2020-05-21, 23:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av baraonda123
Jag ska inte alls skämmas. Jag är en vanlig medborgare. Jag är inte superman.
Du är så jävla dum i huvudet som slänger ut dej såna saker.
Jag är bara en medborgare och har inte makt att sätta mig mot alla förnekare som du som finns i detta land.

Och vem fan bryr sig vad du skulle göra? Vad är för idiotiskt resonemang?
Jag blir inte mindre värd ifall jag inte agerar.
Jag är som sagt bara en vanlig medborgare.
Vem fan bryr sig vad du hade gjort. FÖrutom att du sannolikt inte hade gjort ett skit eftersom som de flesta förnekare är du troligtvis bara en tölp.

Du är patetisk. Det finns miljoner personer som anser att det pågår ett folkmord. Så what? Är du dum i huvudet?
Va fan ska jag göra liksom? I dont give a fuck va du hade gjort. Det jag gör är att berätta sanningen för alla som läser här. Och det jag gör är att berätta att även du sitter där med öppen mun som lala förnekare och låter dej pissas i munnen. För det osm Tegnell & co gör mot mig, det gör de mot dig också.
Han utsätter dej, din familj, dina vänner om du har några för att dö mitt i pandemin.

Vilke idiot. Superman. ROTFL.
Att låta befolkningen få välja själva om de vill vara ute eller inte eller om de vill använda munskydd eller inte är varken att mörda eller pissa dem i munnen.
Citera
2020-05-21, 23:59
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Tror du verkligen att vi kan ha 6000 döda till midsommar??

500 i veckan eller 70 per dag i 4 veckor. Ja tyvärr kan det bli så.
Citera
2020-05-21, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jo. Det kommer nog vara möjligt att få bra priser till medelhavet i sommar för den som vill ta chansen.
Men det är ju grejen, ta chansen.

Ta chansen? Vari består risken att åka till medelhavet? Är det själva flygresan du tänker på?
Citera
2020-05-22, 00:01
Medlem
Rookie81s avatar
Gillar när fjollan Noah (på Paramount kanalen, hen som sitter i karantän nu) intervjuar Tegnell. Han ställer den känsliga frågan "ni verkar göra skillnad på folk och folk i Sverige när så många av en viss grupp dör" varpå han får höra ett dravel om "vi visste inte bla bla" och då blir han upplyst och är på Tegnell-tåget "jag hade aldrig tänkt på det på det viset...nu förstår jag hur du tänker...tack så mycket, seriöst, nu fattar jag!". Va?! Oj vad Tegnell blev bränd...eller? Demokraterna som likt Hitler piskar er (behövs dock inte, ni älskar det) att sitta isolerade i hemmet och du får chansen att grilla Tegnell, en som får Trump att rodna i hans sätt att hantera Corona, och du blir "upplyst" när han svarar "vi hade ingen aning".... Hahahahaha, ja visst Noah, du är min Gud. Nu förstår jag precis hur en demokrat ska vara...
Citera
2020-05-22, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Nu är sommaren snart här, vad skn vi förvänta oss i mitten av juli gällande corona? Någon gång måste det ta slut och allt går tillbaks

Three scenarios:

It comes back due to eased restrictions. Potentially a third wave in the autumn/winter.

It stays low for the summer before a second wave comes in autumn/winter.

It disappears entirely.
Citera
2020-05-22, 00:04
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, detta är ju vanligt i de katolska länderna. Att sjuksystrarna samtidigt är nunnor, och bor på klostersjukhuset/vårdhemmet. Vissa av dem lämnar aldrig klosterområdet mer, efter att de tagit doket, under hela livet. Det är på ett sätt fint! Men något säger mig, att varken svenska Vårdförbundet eller Kommunal kommer att gå med på de arbetsvillkoren!

Det är därför vi måste importera dom ,
Citera
2020-05-22, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Exakt och t.ex Frankrike testar ingen som dör utanför sjukhusen. Sverige är ju ett av de länder som faktiskt gör det till viss del. Utöver det har du länder som knappt testar någon alls.

Nja. Nu ska vi nog vara väldigt, väldigt försiktiga med att gå på propaganda som vissa sänder ut här i Sverige, detta är personer som har otroligt jäv/egenintresse av att peka finger åt andra länder och misstänkliggöra deras statistik, för att få Sveriges katastrof att se lite bättre ut.

Jag har upprepade ggr sett i utländsk rapportering att t.ex. Frankrike, Italien, m.fl. länder, flera ggr har reviderat upp sina siffror, just för att de rapporterat in nya hittade dödsfall, oftast från äldreboendena.

Här är ett exempel från Frankrike

Salomon said 7,091 fatalities have been recorded at French hospitals since March 1. A further 3,237 people have died at care homes for the elderly, he added, giving a much higher figure than reported on Monday.

Sammantaget kan man säga att de flesta västerländska och europeiska länder är ganska bra på att räkna de döda. Det kan förekomma brister i något enstaka land, men inte så att det helt plötsligt skulle visa sig att Sverige "egentligen" ligger i botten, av antal döda. Vi är tyvärr uppe i toppen, tillsammans med några andra länder i världen. Sorgligt men sant.

https://www.france24.com/en/20200407-france-s-coronavirus-death-toll-passes-10-000-after-steep-rise-at-nursing-homes
Citera
2020-05-22, 00:07
Medlem
Prognosen om flockimmunitet i sommar var felaktig, säger Tom Britton.

https://www.svd.se/flockimmunitet-i-stockholm-kan-droja
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Ekot 00:00. 106’000 nya Corona smittade i världen senaste dygnet. Det högsta sedan utbrottet i mars. Wow. Nu ökar vi takten på massdöden.

Så här är en pandemi. Startar mjukt och sedan brakar hela helvetet löst.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Du måste ha gott om skyddsmasker?

Det här med skyddsmasker är intressant. Det har ju varit omöjligt att få tag på dessa i butik (ffp3), på ebay så kostar det fläsk.

Men..

- Smittsiffrorna i europa går ner, belastningen på sjukvården likaså..
- Fabrikerna som tillverkar dessa masker, bör ju gå på högtryck..(även byggt/ställt om produktion)

Det bör märkas snart, att det blir lättare att få tag i masker.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Att låta befolkningen få välja själva om de vill vara ute eller inte eller om de vill använda munskydd eller inte är varken att mörda eller pissa dem i munnen.

Hur kan du vara så inkompetent som inte inser att tillåta folk själv bestämma utsätter andra för risk att smittas?
Alla i Sverige som inte vill utsättas för att bli smittade, utsätts för att bli smittade.
Man prioriterar friheten (att gå på uteserveringen) hos en grupp hjärtlösa svin som skiter i andra istället för att prioritera de som riskerar livet.
Därför är det mord. Det är vållande till annans död.

Och även du blir pissad i munnen av staten som skiter ifall du eller folk du verkligen bryr dig om blir smittade och dör.

Men har man ingen som man bryr sig om och man tror man är superman de tycker man att staten gör rätt.
Och eftersom det finns många ensamma människor i Sverige som ingen bryr sig om är det därför att detta tillåts.
Därför i andra länder där man bryr sig om sina nära och kära tillåts inte ett folkmord som här i Sverige.
Gå och öppna munnen nu, snart behöver tegnell gå på toa.
Citera
2020-05-22, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Har det brunnit i proppskåpet hos dig?

"Total New Unemployment Reaches 38.6 Million in USA"
https://www.washingtonpost.com/gdpr-consent/?next_url=https%3a%2f%2fwww.washingtonpost.com%2fb usiness%2f2020%2f05%2f21%2funemployment-claims-cor onavirus%2f

Citat: "More than 38.6 million Americans have sought unemployment benefits over nine weeks, the Labor Department reported in its most recent update, illustrating the rolling devastation wrought by the pandemic."

Vad blir det procentuellt?

Går inte mycket bättre i Sverige du. Speciellt inte i längden. De andra länderna tar en hård snabb smäll. Vi drar ut på lidandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in