Citat:
Ursprungligen postat av
NurseRatched
You tell me . . . . naturligtvis är det anmärkningsvärt.
Jag hade fel när jag tidig antog att Sverige skulle klara sig bra, sett till drabbade per invånare. Nu visar det sig att vi hittills ligger nånstans i botten och det antar jag beor på ohämmat resande med flyg tidigt under året.
- Är det kanske hög tid att ifrågasätta det ohämmade resandet med flyg?
Kan vi skapa ett system som snabbt kan identifiera hotande epidemier? Kan vi skapa ett system som sätter in motåtgärder tillräckligt snabbt? Ifall detta inte är möjligt, så är det farligt att fortsätta med omfattande flygtrafik över hela Världen.
Vi behöver också ifrågasätta dom öppna gränserna. Ska det vara en mänsklig rättighet att få bli insläppt i ett främmande land? När Afrikas överbefolkning sköljer upp på Europas stränder, så förefaller det finnas en attityd att det är Europas skyldighet att svälja Afrikas växande överbefolkning. Afrikanerna anser sig ha självklar ensamrätt till sina egna hemländer, men afrikanerna accepterar inte att européer ska ha samma rätt till sina egna hemländer.
Ifall ett land inte har rätt att stänga sin gräns, så går det inte att skydda sig från epidemier som sveper över Världen.