2020-05-21, 12:25
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tjaa-a..

Vad skall de säga när Finland, Norge och Danmark håller gränserna stängda till Sverige ?

Stämmer ej, nu på Åland med min svenska sambo. Danmark öppnar upp för norden plus Tyskland på måndag exempelvis. Norge kommer ej heller att undanta Sverige.
Citera
2020-05-21, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
If you watch today’s briefing you’ll see I was correct. Shame on you.

Eh, if you just read the headlines, yes. If you however continued reading beyond that, you would see that the explanation from scientists was that the antibodies most likely do not show up in tests in many cases.

We can already conclude that one become immune after infection, since we have no cases of reinfection, they added.
Citera
2020-05-21, 12:27
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
I sådana fall får vi hoppas att EU upplöser Sverige som land.

Nä det hoppas jag inte. och det vill jag verkligen inte. Vi behöver ju hjälp med att ta tillbaka kontrollen i vårt land, och vi behöver ha hjälp styra landet,för att få på sektens förnekare.
Citera
2020-05-21, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Actually. The most common response from scientists on this subject, is that antibodies for corona may not show up in tests. Since we have zero cases of reinfection globally, we can be quite sure one becomes immune. It may also be possible that the virus is not as contagious as first suspected.

If we look at swedish statistics, we see that we report fewer and fewer new cases.

No, this is not the common consensus. The common consensus is that all antibodies finally present after 21 days. The virus is either less infectious or the measures placed more effective than previously thought, or it is seasonal.
Citera
2020-05-21, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Sverige rapporterar in väldigt många som C19 döda trots att de direkt dött av annan sjukdom som t.ex. bakteriell lunginflammation.

Källa på den fantasin och en förklaring till varför dödligheten i år verkar högre än den inrapporterade mängden Covid-relaterade dödsfall? Några felrapporteringar innebär inte en överrapportering om man för varje samtidigt missar 20 stycken.
Citera
2020-05-21, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det tror jag inte, Belgien är ju isf inte högre.

Forskare nämnde idag att proverna kanske är otillräckliga å inte alltid visar antikroppar.

Dom tillade att eftersom ingen blivit återinfekterad i världen bygger mam uppenbarligen immunitet.
Citera
2020-05-21, 12:30
Medlem
Citat:
Med tanke på att sverige är i ett sent skede i pandemin å Norge ett tidigt går det inte aty jämföra. Vi får jämföra när Norge haft lika många fall som oss.

Kan hålla med om att vi får invänta lite innan vi ser hur det gått men, Norge var lika tidiga/sena som oss.

De hade fler positiva testade inresande samtidigt som oss och de började rapportera smittade/döda ungefär samtidigt och i liknande mängd.
Utöver detta fick de sin spridning i vården nästan redan från dag1 så där var de snarare före oss.

Så, är det pga. de stängde Ni menar att de är efter oss?
Och, om så, bygger inte det antagandet på att de Måste smitta genom samhället ändå?
Är det antagandet korrekt idag?
Citera
2020-05-21, 12:32
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Stämmer ej, nu på Åland med min svenska sambo. Danmark öppnar upp för norden plus Tyskland på måndag exempelvis. Norge kommer ej heller att undanta Sverige.

Vill bara påminna att Norge och Danmark ska träffa Sverige i morgon gällande just gränserna. Det är ingen garanti att de öppnar emot Sverige.

Nyfiken bara. Hur sjutton kom du till Åland? Eckerölinjen, Vikingline har stängt och jag har kompisar som har en stuga på Åland som inte kommer ditt och vi hade planerat att åka ditt veckan innan midsommar annars.
Citera
2020-05-21, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Nu har du fått resultatet, inte bättre i Sverige.

Såg det, forskarna konkluderade att alla antikroppar inte syns i testerna. Alternativt att det är mycket mindre smittsam än man trott, oavsett bra nyheter.

Dom tillade även att man är säker på att smitta ger iaf tillfällig immunitet då man globalt iaf hade haft ett fall av återinfektion annars.
Citera
2020-05-21, 12:33
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Räknar Skottland på samma sätt som England/Wales?
Inte riktigt. De delar upp det på:
Care Home
Home / Non-institution
Hospital
Other institution

Jag har ingen tillgång till de systemen men finns publicerat bra här:
https://www.nrscotland.gov.uk/files//statistics/covid19/covid-deaths-data-week-20.xlsx

Kolla tab "Figure 7 data"
Citera
2020-05-21, 12:33
Medlem
Citat:
Eh, if you just read the headlines, yes. If you however continued reading beyond that, you would see that the explanation from scientists was that the antibodies most likely do not show up in tests in many cases.

We can already conclude that one become immune after infection, since we have no cases of reinfection, they added.

Why do you run from one hypothesis to another whenever proven wrong? First, it’s that there’s a huge infection rate (then disproven) and now it’s this antibody bullshit.

Tom Britton was making things up to defend himself on national television. The studies coming out defend the fact that antibodies form in all cases, only fringe-papers have reported otherwise and this is likely down to false-positives/negatives, which are still an important thing to consider.

If antibodies didn’t show up in tests in many cases they would never be able to calibrate tests to 97% specificity and so on — it would never work. There are tests with 99% sensitivity and tests with 99% specificity meaning that antibodies are formed in at least 99% of cases.
Citera
2020-05-21, 12:34
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65

Norge bestämmer sina rese restriktionerna innan den 15 juni.

I fallet om Åland, så utgår jag du är antingen är en finsk medborgare, eller jobbar på Åland. Tror inte du har kommit in som en "vanlig" svensk turist.
Senast redigerad av Snapcount 2020-05-21 kl. 12:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in