2020-05-21, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Och LSD eller MDMA “lappar”, flera gånger, enligt kompis i förhör.
Ahh okej
Citera
2020-05-21, 21:48
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Någon som tror sig veta varför man inte rev upp våtrumsmattan vid duschen?
De djupa skär/hackmärken, vissa av dom ser ut att gå igenom hela mattan.
Även om han spolat vatten i mängder så borde chansen att hitta bevis under mattan rätt stor, eller?
Detta kanske har gjorts iofs men har inte kunnat läsa det någonstans.
Spontant tänker jag att de inte behövde mer bevis för att W blev mördat i lägenheten ? Men det hade kanske varit en pusselbit om var hon blev styckad?
Citera
2020-05-21, 21:48
Medlem
Jag har faktiskt ingen aning. Tycker det låter konstigt OM det nu är sant.

När det gäller brott där den misstänkte riskerar minst 2 års fängelse, blir det alltid obligatorisk häktning *annan juridisk term* så jag ser inte syftet med det.
Men som sagt, OM det nu är sant.

Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Vad beror det på när man gör det, som man tydligen gjort i det här fallet?
Citera
2020-05-21, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleonbakelsen
Det hade varit intressant att veta om man kan komma åt parkeringen där tjänstebilarna står och låna en bil nattetid så länge man har nyckel till bilen. Det vill säga att det alltså inte finns en grind eller liknande som hindrar någon att köra ut en bil efter ett visst klockslag.
Vidare hade det också varit intressant att samtliga tjänstebilar testats för blodspår/DNA, även om det förstås skulle ha varit en väldigt stor apparat.
Ja, om alla bilarna har GPS så skulle den också kunna kollas på alla bilarna nattetid. GPS skulle ju i så fall kunna avslöja om den befunnit sig på Ts adress när han inte var i tjänst.
Citera
2020-05-21, 21:54
Medlem
Finns protokollet över frihetsberövande i någon av länkarna?
Citera
2020-05-21, 21:57
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nettan70
Jag har faktiskt ingen aning. Tycker det låter konstigt OM det nu är sant.

När det gäller brott där den misstänkte riskerar minst 2 års fängelse, blir det alltid obligatorisk häktning *annan juridisk term* så jag ser inte syftet med det.
Men som sagt, OM det nu är sant.
Tack. Håller med dig om "OM"!
Citera
2020-05-21, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Spontant tänker jag att de inte behövde mer bevis för att W blev mördat i lägenheten ? Men det hade kanske varit en pusselbit om var hon blev styckad?

Ja det var lite det jag tänkte på, det sista du nämner.
Men visst som du säger, hela hemmet var blodigt och att hon inte var hel vet dom ju redan🤢
Citera
2020-05-21, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Tackar, tackar för att du kommer med lite svar! Lite svar, jo, jag vill ha mer, nämligen menade att utökad åtkomstskydd tas till ett sådant här "vanligt" svartsjukemord, är det inte orimligt? Eller väldigt ovanligt?
Jag tyckte de många som i mina ögon här i tråden är väldigt kunniga, redan när det kom var väldigt förvånade och oförstående på detta då.
Och jag menar också hur det ser ut nu, efter att vi har lite facit i handen? Var dessa extra skyddsåtgärder av någon vikt?
Jag kommer ihåg när jag läste detta om dubbelt åtkomstskydd var mycket ovanligt. Sedan kan inte jag bedöma om det i det här fallet har gjort någon nytta. Det får någon annan göra.
Citera
2020-05-21, 22:06
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeleyez85
Finns massa teorier. Min har varit att
När inköpet av cigg gjordes på netto med wilmas kort och han har en röd tröja på sig så har säkert Wilma bett han gå och köpa cigg då hon inte får själv pga ålder. Han har gått hem.

Wilma har pratat med mamma och sedan har ett bråk uppstått. Där hon dör. Han bär in henne till sängen och tänker va fan gör jag nu. Måste köpa tid.
Han byter kläder tar med kläder som har spår och ev mordvapen tar tåget med ungdomsbiljett med wilmas kort så det ser ut som hon stuckit till Gbg.
Han hoppar av i ljungkile dumpar kläder och ev mordvapen. Beger sig hem via motorvägen då det säkert är den väg han känner bäst till. Han går och flaxar på motorvägen säkert för att hålla värmen uppe då han har dumpat jacka osv och det va kallt.

Polisen kör hem han och nu påbörjat han nog det hemska arbetet. Och nu har wilma legat på sängen ett tag som kan lämna spår.

Sedan när grannen säger att dom hör höga ljud i trapphuset men ser ingen gå ut. Kanske är för att han släpade upp wilmas kropp till vinden istället för neråt därav såg ingen han gå ut och hundar har markerat på vinden.

Detta är kanske är långt ifrån verklighet dock.
Här någonstans ligger min teori just nu också.

Tror dock han pakterat det som gick upp på vinden, i något mindre paket, inslagna i alu.folie (hade gått åt mycket folie verkade det som).
Citera
2020-05-21, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Det framkom ju tidigt i tråden att han inte ägde en bil men lånade en Ford focus av sin pappa.

Japp.. eller att den stod på pappan för att få billigare försäkring.
Citera
2020-05-21, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0.1.1.2.3.5.8.13
Det rör förrförra flickvännen (eller finns det ännu fler?). Inga detaljer, men det har sagts att han var kontrollerande, manipulativ och hårdhänt mot tjejer redan som tonåring. Hon figurerar inte alls i FUP och är inte relevant här, var dessutom ett barn vid tidpunkten liksom W. Jag berättar eftersom människor i min närhet har sett glimtar av den här djävelns mörker. Avskriv det som hörsägen eller betrakta det som bakgrundsinformation efter eget tycke. Bara ryktesvägen alltså, för att klargöra; Detta är info från en källa nära tjejens familj, lämnad till mig muntligen under en diskussion om fallet i februari i år. Jag vet ingenting mer och har självfallet berättat allt jag haft skäl att ana för polisen.

Tokfel att skylla på rökat, jag håller med dig helhjärtat.

Tillägg: I den misstänkte mördarens fall ska även Ecstasy ha förekommit. Blandmissbrukare med grandios självbild och väldigt problematisk inställning till sex är mitt intryck. Jag har noll kontakt med någon av familjerna men har syskon som gått i skola och festat med T, långt innan W kom in i hans liv.

Nej precis, inte relevant att ta upp dem här men jag trodde du syftade på hans kurdiska flickvän (som han var tillsammans med innan W) och trodde det fanns offentliga uppgifter om deras förhållande som jag missat, men då förstod jag fel.
Citera
2020-05-21, 22:15
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le-Hericon
Eh, NEJ.
https://www.google.se/maps/dir/Ljungskile+station,+459+30+Ljungskile/G%C3%B6teborgsv%C3%A4gen+23,+451+42+Uddevalla/@58.290546,11.8112712,12z/data=!3m1!4b1!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x464512f5c5211a 41:0x4fb0a8e78e295d11!2m2!1d11.921123!2d58.224681! 1m5!1m1!1s0x46450fe0fca6b1e7:0x2eea8b59a51bd7f7!2m 2!1d11.9279469!2d58.3442869!3e0

Denna är gjord med sökning för bilfärd.Se den blåa linjen, som inte en gång pekar på E6.
Vänligen sluta ljug.
Nej, men den grå gör det.
"Ljug", ta det lugnt! Vi kan väl diskutera utan att vara otrevliga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in