2020-05-21, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Nja, kanske inte John Wickström var där, men pappan kan ju ha varit där och mördat henne om han inte tyckte att Wilma var bra för Tishko. Dom kan ju ha gjort upp att T under tiden skulle åka till Ljungskile för att skaffa sig alibi. Styckningen kan dom i så fall ha hjälpts åt med. Eller hjälpts åt att bära ner något tungt nedför trappan sedan på natten.
Jag tycker, när man läser Wilma och Tishkos SMSmeddelanden i FUPen, att det är mest W som bedyrar sin kärlek och T svarar in te mycket på det. Verkar mest besvärad över att hon kan vara för sexigt och utmanande klädd. Detta kanske är ett stort fel i deras kultur att kvinnor beter sig så. Kanske inte behövdes så mycket mer för att pappan skulle hjälpa till att bevara familjens heder. Vem vet hur dom såg på detta att W hade gjort en abort också? Jag tror nästan att T mådde dåligt i relationen. Synd att dom någon gång hade råkat träffats.
Ja, med dessa olika vittnesuppgifter från grannarna i huset blir det i allafall ingen enkel rättegång. Det verkar svårt.
Det är inte olika vittnesmål från grannarna. Alla är konsekventa förutom en.

Det finns även INGA SPÅR FRÅN NÅGON ANNAN i lägenheten. Eran teori är helt orimlig, vilket ni borde förstå.
Citera
2020-05-21, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Ja de öppnade väskan och förstod vad som fanns innanför aluminiumfolien men tog inte ut något.

En stilla undan:
Vart tog täcket vägen som var lindad eller lagt över väskan ?
Kan inte minnas att jag sett någon bild på enbart täcket. Täcket borde väl finnas utlagd på bild ?
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-05-21 kl. 17:31.
Citera
2020-05-21, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
En stilla undan:
Vart tog täcket vägen som var lindad eller lagt över väskan ?
Kan inte minnas att jag sett någon bild på enbart täcket. Täcket borde väl finnas utlagd på bild ?
Täcket låg UNDER väskan av nån anledning. När man dessutom lyfte på överkastet i sängen så blottades underlakanet då täcket saknades. Man plockade ner både täcke (med påslakandet om det) och väska och lade på den plast man lagt nedanför på golvet. Man bredde inte ut täcket så vitt jag kan utröna, utan tog med det hopvikt som det var till rättsmedicin.
Citera
2020-05-21, 17:33
Medlem
Citat:
Nja, kanske inte John Wickström var där, men pappan kan ju ha varit där och mördat henne om han inte tyckte att Wilma var bra för Tishko. Dom kan ju ha gjort upp att T under tiden skulle åka till Ljungskile för att skaffa sig alibi. Styckningen kan dom i så fall ha hjälpts åt med. Eller hjälpts åt att bära ner något tungt nedför trappan sedan på natten.
Jag tycker, när man läser Wilma och Tishkos SMSmeddelanden i FUPen, att det är mest W som bedyrar sin kärlek och T svarar in te mycket på det. Verkar mest besvärad över att hon kan vara för sexigt och utmanande klädd. Detta kanske är ett stort fel i deras kultur att kvinnor beter sig så. Kanske inte behövdes så mycket mer för att pappan skulle hjälpa till att bevara familjens heder. Vem vet hur dom såg på detta att W hade gjort en abort också? Jag tror nästan att T mådde dåligt i relationen. Synd att dom någon gång hade råkat träffats.
Ja, med dessa olika vittnesuppgifter från grannarna i huset blir det i allafall ingen enkel rättegång. Det verkar svårt.
Du tror Tishko mådde dåligt i relationen? Ja stackars som då var tvungen att trycka med och förnedra sin tjej. Fattar du inte att han gaslightar henne? Straffar henne genom att inte svara henne osv.
Ja det är jävligt synd att de två träffades. Men det är inte ett dugg synd om T. Han är ett kvinnomisshandlande svin.
Citera
2020-05-21, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saycheeses
Fast jag har försökt att nå polisen någon gång när mina granne hade bråk med skrik ock dunkandet mitt i natten.
Jag väntade typ 20 minuter i kö -typ mellan kl 23-24- och sedan orkade jag inte för att det blev tyst.
Så jag kan förstår varför grannen inte ringde polisen/inte orkade vänta i kö.
Han skulle ju till jobbet också. Nu vet vi ju inte vad han jobbade med, men det finns arbetspass där man absolut inte kan komma en minut för sent även om grannarna bråkar. Det kanske i te var som att gå till ett kontor där man kan förklara vad som har hänt.
Citera
2020-05-21, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeroX90
Så enkelt är det definitivt inte.

Ett så enkelt exempel om att T:s vänner säger att T lånat sin fars bil flera gånger, samtidigt som T:s far säger att han inte gjort det är gott nog för att motbevisa din teori.

Inte om man finner spår i bilen.
Citera
2020-05-21, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kontaminerat av att ligga och ruttna? Kontaminerat av vadå? F ö blev han gripen och anhållen den 19 och häktad på sannolika skäl tre dagar senare. Han blev INTE häktad på skälig misstanke den 19:e. Jag förstår inte varför du hela tiden kommer med felaktiga uppgifter som är så lätt att kontrollera?

"Kontaminera" betyder förorena, som du kan läsa tex här:

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kontamination

När något ruttnar så förorenas det. Och det säger väl sig självt att det är bättre för utredningen ju tidigare man hittar en död kropp eller kroppsdel.

Ang. misstankegraden och mer om huvudet, läs mitt svar till #T34Panzer nedan:

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Källa på det fetade tack. Dvs VAR har du fått den informationen ifrån

För det överensstämmer inte med verkligheten.

FAKTA:
Han har aldrig varit anhållen eller häktad på skäligen misstanke. Han blev anhållen och häktad på SANNOLIKA. Direkt.

”FRE 22 NOV 2019
En 22-årig närstående man greps i tisdags – och har häktats på sannolika skäl misstänkt för mord. Det är en sammanvägd bedömning som gjort att misstankegraden kunnat höjas, säger vice chefsåklagare Caroline Fransson.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mRERj0/man-haktad-for-mord-pa-wilma

Det står tydligt i artikeln ovan att misstankegraden var lägre innan.
Läs också på sida 964 i FUP att han var skäligen misstänkt för mord först.
Och i den här artikeln står det att han var anhållen skäligen misstänkt för mord:

https://www.expressen.se/gt/wilma-andersson-17-forsvunnen/

Han var aldrig häktad skäligen misstänkt för mord, bara anhållen, men det jag ville ha sagt var att han ca en vecka innan fyndet av huvudet, var misstänkt för mord.

Frågan är varför han var misstänkt för mord redan då, innan de hade undersökt lägenheten ordentligt, och varför de inte istället letade i väskan i Tishkos lägenhet efter ledtrådar till Wilmas försvinnande?
Tex kollade om hennes pass fanns i väskan, vilket ju var fallet som man kan se på sida 365 i FUP.

Frågan är också varför de inte öppnade väskan där huvudet fanns, om de nu misstänkte att Wilma hade blivit mördad?
De borde ha lämnat allt i lägenheten till forensikerna, alltså det som gick att lämna.
Istället valde de att låta väskan stå där och vänta på hundarna.

Och jag undrar om de ens har undersökt tex soffdynorna och insidan av sängstommen, eller om de bara har låtit hundarna lukta på dem.
För det går nog att lägga kroppsdelar i en sopsäck, och knyta åt så hårt att ingen lukt kommer ut. Ungefär som kattmat i en oöppnad burk inte luktar förrän man öppnar den.
Och med tanke på att huvudet fanns i lägenheten, så är det inte helt otroligt att resten av kroppen också finns i lägenheten, tex i soffdynorna inpackad i plast.

Men det kanske står i FUP att de har undersökt soffan och soffdynorna ordentligt?
Jag sökte på "soffa" i FUP, och fick bara 18 träffar, och inga på "soffdyn". Och på träffarna stod det inget om någon undersökning av soffa, eller något beslag av soffa eller soffdynor.
Soffan finns bild av på sida 214-215 i FUP.
Senast redigerad av vemsa 2020-05-21 kl. 18:07.
Citera
2020-05-21, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
En stödfamilj? Skyddad adress? Det fanns ingen hotbild som skulle kunna motivera detta. Hon borde ha bott hos sina vårdnadshavare.
Säger du det?
Hon blev alltså inte hotad, utnyttjad misshandlad och slutligen mördad?
Alla såg, alla visste, ingen gjorde något för T manipulerade alla med sin charm. Han var ju så good och ville baara ta hand om W...
Citera
2020-05-21, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlasherGordon
Håller med dig i förloppet direkt efter att mordet skedde. Att han köper biljett med W:s kort, tar tåget (utan att ha W:s telefon med sig), hoppar av i Ljungskile, slår på GPS:en och sen börjar gå hem tycker jag tyder på ett utomordentligt dåligt försök att skapa ett villospår (dvs. få det att se ut som att hon stack till Göteborg efter bråket). Tror inte alls att det var då han gjorde sig av med kroppen. Att polisen sen plockar upp honom och skjutsar hem blir bara ännu mer graverande.

Det här är ju dock givetvis inget som han kommer att uppge i förhör eller för rätten. Men undrar om han hade lyckats köpa sig mer tid om han gjort det mer ordentligt - köpt tur- och returbiljett (den senare med kontanter), tagit med sig W:s telefon och låtit sin egen ligga hemma, åkt till Göteborg, plockat ut batteriet och dumpat telefonen där och sen åkt hem.

Vad gäller resterna av W:s kropp tror jag han gjorde sig av med dem när han jobbade (i sopnedkast eller dyl och haft extrem tur med timingen) eller att han åkte iväg med bilen (utan telefon med sig vilket är varför det isåfall inte finns med i bevisningen) när han var ledig.
Vilken bil skulle han ha åkt iväg med när han var ledig? Tror inte att dom anställda får använda hemtjänstens bilar när dom är lediga.
Citera
2020-05-21, 18:05
Medlem
Citat:
Jag tycker, när man läser Wilma och Tishkos SMSmeddelanden i FUPen, att det är mest W som bedyrar sin kärlek och T svarar in te mycket på det. Verkar mest besvärad över att hon kan vara för sexigt och utmanande klädd. Detta kanske är ett stort fel i deras kultur att kvinnor beter sig så. Kanske inte behövdes så mycket mer för att pappan skulle hjälpa till att bevara familjens heder. Vem vet hur dom såg på detta att W hade gjort en abort också?... .
Vore det inte klädsamt att komma ihåg att W var en minderårig FLICKA, inte kvinna. Sen hur hon klädde sig kan man tycka vad man vill om. Detta är Sverige och här klär man sig som man vill. Deal wth it!
Citera
2020-05-21, 18:06
Medlem
I vilket skick var huvudet när det hittades? Ruttet?
Citera
2020-05-21, 18:07
Medlem
Hade W gjort abort? Var står det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här