Självklart, skapar föhoppningar, alla vill vara först. Jag har inte hunnit läsa kliniska rapporterna men läst lite summeringar. Bland apor har det visat sig inte ge immunitet. Det förkliniska testerna är på små kontroll grupper och kommer inte ha statistisk signifikans men rapporter ska släppas i snartid, har ej kontrollerat om det gjorts ännu. Jag tvivlar starkt på tidslinjerna men jag tror definitivt astra har förhoppningar, börsen får dock en skjuts vilket kan vara något astra räknat med.
Vad yrar du om. Ett vaccin kommer till September/Oktober. Det är redan etablerat... om du har alternativa källor så visa gärna dom haha
Vi ses i september om detta.
Notera att "vi har ett vaccin" kan betyda att det finns ett vaccin men det är värdelöst, det är livsfarlig, det kan inte tillverkas i miljoner doser, det kostar för mycket. Får anta att aktie-experterna även kan besvara dessa frågor på ett positivt sätt. Eller så räcker det med exakt "vi har ett vaccin" för att betala mer för en flygaktie...
Och amerikanarna skickar 1 miljard dollar... lobbying för att få tillgång till vaccinet som Svenskar och Britter har forskat fram, samma Svenskar som Amerikanarna kritiserar lättvindigt. Samma jävla äckel... Amerikanare, Ryssar eller Kineser. Hatar dom alla.
Sverige är överlägset USA på fan och med alla plan med i beaktning att de är 290 miljoner mer personer än vad vi är. För att inte tala om Kina, riktigt värdelöst jävla land, 1 miljard människor och lyckas inte forska fram ett skit.
Eller ja, förstöra ekonomiskt för andra länder lyckas dom med.
När börjar återhämtningen? Om botten nås efter Coronakrisen, typ nästa sommar och vi ser stillastående priser i tre fyra år efter det så snackar vi om 2014 - 15 om man ska vara optimistisk
Vem fan vill bo överbefolkade städer. Blir ju deprimerad varje gång man blir påmind om mänskligheten.
Jag och familjen bodde 21 dagar i New York 2019. Samtidigt som det var en upplevelse så hatade jag varje dag. Manhattan är som Stockholm om 50 år. Bussköerna är oändliga. Folk som slåss på Brooklynbron för man kan inte komma fram. Polisen stoppade hela kvarteret runt Macys efter bombhot, så inga bilar kunde röra sig i centrum på 4 timmar. De stod alla där de stod. 1 timmes kö till att köpa en billig teaterbiljett. Försökte köpa 6 billiga is-glassar i Central park, "25 dollar tack". En buss fick punktering i Lincoln-tunneln och stoppade all trafik mellan Manhattan och hela östra New Jersey. Kön med väntande blev snabbt 500 meter lång, och när första bussen kom och jag kunde se bilkön åt andra hållet så var den oavbruten 3km lång med 300 bussar som bara stod. Ren lycka att komma hem till Lund.
Vem fan vill bo överbefolkade städer. Blir ju deprimerad varje gång man blir påmind om mänskligheten.
Bara titta på bostadspriserna så ser du folkets preferenser. Uppenbarligen är det många som inte delar dina preferenser.
En del menar ju att det är orimligt dyrt i Stockholm. (Verkar dock mest handla om att dom vill köpa där själva men vill inte hala upp det andra är beredda att betala. Dvs ordinär girighet).
Man kanske kan säga att vi här har fått halverade bostadspriser. Vilket efterfrågas i trådstarten. Och kanske mer därtill.
Då kunde man tänka sig att de som vill se billigare bostäder skulle slå till och köpa här. De får ju det de önskar.
Men jag märker inte att det sker heller. Dom blir inte nöjda när de får låga bostadspriser.
Alarmist-idioterna ser framför sig ett tredje världskrig innan återhämtning eller ja.. det är mer en önskan än något annat. Ofta grundar det sig i en bitterhet, exempelvis det som beskrivs ovan "jag vill köpa bostad billigt"
Ja, en del är bittra och önskar att det skall gå illa för alla andra. Vi kan ju se hur de skriver att de gottar sig åt andras olycka då och då.
Sedan har vi de som har stenåldern som enda hållbara levnadsstandard. Och när vi går över den nivån så är det inte "hållbart", och allt skall bara rasa tillbaka till stenåldern. (Även om de kanske inte är så specifika på just stenåldern, så trillar det ut som konsekvens ur deras resonemang).
De brukar ha som bekymmer att vi inte rasat tillbaka till stenåldern än. Och har då vissa ursäkter. T ex att FED räddar "systemet".
Men frågar man hur FED gör det blir det stora missnöjesyttringar. Det visar sig vara en trossats som inte kan ifrågasättas. Det blir som att ifrågasätta koranen bland islamister.
Och så har vi penningsystemhaveristerna. Som tror att det är gratis att nyproducera och priserna bara bestäms av mängden betalmedel. De ser att bostadspriser stigit mer än KPI och då är det en bubbla.
Ber man att de ska nyproducera billigare får man bara personangrepp och ursäkter tillbaka.
Och visar man att hyreshusen stigit mer, så blir det mest tyst. Jobbig info.