu, o formulerar (eller tänker) inte jättebra, men hoppas att du förstår hur jag menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in