2020-05-21, 12:41
Medlem
Flufffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet420
Hörde förloppet först 6-7 skott i följd sen 1 efter ca 5 sekunders uppehåll sen 6-7 skott till sen tyst en minut och en moped åker in mot husensjö. Jag bor ca 800m från platsen
Jag hörde också detta. 6-7 skott i snabb följd, följt av ett skott till några sekunder senare. Jag förmodar att man använt ett automatvapen då skotten kom väldigt tätt efter varandra.
Citera
2020-05-21, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det är ju ytterst liten risk att åka fast i sverige, för få poliser och många av poliserna som finns ska syssla med trygghetsskapande åtgärder som att synas och ta en kaffe med grannskapet. Om man åker inte fast direkt vid skjutningen så är det så höga beviskrav så att domstolen hellre friar än fäller. Ex skulle polisen stoppa en bil med 4 förövare strax efter ett sånt här brott med en bil full med vapen så skulle domstolen möjligtvis kanske fälla dem för vapenbrott men att fälla dem för mord hade i princip varit omöjligt om de inte vet vem som sköt något dödande skött.

Precis. Gängen vet hur man undviker långa straff. De ser till att ha flera vapen, med flera personer i samma bil när dem utför sånt här. Åker dem fast får alla drygt 2 år för vapeninnehav. Ingen får 10 år eller livstid.

Sverige : landet där man får mildare straff för att inneha flera vapen.
Citera
2020-05-21, 12:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Labyrint
Jag fick höra imorse att hans flickvän bodde i området runt rangvalla, och skulle släppta av henne.
Vet du vem den avlidne är?
Citera
2020-05-21, 13:54
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hampost
Platsen och tidpunkten han befann sig på, helt ensam, tyder på en drogaffär (förmodligen). Det är deras egna fel att dem hamnat i sånna kretsar. Kollar man deras facebookprofiler verkade dem vara helt vanliga och rätt skötsamma några år sedan..........text............
Så många skott som avlossades i detta fallet tyder på att det antingen handlade om en skuld eller att han stötte på någon som var helt jävla fuckad i skallen. Det ska alltså handlat om typ 10-15 skott. Vi kommer aldrig få veta. Men en sak som är säker: hade han tagit det där lagerjobbet med lite sämre betalt, istället för att sälja knark, hade han varit vid liv nu.

Bra skrivet alltithop

Dum fråga kanske...men varför håller dom på med knarkaffärerna mitt i natten om det är så farligt?

Visst fattar att det är mörkt och kan döljas mera, men här på orten var det knarkhandel av Adidas pojkarna dagtid 200 från man bor vid affärer/bostäder mitt på ljusa dagen och kvällar, Polisen patrullerade dygnet runt & gjorde massor av gripande. Såg aldrig någon handel sent på kvällar, bara Polispatruller.
Helt borta idag som tur är.
Citera
2020-05-21, 15:13
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArapSavuranAvliden
Vet du vem den avlidne är?

Kolla bakåt i tråden, finns namngiven. Ska vara någon Youn*s Ha*fa..
Citera
2020-05-21, 16:50
Medlem
happyjoys avatar
Är det inte ramadan nu förresten? Då ska ju muslimblattarna inte ta livet av varandra (ännu mindre än annars).
Citera
2020-05-21, 17:10
Medlem
mr.aidss avatar
Kände personligen Younes och kan intyga att han är den som blivit mördad, Audin som det finns bilder på är en bil som jag ofta sett honom köra omkring i. Verkligen synd att en kille som honom ska bli dödad över vad jag misstänker är en knarkaffär för han var på det stora hela en väldigt trevlig kille som inte visade några tendenser till våld (så vitt jag vet).

Nu kommer folk i tråden säga: Om han var så trevlig varför blev han mördad?
Svar: Jag vet inte. Förmodligen för att det är så det fungerar i dessa kretsar.

Är inte själv inblandad i någon form av kriminalitet men känner honom då vi bodde i samma område och har gått i samma klass som båda hans bröder. Både den som blev mördad och den som överlevde, utav dom tre verkade Younes vara den fredligaste och mest omtyckta av många. Kom verkligen som en chock att det var han som var BO.

Vila i frid
Citera
2020-05-21, 17:23
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hampost
Platsen och tidpunkten han befann sig på, helt ensam, tyder på en drogaffär (förmodligen). Det är deras egna fel att dem hamnat i sånna kretsar.
Visst är det så!
Citat:
Kollar man deras facebookprofiler verkade dem vara helt vanliga och rätt skötsamma några år sedan.
BO YH kommenterar en tjej på följande sätt (länk här) när han var 13 år gammal för 9 år sedan.
Helt vanlig skulle jag inte klassa honom som, oavsett vad som låg bakom kommentarerna.

Citat:
Stackars föräldrarna asså. Fyfan, dem hade kämpat för att ta sig hit. Allt var OK i högstadiet och gymnasiet. Kansne inte de bästa betygen men det var skötsamma barn. Plötsligt vände allt.
Klart att det är tragiskt för föräldrarna, men man får inte glömma bort att hans vid födseln medelålders far samt hans 15 år yngre mor har ett ansvar i att överföra vettiga värderingsgrunder till de i nuläget båda avlidna bröderna.

Citat:
Men en sak som är säker: hade han tagit det där lagerjobbet med lite sämre betalt, istället för att sälja knark, hade han varit vid liv nu.
Det har du helt rätt i!
Mycket utav vad du skriver i ditt inlägg beskriver sakförhållandena i liknande fall på ett korrekt sätt. Jag har bara använt "spoiler" för att korta ner längden på det citerade.
Medelåldern för de som skjuts till döds i dessa ärenden rörande kriminalitet är 23 år.
Citera
2020-05-21, 18:26
Medlem
Budikates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.aids
Kände personligen Younes och kan intyga att han är den som blivit mördad, Audin som det finns bilder på är en bil som jag ofta sett honom köra omkring i. Verkligen synd att en kille som honom ska bli dödad över vad jag misstänker är en knarkaffär för han var på det stora hela en väldigt trevlig kille som inte visade några tendenser till våld (så vitt jag vet).

Nu kommer folk i tråden säga: Om han var så trevlig varför blev han mördad?
Svar: Jag vet inte. Förmodligen för att det är så det fungerar i dessa kretsar.

Är inte själv inblandad i någon form av kriminalitet men känner honom då vi bodde i samma område och har gått i samma klass som båda hans bröder. Både den som blev mördad och den som överlevde, utav dom tre verkade Younes vara den fredligaste och mest omtyckta av många. Kom verkligen som en chock att det var han som var BO.

Vila i frid

Hängde han ofta med kriminella element?
Citera
2020-05-21, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Jag hörde också detta. 6-7 skott i snabb följd, följt av ett skott till några sekunder senare. Jag förmodar att man använt ett automatvapen då skotten kom väldigt tätt efter varandra.
med en semi automatisk pistol går det också att skjuta rätt fort, men de ena utesluter inte det andra.
Citera
2020-05-21, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal
Kolla bakåt i tråden, finns namngiven. Ska vara någon Youn*s Ha*fa..
Jättefin kille som älskades av alla. Obegripligt. Varför?
Citera
2020-05-21, 18:58
Bannlyst
BO är en förhärdad brottsling, ni kan sluta sörja. Ytterligare ett socioekonomisk miffo som försöker lavja Al Capone... Lite som att gråta över att Svartenbrandt inte är i livet längre.

Younes Adel Haifi

https://mrkoll.se/person/adel-younes-haifi-norra-tvargatan-13-helsingborg/DYuqcYfrkyqRaQbTAQmDYuqkyqRaQmUxacYfrkyqRaQkyqRaQd YQauerA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in