Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Kontaminerat av att ligga och ruttna? Kontaminerat av vadå? F ö blev han gripen och anhållen den 19 och häktad på sannolika skäl tre dagar senare. Han blev INTE häktad på skälig misstanke den 19:e. Jag förstår inte varför du hela tiden kommer med felaktiga uppgifter som är så lätt att kontrollera?
"Kontaminera" betyder förorena, som du kan läsa tex här:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kontamination
När något ruttnar så förorenas det. Och det säger väl sig självt att det är bättre för utredningen ju tidigare man hittar en död kropp eller kroppsdel.
Ang. misstankegraden och mer om huvudet, läs mitt svar till #T34Panzer nedan:
Citat:
Ursprungligen postat av
T34Panzer
Källa på det fetade tack. Dvs VAR har du fått den informationen ifrån
För det överensstämmer inte med verkligheten.
FAKTA:
Han har
aldrig varit anhållen eller häktad på skäligen misstanke. Han blev anhållen och häktad på SANNOLIKA. Direkt.
”FRE 22 NOV 2019
En 22-årig närstående man
greps i tisdags – och har häktats på sannolika skäl misstänkt för mord. Det är en sammanvägd bedömning som gjort att misstankegraden kunnat höjas, säger vice chefsåklagare Caroline Fransson.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mRERj0/man-haktad-for-mord-pa-wilma
Det står tydligt i artikeln ovan att misstankegraden var lägre innan.
Läs också på sida 964 i FUP att han var skäligen misstänkt för mord först.
Och i den här artikeln står det att han var anhållen skäligen misstänkt för mord:
https://www.expressen.se/gt/wilma-andersson-17-forsvunnen/
Han var aldrig häktad skäligen misstänkt för mord, bara anhållen, men det jag ville ha sagt var att han ca en vecka innan fyndet av huvudet, var misstänkt för mord.
Frågan är varför han var misstänkt för mord redan då, innan de hade undersökt lägenheten ordentligt, och varför de inte istället letade i väskan i Tishkos lägenhet efter ledtrådar till Wilmas försvinnande?
Tex kollade om hennes pass fanns i väskan, vilket ju var fallet som man kan se på sida 365 i FUP.
Frågan är också varför de inte öppnade väskan där huvudet fanns, om de nu misstänkte att Wilma hade blivit mördad?
De borde ha lämnat allt i lägenheten till forensikerna, alltså det som gick att lämna.
Istället valde de att låta väskan stå där och vänta på hundarna.
Och jag undrar om de ens har undersökt tex soffdynorna och insidan av sängstommen, eller om de bara har låtit hundarna lukta på dem.
För det går nog att lägga kroppsdelar i en sopsäck, och knyta åt så hårt att ingen lukt kommer ut. Ungefär som kattmat i en oöppnad burk inte luktar förrän man öppnar den.
Och med tanke på att huvudet fanns i lägenheten, så är det inte helt otroligt att resten av kroppen också finns i lägenheten, tex i soffdynorna inpackad i plast.
Men det kanske står i FUP att de har undersökt soffan och soffdynorna ordentligt?
Jag sökte på "soffa" i FUP, och fick bara 18 träffar, och inga på "soffdyn". Och på träffarna stod det inget om någon undersökning av soffa, eller något beslag av soffa eller soffdynor.
Soffan finns bild av på sida 214-215 i FUP.