2020-05-21, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det intressanta där, det är att trumpen sade sig ha test klara som var på G ut.
Men saken var att det var först långt senare man ens lade in ansökan hos FDA och godkänna dessa test.
Och detta är ju en orsak pga de signaler det gav och att trumpens bristande förmåga att agera som en ledare, verkar som politik är inget för trumpen.

Och som den otroliga ledare han är så skulle han inte ändra på nåt av det han gjort om han skulle få chansen.
https://www.youtube.com/watch?v=g9K0TMx-xl4
Citera
2020-05-21, 17:17
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Du är ursäktad. OM det är så att du inte ens klarar av mina texter förstår jag att du har problem.

"Men du vill alltså inte ha några masstester. Bara några tusen. Okej."
Var skriver jag att jag bara vill testa några tusen???
Du började dra in att jag ville testa miljoner... vilket jag aldrig fört på tal. Jag har väl inte fört nån summa på tal, bara antalet smittade och att det saknades tester och direktiv.
Sen måste ju du själva hålla med om att totalt 472 testade över hela USA mot slutet av februari var pinsamt få. Och en stor anledning till smittan spred sig så väl.

"byter åsikt i vartenda inlägg"
Va? Jag har efterfrågat din åsikt om bla när Trump inför direktiv om social distansering etc.
Haft samma ståndpunkt hela tiden. Utifrån att de var kassa på att ta fram tester så var det avgörande med tydliga direkt från Trump&Co vilket kom efter flera veckor. Avgörande veckor.

"Vad är det du tycker Trump borde gjort som inte gjordes? Låt oss börja där så kanske vi kommer någonstans."
Jag har frågat när Trump kom med direktiv om att skydda sig, avstånd, karantän etc. Det är vad som borde gjorts mycket tidigare. Du svarar inte på frågor runt det.
Jag vet inte riktigt vad du tycker Trump borde ha gjort. Du samlar om testet men vägrar specifiera vilka, hur många och varför de ska testas. Du tjatar om "direktiv" utan att berätta vilka direktiv du eftersöker. Du är en tom tunna som bara gnäller.
Du gillar om ett första dödsfall i februari. När jag påtalar att få kan max 200 varit smittade drar du tillbaks det. Sen ändrar du dig igen. Du är helt enkelt en falsk jävel som är så pass intellektuellt handikappad att det inte går att göra en rationell diskussion med dig

Faktum är ju att att varenda människa som har feber och influensaliknande symptom stannar hemma. Det gör man även utan direktiv från Trump.
Task Force grundades i slutet av januari. Innan det första dödsfallet. Då deklarerade även ett national emergency.

Vad tycker du Trump borde gjort som han inte gjorde? Är det en svår fråga? I så fall beror det på att du inte har en aning, utan föredrar istället att gnälla som en get.
Citera
2020-05-21, 17:18
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Steg 1 verkar ok. Du inser att det var mer smittade i USA än vad som då var känt

Det var kanske 200 smittade den 6e februari. Inget vet, det kanske var 100 eller 500.
Men anta 200.

Hur många var det den 14? Hur många var det 21? Hur många var det den 28e?
Först den 28 hade USA tester klara....

För Sydkorea tog det 10 dagar, med start den 20 Januari att ha tester klara....
Vad gjorde och sa Trump under februari?
Vilka ville du testa? Du har sagt att du inte ville ha masstester - miljoner. Så vilka tycker du skulle ha testats och varför just den?
Citera
2020-05-21, 17:22
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Och som den otroliga ledare han är så skulle han inte ändra på nåt av det han gjort om han skulle få chansen.
https://www.youtube.com/watch?v=g9K0TMx-xl4
Vad borde han ha ändrat på? Vad är det du saknar? Fler testet? På vilka? Varför?
Citera
2020-05-21, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Precis! Trumps fantastiska åtgärder har sett till att inget sjukhus är överbelastat, inga saknar skyddsutrustning, inga saknar respiratorer. Hans väl genomtänkta informationsmöten gör att folk förstår social distance och vikten av att skydda varandra från smittan.

....

Citat:
Problemet med att "vinna" nu, med att ha bra produktion NU är det var DÅ i början på februari det skulle funnits direkt.
"Hans väl genomtänkta informationsmöten gör att folk förstår social distance"
När kom dessa möten? Tidigt, strax efter första dödsfallet?
När kom USA igång med testerna?

Var de på tårna i Januari? Lyssnade Trump på medarbetare som redan då flaggade för att öka produktion?

Svara lite vettigt på dessa frågor, länkar som stödjer och fundera på hur väl din husgud arbetat.

Sen... kan vi ta och jämföra datum och uttalanden i systerlandet Sydkorea, hur de agerade.
De startade samtidigt så det går att jämföra.
.....

Jag vet inte riktigt, det hade varit helt omöjligt att prata med dig i verkligheten.
Så endera blir det inte bättre än så här, eller så är du bara i tråden för att tjafsa.

Jag påtalade DITT inlägg om hur fantastiska hans informationsmöten varit.
Jag frågade dig DÅ vad hans information handlade om under februari?

Du har inte svara alls på det. Men nu har du lyckats vända på det att jag ska svara istället...
LOL

Du har tydligen insett att 200 kan ha varit smittade 6e februari. Det lär ha ökat dag för dag...
Så återigen - vad var Trumps information under februari - hade han koll på läget?

Några citat från ditt senare inlägg.
=====================
"När jag påtalar att få kan max 200 varit smittade drar du tillbaks det. Sen ändrar du dig igen."
Är du verkligen så dum att du ser det som ett max? Dra jag tillbaka det? DU sa 200, men det går ju inte att veta hur många... hur många smittade som fanns.

"Faktum är ju att att varenda människa som har feber
och influensaliknande symptom stannar hemma"

Jaså? hahah, ja verkligen det gör man ju. I ett land utan sjukpenning....
Lite harklande på morgonen, klart man stannat hemma och tappat en tusenlapp.
Även Trump sa ju att folk gick till jobbet med milda symptom!

"Då deklarerade även ett national emergency."
Det deklarerades 13 MARS!
Citera
2020-05-21, 18:23
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Jag vet inte riktigt, det hade varit helt omöjligt att prata med dig i verkligheten.
Så endera blir det inte bättre än så här, eller så är du bara i tråden för att tjafsa.

Du har inte svara alls på det. Men nu har du lyckats vända på det att jag ska svara istället...
LOL

Du har tydligen insett att 200 kan ha varit smittade 6e februari. Det lär ha ökat dag för dag...
Så återigen - vad var Trumps information under februari - hade han koll på läget?

=====================
"När jag påtalar att få kan max 200 varit smittade drar du tillbaks det. Sen ändrar du dig igen."
Är du verkligen så dum att du ser det som ett max? Dra jag tillbaka det? DU sa 200, men det går ju inte att veta hur många... hur många smittade som fanns.

Det går inte få han att fatta något har nu försökt en längre tid men jag tror gå igenom ett berg är lättare än få en indoktrinerad Trump fans inse vad som är vad i verkligheten tyvärr, Realisten vet hur sanningen och verkligheten är man behöver bara se på TV och kolla tidningarna så fattar man hur LITE Trump gjort i verkligheten!
Citera
2020-05-21, 18:34
Medlem
Japhys avatar
Citat:

LOL

=====================

Infomöten började den 16 mars. National emergency deklarerades den 31 januari. Eller så är även wikipedia med i den stora konspirationen som nu inkluderar WHO, Imperial College of London, Neil Ferguson, Trump och en jävla massa fler.

Varför tar du inte reda på fakta innan du börjar göra bort dig? Jag är säker på att du kan läsa.

Men vad tycker du Trump borde gjort som han inte gjort?

Och ja, de har rätt att vara hemma från jobbet även i USA.

Citat:
The White House Coronavirus Task Force was established on January 29.[2] On January 30, the WHO declared a Public Health Emergency of International Concern and on January 31, the Trump administration declared a public health emergency,[5] and placed travel restrictions on entry for travellers from China.[6]

https://en.wikipedia.org/wiki/White_House_Coronavirus_Task_Force

Du har inte haft ett enda rätt i något av dina inlägg. Borde du inte dra dig tillbaka och fundera över ditt mående?
Citera
2020-05-21, 18:39
Medlem
Japhys avatar
Citat:

Som sagt, han deklarerade national emergency den 31 januari. Direkt efter att WHO gått ut med att det hela riskerade att utvecklas till en pandemi.

Vad tycker du Trump borde gjort som han inte gjorde?
Citera
2020-05-21, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Infomöten började den 16 mars. National emergency deklarerades den 31 januari. Eller så är även wikipedia med i den stora konspirationen som nu inkluderar WHO, Imperial College of London, Neil Ferguson, Trump och en jävla massa fler.

Varför tar du inte reda på fakta innan du börjar göra bort dig? Jag är säker på att du kan läsa.

Men vad tycker du Trump borde gjort som han inte gjort?

Och ja, de har rätt att vara hemma från jobbet även i USA.

https://en.wikipedia.org/wiki/White_House_Coronavirus_Task_Force

Du har inte haft ett enda rätt i något av dina inlägg. Borde du inte dra dig tillbaka och fundera över ditt mående?

Du skrev "National Emergency"
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_national_emergencies_in_the_United_States

"Declaring a National Emergency Concerning the Novel Coronavirus Disease (COVID-19) Outbreak[132] (Proclamation 9994)[133] — On March 13, 2020"
Citera
2020-05-21, 19:56
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Du skrev "National Emergency"
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_national_emergencies_in_the_United_States

"Declaring a National Emergency Concerning the Novel Coronavirus Disease (COVID-19) Outbreak[132] (Proclamation 9994)[133] — On March 13, 2020"
Så han deklarerade alltså national health emergency den 31 januari.

Vad tycker du Trump borde gjort som han inte gjorde? När och varför?

Om du än en gång väljer att ignorera denna fråga, förutsätter jag att du saknar svar.
Citera
2020-05-21, 19:56
Medlem
Trodde tråden handlade om USA:s ekonomi.

Trump har pratat mycket om medicin hit och dit. Men har han någon plan för att få ekonomin på fötter igen? Är hans politiska taktik att skylla allt på andra istället för att ta ansvar och vara konstruktiv? Han borde ha en plan framåt. Snart val.
Citera
2020-05-21, 19:59
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadoadoa
Trodde tråden handlade om USA:s ekonomi.

Trump har pratat mycket om medicin hit och dit. Men har han någon plan för att få ekonomin på fötter igen? Är hans politiska taktik att skylla allt på andra istället för att ta ansvar och vara konstruktiv? Han borde ha en plan framåt. Snart val.
Klart han har en plan. Planen är att återöppna, dra in bidragen för folk som vägrar gå tillbaks till jobbet, sänka skatterna och avreglera delar av ekonomin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in