2020-05-21, 21:03
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Alltså vad jag förstått har han bara brukat cannabis. Det blir man inte aggressiv av, tvärtom. Såvida man inte är på en avtändning, då kan vadsomhelst hända. Eller om han kommit in i nån hash psykos, men det hade han inte iheller enligt fup. Ren o skär psykopat bara, med stor beundran för gangsters!

Och LSD eller MDMA “lappar”, flera gånger, enligt kompis i förhör.
Citera
2020-05-21, 21:07
Medlem
Finns massa teorier. Min har varit att
När inköpet av cigg gjordes på netto med wilmas kort och han har en röd tröja på sig så har säkert Wilma bett han gå och köpa cigg då hon inte får själv pga ålder. Han har gått hem.

Wilma har pratat med mamma och sedan har ett bråk uppstått. Där hon dör. Han bär in henne till sängen och tänker va fan gör jag nu. Måste köpa tid.
Han byter kläder tar med kläder som har spår och ev mordvapen tar tåget med ungdomsbiljett med wilmas kort så det ser ut som hon stuckit till Gbg.
Han hoppar av i ljungkile dumpar kläder och ev mordvapen. Beger sig hem via motorvägen då det säkert är den väg han känner bäst till. Han går och flaxar på motorvägen säkert för att hålla värmen uppe då han har dumpat jacka osv och det va kallt.

Polisen kör hem han och nu påbörjat han nog det hemska arbetet. Och nu har wilma legat på sängen ett tag som kan lämna spår.

Sedan när grannen säger att dom hör höga ljud i trapphuset men ser ingen gå ut. Kanske är för att han släpade upp wilmas kropp till vinden istället för neråt därav såg ingen han gå ut och hundar har markerat på vinden.

Detta är kanske är långt ifrån verklighet dock.
Citera
2020-05-21, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Nu var det ju tisko jag fråga efter. Vad andra har för bilar ser jag inte som intressant.
Jo det är intressant eftersom man inte vet om T har en egen bil.
Citera
2020-05-21, 21:15
Medlem
Jag jobbar på en arrest och det är inte vanligt att det sker en häktningsförhandling samma dag en person blivit anhållen.

Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men du, Pantzer T34 skrev inte att han häktades direkt.
Det står:

"greps i tisdags - och har häktats ..."

"FAKTA:
Han har aldrig varit anhållen eller häktad på skäligen misstanke. Han blev anhållen och häktad på SANNOLIKA. Direkt.

”FRE 22 NOV 2019
En 22-årig närstående man greps i tisdags – och har häktats på sannolika skäl misstänkt för mord."

Med "direkt" menas antagligen bara att han anhölls och häktades på kort tid,
eller att han anhölls direkt. Så läser jag det.
Citera
2020-05-21, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeleyez85
Finns massa teorier. Min har varit att
När inköpet av cigg gjordes på netto med wilmas kort och han har en röd tröja på sig så har säkert Wilma bett han gå och köpa cigg då hon inte får själv pga ålder. Han har gått hem.

Wilma har pratat med mamma och sedan har ett bråk uppstått. Där hon dör. Han bär in henne till sängen och tänker va fan gör jag nu. Måste köpa tid.
Han byter kläder tar med kläder som har spår och ev mordvapen tar tåget med ungdomsbiljett med wilmas kort så det ser ut som hon stuckit till Gbg.
Han hoppar av i ljungkile dumpar kläder och ev mordvapen. Beger sig hem via motorvägen då det säkert är den väg han känner bäst till. Han går och flaxar på motorvägen säkert för att hålla värmen uppe då han har dumpat jacka osv och det va kallt.

Polisen kör hem han och nu påbörjat han nog det hemska arbetet. Och nu har wilma legat på sängen ett tag som kan lämna spår.

Sedan när grannen säger att dom hör höga ljud i trapphuset men ser ingen gå ut. Kanske är för att han släpade upp wilmas kropp till vinden istället för neråt därav såg ingen han gå ut och hundar har markerat på vinden.

Detta är kanske är långt ifrån verklighet dock.

Ja garanterat har han släpat henne upp på vinden den natten.
Citera
2020-05-21, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jo det är intressant eftersom man inte vet om T har en egen bil.

Fast tycker det är konstigt att man inte luskat ut om man har egen bil ännu.
Citera
2020-05-21, 21:26
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nettan70
Jag jobbar på en arrest och det är inte vanligt att det sker en häktningsförhandling samma dag en person blivit anhållen.
Vad beror det på när man gör det, som man tydligen gjort i det här fallet?
Citera
2020-05-21, 21:27
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Fast tycker det är konstigt att man inte luskat ut om man har egen bil ännu.
Det framkom ju tidigt i tråden att han inte ägde en bil men lånade en Ford focus av sin pappa.
Citera
2020-05-21, 21:31
Medlem
0.1.1.2.3.5.8.13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Var finns denna information om hans beteende mot sin senaste flickvän? Syftar inte på tjejen i FUP som han nästan kvävde med kudden utan den senaste (H). Måste ha missat det.

Det rör förrförra flickvännen (eller finns det ännu fler?). Inga detaljer, men det har sagts att han var kontrollerande, manipulativ och hårdhänt mot tjejer redan som tonåring. Hon figurerar inte alls i FUP och är inte relevant här, var dessutom ett barn vid tidpunkten liksom W. Jag berättar eftersom människor i min närhet har sett glimtar av den här djävelns mörker. Avskriv det som hörsägen eller betrakta det som bakgrundsinformation efter eget tycke. Bara ryktesvägen alltså, för att klargöra; Detta är info från en källa nära tjejens familj, lämnad till mig muntligen under en diskussion om fallet i februari i år. Jag vet ingenting mer och har självfallet berättat allt jag haft skäl att ana för polisen.

Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Alltså vad jag förstått har han bara brukat cannabis. Det blir man inte aggressiv av, tvärtom. Såvida man inte är på en avtändning, då kan vadsomhelst hända. Eller om han kommit in i nån hash psykos, men det hade han inte iheller enligt fup. Ren o skär psykopat bara, med stor beundran för gangsters!

Tokfel att skylla på rökat, jag håller med dig helhjärtat.

Tillägg: I den misstänkte mördarens fall ska även Ecstasy ha förekommit. Blandmissbrukare med grandios självbild och väldigt problematisk inställning till sex är mitt intryck. Jag har noll kontakt med någon av familjerna men har syskon som gått i skola och festat med T, långt innan W kom in i hans liv.
Senast redigerad av 0.1.1.2.3.5.8.13 2020-05-21 kl. 21:41. Anledning: +
Citera
2020-05-21, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Du tror Tishko mådde dåligt i relationen? Ja stackars som då var tvungen att trycka med och förnedra sin tjej. Fattar du inte att han gaslightar henne? Straffar henne genom att inte svara henne osv.
Ja det är jävligt synd att de två träffades. Men det är inte ett dugg synd om T. Han är ett kvinnomisshandlande svin.
Nej synd tycker jag inte att det är om T. Jo det är klart att om man är så dum så att man gör så här så är det ju synd om honom på så sätt. Att han är så dum. Jag menar inte att det ursäktar honom om han skulle mått dåligt i relationen. Men det skulle kunna vara en förklaring till hans beteende.
Citera
2020-05-21, 21:37
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albertino
Ja, enligt FUP så slängdes den ner naturligt med off knappen.
Nej, det står inte att off knappen användes. Telefonen skickade en IMSI-detach vilket också görs om batteriet tar slut.

Däremot står det att telefonen inte gått sönder eller batteriet tagits loss (svårt på iphone ändå).

Vill bara poängtera detta för det betyder t.ex. att Tishko kanske medvetet dumpat mobilen den 14/11 för att sedan få slut på batteri den 15/11. När mobilen stängs ner så registeras Torp köpcentrum (Elgiganten någon?), men detta är enl. operatören felaktigt. Den ska ha stängts av uppkopplad mot masten vid Ormberget (Södra lövåsvägen). Hade den varit kvar vid lägenheten borde masten istället varit Packhusgatan.

Utifrån detta tänker jag att Tishko slängt telefonen i en soptunna vid t.ex. strandpromenaden som täcks av den masten (Ormberget). Sen fick den slut på batteri och sista spåret tänkte han skulle peka mot just strandpromenaden.
Senast redigerad av JustLikeMoney 2020-05-21 kl. 21:43.
Citera
2020-05-21, 21:39
Medlem
Någon som tror sig veta varför man inte rev upp våtrumsmattan vid duschen?
De djupa skär/hackmärken, vissa av dom ser ut att gå igenom hela mattan.
Även om han spolat vatten i mängder så borde chansen att hitta bevis under mattan rätt stor, eller?
Detta kanske har gjorts iofs men har inte kunnat läsa det någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in