2020-05-21, 20:45
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
RIP älskade bror. Nu får änglarna sällskap i himlen, inshalla. Vi är många som saknar dig! Du var alltid så varm och älskvärd mot alla. Hjälpte till i fotbollsföreningen och brydde dig om alla vänner och grannar.
Vad gjorde Bror då han inte brydde sig om den lokala föreningen eller sina vänner och grannar?

Inshalla måste hela sanningen fram, inte bara delar.
Citera
2020-05-21, 21:13
Medlem
[quote=Slocum|71675060]RIP älskade bror. Nu får änglarna sällskap i himlen, inshalla. Vi är många som saknar dig! Du var alltid så varm och älskvärd mot alla. Hjälpte till i fotbollsföreningen och brydde dig om alla vänner och grannar.[/QUOTE

Kan bara hålla med dig. Såg honom växa upp och gulligare kille får man leta efter. Så respektfull även då han blev vuxen.
Han hade ett leende som få, så speciell.
Ni som sitter med er hat vill jag säga. Alla kan göra fel och man kan göra det mer än 1 gång. Det betyder inte att någon ska ta ditt liv för det. Men ni är väl perfekta ni som sitter och hatar.
Vila i frid lilla vän❤️
Citera
2020-05-21, 21:37
Medlem
[quote=lunar56|71675836]
Citat:
RIP älskade bror. Nu får änglarna sällskap i himlen, inshalla. Vi är många som saknar dig! Du var alltid så varm och älskvärd mot alla. Hjälpte till i fotbollsföreningen och brydde dig om alla vänner och grannar.[/QUOTE

Kan bara hålla med dig. Såg honom växa upp och gulligare kille får man leta efter. Så respektfull även då han blev vuxen.
Han hade ett leende som få, så speciell.
Ni som sitter med er hat vill jag säga. Alla kan göra fel och man kan göra det mer än 1 gång. Det betyder inte att någon ska ta ditt liv för det. Men ni är väl perfekta ni som sitter och hatar.
Vila i frid lilla vän❤️

Han gjorde nog mest fel mot sig själv!
Sonat sina brott!
Citera
2020-05-21, 21:49
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunar56

Han gjorde nog mest fel mot sig själv!
Sonat sina brott!
Hur hann han med det?

Citat:
22-åringen dömdes på nytt så sent som i onsdags, dagen före mordet.

Brottet var förgripelse mot tjänsteman, sedan 22-åringen försökt hindra en polisman att sätta en ordningsbot på hans bil efter en felparkering på trottoaren.

Citat:
RIP älskade bror. Nu får änglarna sällskap i himlen, inshalla. Vi är många som saknar dig! Du var alltid så varm och älskvärd mot alla. Hjälpte till i fotbollsföreningen och brydde dig om alla vänner och grannar.

Älskvärd mot alla? Då hade jag gärna stått över.

Citat:
Den nu mördade 22-åringen dömdes redan som 17-åring för grov misshandel efter ett brutalt överfall på en ung man i Helsingborg. Vid det tillfället var han tillsammans med ytterligare tre personer och överföll sitt offer med slag och sparkar.

Enligt domen i Helsingborgs tingsrätt slog man även en gatsten i huvudet på personen, vilket ledde till svåra skallskador.
https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/polisen-darfor-skots-bada-broderna-ihjal/
Citera
2020-05-21, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.aids
Kände personligen Younes och kan intyga att han är den som blivit mördad, Audin som det finns bilder på är en bil som jag ofta sett honom köra omkring i. Verkligen synd att en kille som honom ska bli dödad över vad jag misstänker är en knarkaffär för han var på det stora hela en väldigt trevlig kille som inte visade några tendenser till våld (så vitt jag vet).

Nu kommer folk i tråden säga: Om han var så trevlig varför blev han mördad?
Svar: Jag vet inte. Förmodligen för att det är så det fungerar i dessa kretsar.

Är inte själv inblandad i någon form av kriminalitet men känner honom då vi bodde i samma område och har gått i samma klass som båda hans bröder. Både den som blev mördad och den som överlevde, utav dom tre verkade Younes vara den fredligaste och mest omtyckta av många. Kom verkligen som en chock att det var han som var BO.

Vila i frid
Snubben blev ju dömd EN DAG före mordet för att han uppvisade våldstendenser gentemot polis, dessutom.

Bara för en person gått bort är det inte nödvändigt att skriva om hela livshistorien och låtsas som att en person var felfri eller godhjärtat långt utöver sanningen. Eller hur?

Men ja, han var säkert inte någon extremt farlig eller våldsam gangster, men som sagt...
Citera
2020-05-21, 22:02
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budikate
Hängde han ofta med kriminella element?

Inte vad jag skulle kalla kriminella element men inte heller några korggossar.
Vanliga "orten-kidz". Dessutom verkade dom han "jobbade" allihopa vara goda vänner med varandra och känna varandra sedan långt tillbaka. Han var väll en cannabisdealer på grossist nivå men som även sålde småbitar. Ingen storspelare dvs.
Citera
2020-05-21, 22:03
Medlem
[quote=Chantre|71676281]Hur hann han med det?

Jo, menar att han strulat själv något så det blev hans död. Alltså orsaken till att han blev skjuten, förmodligen han själv.
"Sonat" med sin död. Lite värre än livstids fängelse, typ.
Citera
2020-05-21, 22:10
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Va härligt, synd jag inte har skumpa kvar, hoppas nu bara dom fortsätter och ta livet av varandra, så detta land kan normaliseras.

One more down, a couple of millions left, keep up the good work.

I vanliga fall skulle även jag tycka att det bara är bra att kriminella självsanerar men denna kille var inte av den våldsamma typen. Kriminell på så vis att han sysslade med narkotikahantering, absolut. Men inte sådan som rånar, våldtar, misshandlar etc. Bara för att du säljer narkotika behöver du inte förtjäna att bli mördad.

Men du verkar vara en sådan människa som tycker att bara för att det är en blatte som blir mördad så är det en bra sak. Du vet att man kan vara en bra människa även om man inte följer regler uppsatta av politiker bara för att kontrollera oss?

Hoppas du fastnar i korselden nästa gång någon kriminell blir skjuten så jag kan korka upp min skumpa då istället, idiot.
Citera
2020-05-21, 22:15
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Snubben blev ju dömd EN DAG före mordet för att han uppvisade våldstendenser gentemot polis, dessutom.

Bara för en person gått bort är det inte nödvändigt att skriva om hela livshistorien och låtsas som att en person var felfri eller godhjärtat långt utöver sanningen. Eller hur?

Men ja, han var säkert inte någon extremt farlig eller våldsam gangster, men som sagt...

Våldstendenser mot polis kan vara allt ifrån att ha sagt något till dom, till att gjort motstånd vid gripande till att ha försökt springa ifrån dom. Dessutom är snuten i många fall benägna att använda övervåld enbart för att man har någon dom sen tidigare i sitt register.

Berätta istället exakt vad denna "våldstendens" var då, som jag skrev ovan, kan innefatta ganska mycket.
Citera
2020-05-21, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.aids
Men inte sådan som rånar, våldtar, misshandlar etc.
Räknas inte detta? -> Den nu mördade 22-åringen dömdes redan som 17-åring för grov misshandel efter ett brutalt överfall på en ung man i Helsingborg. Vid det tillfället var han tillsammans med ytterligare tre personer och överföll sitt offer med slag och sparkar.

Enligt domen i Helsingborgs tingsrätt slog man även en gatsten i huvudet på personen, vilket ledde till svåra skallskador.
Citera
2020-05-21, 22:26
Medlem
https://samnytt.se/gangkriminell-avrattad-med-tiotal-skott-i-helsingborg/

Citat:
Mordet begick på en parkeringsplats i området. Mannen sköts på nära håll i huvudet, halsen och bröstet efter att ha prejats i en biljakt. Offrets bil sköts därpå sönder med ett stort antal skott. Även andra bilar på parkeringsplatsen träffades av kulor.

Efter mordet uppstod upploppsliknande scener i området, vilket föranledde polisen att kalla in insatsstyrkan för att återställa lugnet. Området spärrades också av.
Citera
2020-05-21, 22:34
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Asfaltsbarn-
Räknas inte detta? -> Den nu mördade 22-åringen dömdes redan som 17-åring för grov misshandel efter ett brutalt överfall på en ung man i Helsingborg. Vid det tillfället var han tillsammans med ytterligare tre personer och överföll sitt offer med slag och sparkar.

Inget som jag kände till men helt klart en idiotisk sak att göra, och jag antar att det är sådant uppförande som i slutändan gör att man hamnar på en parkeringsplats fylld med bly.

Jag uppger bara min version av honom, det jag personligen har upplevt. Helt klart va Y.H ingen duvunge och han hade kontakter med grovt kriminella även om han inte verkade umgås med dessa på daglig basis.

Sen vet vi inte vad motivet var bakom denna misshandel, kom ihåg att han hade två bröder där den ena blev skjuten till döds och den andra överlevde med nöd och näppe. Ponera att killen som fick stryk hade och göra med skjutningarna av hans bröder, då hade jag inte heller haft problem med att dra en gatsten i huvudet på personen i fråga. Är det bara en random snubbe dom misshandlat, ja, då antar jag att karman slog tillbaka på honom tillslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in